Min yngste datter, Celina, fylder 2 år om en uge.
Sprogligt?
Hun taler en del, kan sætninger på 5-6 ord. Hun kan ikke udtale alle ord rigtigt/rent, men finder altid en måde at gøre sig forståelig på. Hun overrasker mig tit, at hun kan så mange ord, som hun kan. Hun gentager ofte, hvad vi siger. Og hun forstår stort set ALT hvad der bliver sagt!
Hun tæller 1, 2, 3, 4.... Og kan alle dyrenes navne og lyde, osv.
Motorisk?
Hun er vist "almindeligt" med motorisk ....Jeg ved ikke hvor lidt eller meget de "skal kunne? Hun løber, kravler op og ned, og udfodrer gerne sig selv. Hun kravler selv op og ned af trapperne. Og når hun hopper så løfter hun sig rent faktisk helt fra jorden med begge ben, hehe. Det gjorde hun ikke da hun var mindre, der var det kun i knæene hun hoppede.
Hun er blevet dygtig til knop-puslespil. Og så elsker hun at danse til musik, hvor hun drejer rundt, hopper, løber og står på hovedet.
Socialt?
Hun er MEGET socialt velfungerende. Jeg oplever faktisk, at hun er "populær" blandt de andre børn i hendes vuggestue. De større børn kommer hen for at kramme hende, når de siger hej om morgenen, og hun er sød, omsorgsfuld og forsigtig omkring de mindre børn i gruppen.
Hun har en storesøster som er 1½ år ældre. De to leger meget sammen.
Hun lærer meget af at være sammen med sin storesøster på 3½ år.
Hun er god til at sige til og fra, og til at søge voksenkonakt, når hun behøver det. Generelt er hun et meget krammende og kærligt barn.
Andet?
Hun har aldrig brugt tiden på at sove dagen væk. Der er gang i hende, og verden skal bare opleves! Hun er 99% af tiden i godt humør, smiler og er glad - nysgerrig og i fuld gang!! 
Anmeld