øvelse gør mester...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

333 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej jeg er ikke så godt til det med dansk og synes selv jeg har et lille ordforråd og det vil jeg gerne blive bedre til og øve mig på det.. 

så tænkte om der var nogen herinde som ved en sjov måde at gøre det på eller bare en måde som virker? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

SD21

Anonym skriver:

Hej jeg er ikke så godt til det med dansk og synes selv jeg har et lille ordforråd og det vil jeg gerne blive bedre til og øve mig på det.. 

så tænkte om der var nogen herinde som ved en sjov måde at gøre det på eller bare en måde som virker? 

¨Hvad med at gætte noget kryds og tværs ? - Du kan jo bare starte med børnekrydsen  

Anmeld

15. maj 2011

Augusta11

Er du dansker: læs en masse aviser og bøger, fiktion og fakta.

Er du udlænding: det samme + se tv med undertekster og tal med danskere som er sprogligt opmærksomme, dvs. kan forklare ord osv.

Anmeld

15. maj 2011

Anonym trådstarter

Augusta11 skriver:

Er du dansker: læs en masse aviser og bøger, fiktion og fakta.

Er du udlænding: det samme + se tv med undertekster og tal med danskere som er sprogligt opmærksomme, dvs. kan forklare ord osv.

jeg er dansker og læser meget men synes alligevel ikke det gør den store forskel så tænkte mere på nogen bestemte øvelser

Anmeld

15. maj 2011

SHERO

Mener man kan få sådan nogen kalendere med dagens ord, og så skal man bruge det i en sætning i løbet af dagen, så har man i hvert fald lært 365 nye fremmedord i løbet at et år.. :-D

Anmeld

15. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg føler heller ikke selv at jeg har et særligt stort ordforråd...

jeg læser også en hel del af forskellige bøger...

mit bedste råd er at begynde at granske Wikipedia... lær noget bag om ordene eller bare tag dags dato derinde og læs op på historien..

kan godt være at når man lige har læst det igennem så føler man ikke at man husker det men pludselig er der nogen der nævner noget og så "tricker" det i hjernen og man finder en masse info frem man slet ikke anede man havde...

jeg har også gjort det at jeg har læst det højt for mig selv... altså ikke sådan at andre hørte det men hvisket ordene jeg læste... det har hjulpet mig til at huske hvad det var jeg lige havde læst og til bedre at kunne gemme det i hjernen til at bruge senere...

Anmeld

15. maj 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

jeg føler heller ikke selv at jeg har et særligt stort ordforråd...

jeg læser også en hel del af forskellige bøger...

mit bedste råd er at begynde at granske Wikipedia... lær noget bag om ordene eller bare tag dags dato derinde og læs op på historien..

kan godt være at når man lige har læst det igennem så føler man ikke at man husker det men pludselig er der nogen der nævner noget og så "tricker" det i hjernen og man finder en masse info frem man slet ikke anede man havde...

jeg har også gjort det at jeg har læst det højt for mig selv... altså ikke sådan at andre hørte det men hvisket ordene jeg læste... det har hjulpet mig til at huske hvad det var jeg lige havde læst og til bedre at kunne gemme det i hjernen til at bruge senere...

det vil jeg helt sikkert prøve at gøre, det er super, tusind tak 

Anmeld

15. maj 2011

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Mener man kan få sådan nogen kalendere med dagens ord, og så skal man bruge det i en sætning i løbet af dagen, så har man i hvert fald lært 365 nye fremmedord i løbet at et år.. :-D

hehe god ide, det vidste jeg slet ikke fandtes  kunne være jeg skulle se lidt på den 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.