ja, jeg undrer mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Er selv førstegangs forælder men derfor har jeg nu stadig den holdning at tage kontakt til sundhedsvæsnet som det første

Fred være med dem der ønsker at spørge ad herinde osv. jeg sætter bare en undren ved dem, der skriver herinde, hvis deres barn f.eks. har 39 i feber og IKKE kontakter vagtlægen/egen læge...jeg tænker at det måske er unødigt at få 5 forskellige svar på hvorfor et barn har feber, når en læge nok mere konkret kan fortælle det... 

Nu er det jo forskelligt hvordan læge/vagtlæge reagerer, og mange har erfaringer med nærmest at blive udskældt hvis de ringer over ingenting. Jeg kan godt forstå folk spørger herinde. Så har man en bedre pejling om hvordan man bør reagere, og om man selv kan afhjælpe det uden at tage det store beredskab i brug  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

lukasmor

Anonym skriver:

må lige sætte undren ved noget...jeg har bemærket over flere gange at nogle forældre henvender sig herinde, vedr. børns sygdom. jeg kan ikke lade være med at blive lidt undrende over det,. jeg synes at det virker forkert at skrive herinde istedet for at kontakte en læge. (medmindre nogen herinde decideret er uddannet læge self.) kan da selvfølgelig godt se det smarte i at lige høre sig ad, om andres børn evt. fejler det samme, meeeeen, når det omfatter høj feber, voldsom opkastning osv. så forstår jeg ikke at man ikke bare kontakter lægen som er uddannet, med det samme istedet for at bruge tid herinde på folk der gisner, hvad det kan være.. 

kan godt forstå at man skrive EFTER man har været hos lægen, men ja...

Her er et eks. fra mit liv;

En veninde ringer til mig sent fredag aften og siger at hendes datter begynder at blive blå, jeg skreg, "så læg dog på og ring 112 og tjek om hun har noget galt i halsen!" dog fandt jeg ud af at hun havde ringet til flere andre inden hun ringede til mig. Det viste sig  da ambulancen nåede frem, at datteren havde feberkrampe. Jeg er bare altid blevet lært at man ikke skal ringe 30 andre steder til folk der ikke er uddannede, men at man skal ringe til lægen, lægen er jo uddannet og til for det samme... 

bare en undren jeg havde...

Kan godt forstå hvad du mener men tror du ikke at det er forældre som allerede har kontaktet lægen men gerne vil have flere synspunkter på det?

Jeg kunne godt finde på at kontakte lægen og bagefter spørge herinde for at berolige mig selv hvis man feks. først har fået en tid om 2-3 dage

Tror da ikke nogen forældre kunne finde på alene at bruge nettet for at finde ud af hvad deres barn fejler ..

Anmeld

15. maj 2011

JustAnotherName

Anonym skriver:

du får da lige sådan en  og sådan et 

Anmeld

15. maj 2011

Faith

Lukasmor skriver:

Kan godt forstå hvad du mener men tror du ikke at det er forældre som allerede har kontaktet lægen men gerne vil have flere synspunkter på det?

Jeg kunne godt finde på at kontakte lægen og bagefter spørge herinde for at berolige mig selv hvis man feks. først har fået en tid om 2-3 dage

Tror da ikke nogen forældre kunne finde på alene at bruge nettet for at finde ud af hvad deres barn fejler ..

Anmeld

15. maj 2011

JustAnotherName

Jeg har haft flere kedelige oplevelser, hvor jeg har haft mit sløje barn hos vagtlægen, som har tjekket ørerne, og sendt os hjem med en melding om, at det ikke var behandlingskrævende, og vi bare skulle vente det væk.

Mit barn blev MERE sløj (drønhøj feber, utilpas og ked af det), og så har vi efterfølgende taget til egen læge, som har kunnet bekræfte vores mistanke .....og så har tromhinden været ildrød og hævet til bristepunktet   

Anmeld

15. maj 2011

Anonym trådstarter

JustAnotherName skriver:

Jeg har haft flere kedelige oplevelser, hvor jeg har haft mit sløje barn hos vagtlægen, som har tjekket ørerne, og sendt os hjem med en melding om, at det ikke var behandlingskrævende, og vi bare skulle vente det væk.

Mit barn blev MERE sløj (drønhøj feber, utilpas og ked af det), og så har vi efterfølgende taget til egen læge, som har kunnet bekræfte vores mistanke .....og så har tromhinden været ildrød og hævet til bristepunktet   

ej, hvor er det bare trist at høre vagtlægen er som regel også en der tér sig som" jaja lad os få det overstået" agtigt.. godt at jeres egen lægen ku hjælpe jer

Anmeld

15. maj 2011

Anonym trådstarter

Lukasmor skriver:

Det håber jeg da 

Anmeld

15. maj 2011

Corn

Pga dårlig erfaring med vagtlæge, så ringer jeg stort set aldrig til dem...

Så da Mut havde 40,1, ja så tænkte jeg mere rationelt, og gjorde hvad jeg mente min læge ville sige. Tog tøjet af ham, gav masser af kølig væske og holdt øje med ham. Og der blev ikke brug for at gøre yderligere...

Jeg tager i det hele taget sjældent mine ungers temperatur, da det ikke siger en dyt om, hvordan de har det. De kan sagtens være varme og have feber, uden af man mærker det på dem.

Synes tit der herinde fra bliver svaret: RING TIL VAGTLÆGE, eller RING TIL FØDEGANGEN, hvor jeg ryster på hovedet og tænker at tid får det meste til at arte sig i den rigtige retning.

Anmeld

15. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

må lige sætte undren ved noget...jeg har bemærket over flere gange at nogle forældre henvender sig herinde, vedr. børns sygdom. jeg kan ikke lade være med at blive lidt undrende over det,. jeg synes at det virker forkert at skrive herinde istedet for at kontakte en læge. (medmindre nogen herinde decideret er uddannet læge self.) kan da selvfølgelig godt se det smarte i at lige høre sig ad, om andres børn evt. fejler det samme, meeeeen, når det omfatter høj feber, voldsom opkastning osv. så forstår jeg ikke at man ikke bare kontakter lægen som er uddannet, med det samme istedet for at bruge tid herinde på folk der gisner, hvad det kan være.. 

kan godt forstå at man skrive EFTER man har været hos lægen, men ja...

Her er et eks. fra mit liv;

En veninde ringer til mig sent fredag aften og siger at hendes datter begynder at blive blå, jeg skreg, "så læg dog på og ring 112 og tjek om hun har noget galt i halsen!" dog fandt jeg ud af at hun havde ringet til flere andre inden hun ringede til mig. Det viste sig  da ambulancen nåede frem, at datteren havde feberkrampe. Jeg er bare altid blevet lært at man ikke skal ringe 30 andre steder til folk der ikke er uddannede, men at man skal ringe til lægen, lægen er jo uddannet og til for det samme... 

bare en undren jeg havde...

Ja...du har fuldstændigt ret.
Men hvis du lægger mærke til det, så er folk herinde jo så til gengæld hurtige til at sige til de mødre:
- Se dog for pokker at få ringet til lægen!

Er der mere almindelige daglidags småting, er det jo så meget rimeligt at man forhører sig lidt hos hinanden, før man ringer til lægen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. maj 2011

Faith

JustAnotherName skriver:

Øv bøv

Jeg havde som sagt Mikkel ved vagtlægen i morges. Han havde 40,2 i feber da han stod op, og jeg syntes ikke jeg kunne forsvare at se tiden an.

Lægen kiggede ham i ørerne og sagde præcis det du beskriver... Han er rød i ørerne men det er ikke behandlingskrævende. Han skal bare have panodil. Bliver det værre må vi kontakte dem igen. Var der max 2 min før jeg blev smidt ud af døren igen. Man føler sig mest af alt som en overpylret hønemor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.