Hvad kan jeres 2 årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.738 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. maj 2011

Anonym trådstarter

Sprogligt?

Motorisk?

Socialt?

Andet?

Er nysgerrig da jeg selv har en af slagsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Anonym

Anonym skriver:

Sprogligt?

Motorisk?

Socialt?

Andet?

Min søn er 2 1/2 år..

Sprogligt? Han er rimeligt med, og siger mange ting. da han har haft en del væske i ørene, så har han svært ved s j og k... Men det kommer.

Motorisk? han er super god motorisk.. kravler op og ned af trapper, cykler osv..

Socialt? Han er god til at lege med andre børn, men i den alder han har, leger de ikke sammen, men ved siden af hinanden..

Andet? En krudt ugle med et stort hjerte, total mors dreng, undersøger alt, lidt tilbage holdende... han er en kælepot og nyder at ligge og putte med moar og se en film..

Anmeld

15. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Sprogligt?

Motorisk?

Socialt?

Andet?

Det er helt forskelligt fra barn til barn... Der er ingen rettesnor for hvad de skulle kunne eller ej..

Nogle er gode til at lægge puslespil/perler og andre til at selv at tage tøj af og på... Osv...

Tager du et barn hvis forældre har med finans at gøre, vil det barn som oftes lære de ord som bliver brugt i den verden. Et barn der bor på en gård vil kunne alle dyr - lyde - maskiner - markerne - redskaber osv. 

Ved 2 års undersøgelsen fik han at vide at han var langt fremme sprogmæssigt, rigtig god fin/grov motorik, logisk tænkende og en rigtig charmør... Havde forinden forklaret ham hvad vi skulle nede ved lægen, så da vi blev vist ind i børne undersøgelse lokalet for han hen til det lille bord med 4 forskellige farvet skamler, tog den lyserøde ned og gav den til lægen med ordene; se damelæge, du skal have pigefarvet skammel, for jeg skal nemlig have den blå - er jo en dreng... 

Socialt; ikke bange for at spørge folk om hvad de laver, god til at blande sig med de andre børn - passer på de små - leger med alle mm. Kan dog godt lige få et snert af at genert hed, men det går hurtigt over.

Han fik sin balance cykel da han var 18-19 mdr og mestre den både ned af trapper - skrænter - forlæns og baglæns. Nu er han 2,8 år og cykler med lidt hjælp fra mor uden støttehjul.

Anmeld

15. maj 2011

Nalle

Victoria snakker rigtig meget, de siger i vuggestuen hendes sprog er som en der går i børnehave, så det er rigtig dejligt

Hun kan tælle til ti, og kan sige hvad farverne er, når man peger på dem.

Hun elsker sådan noget som at læse i bøger, lægge puslespil, og siger selv til, hvis hun vil have nogle der er sværer.

Hun er meget hjælpsom, hun giver hendes lillebror sutten hvis han taber den, prøver at snakke stille til ham hvis han sidder på gulvet og bliver ked af det, giver ham legetøj osv, og er rigtig god til at rydde op efter sig selv, legetøj osv.

Hun elsker at lege med børn, dog mest større børn end hende selv.
Overfor voksne, kan hun stadig godt være meget genert, men det bliver bedre med tiden

Anmeld

15. maj 2011

JustAnotherName

Min yngste datter, Celina, fylder 2 år om en uge.

Sprogligt?
Hun taler en del, kan sætninger på 5-6 ord. Hun kan ikke udtale alle ord rigtigt/rent, men finder altid en måde at gøre sig forståelig på. Hun overrasker mig tit, at hun kan så mange ord, som hun kan. Hun gentager ofte, hvad vi siger. Og hun forstår stort set ALT hvad der bliver sagt!
Hun tæller 1, 2, 3, 4.... Og kan alle dyrenes navne og lyde, osv.

Motorisk?
Hun er vist "almindeligt" med motorisk ....Jeg ved ikke hvor lidt eller meget de "skal kunne? Hun løber, kravler op og ned, og udfodrer gerne sig selv. Hun kravler selv op og ned af trapperne. Og når hun hopper så løfter hun sig rent faktisk helt fra jorden med begge ben, hehe. Det gjorde hun ikke da hun var mindre, der var det kun i knæene hun hoppede.
Hun er blevet dygtig til knop-puslespil. Og så elsker hun at danse til musik, hvor hun drejer rundt, hopper, løber og står på hovedet.

Socialt?
Hun er MEGET socialt velfungerende. Jeg oplever faktisk, at hun er "populær" blandt de andre børn i hendes vuggestue. De større børn kommer hen for at kramme hende, når de siger hej om morgenen, og hun er sød, omsorgsfuld og forsigtig omkring de mindre børn i gruppen.

Hun har en storesøster som er 1½ år ældre. De to leger meget sammen.
Hun lærer meget af at være sammen med sin storesøster på 3½ år.
Hun er god til at sige til og fra, og til at søge voksenkonakt, når hun behøver det. Generelt er hun et meget krammende og kærligt barn.

Andet?
Hun har aldrig brugt tiden på at sove dagen væk. Der er gang i hende, og verden skal bare opleves! Hun er 99% af tiden i godt humør, smiler og er glad - nysgerrig og i fuld gang!! 

Anmeld

15. maj 2011

Anonym trådstarter

JustAnotherName skriver:

Min yngste datter, Celina, fylder 2 år om en uge.

Sprogligt?
Hun taler en del, kan sætninger på 5-6 ord. Hun kan ikke udtale alle ord rigtigt/rent, men finder altid en måde at gøre sig forståelig på. Hun overrasker mig tit, at hun kan så mange ord, som hun kan. Hun gentager ofte, hvad vi siger. Og hun forstår stort set ALT hvad der bliver sagt!
Hun tæller 1, 2, 3, 4.... Og kan alle dyrenes navne og lyde, osv.

Motorisk?
Hun er vist "almindeligt" med motorisk ....Jeg ved ikke hvor lidt eller meget de "skal kunne? Hun løber, kravler op og ned, og udfodrer gerne sig selv. Hun kravler selv op og ned af trapperne. Og når hun hopper så løfter hun sig rent faktisk helt fra jorden med begge ben, hehe. Det gjorde hun ikke da hun var mindre, der var det kun i knæene hun hoppede.
Hun er blevet dygtig til knop-puslespil. Og så elsker hun at danse til musik, hvor hun drejer rundt, hopper, løber og står på hovedet.

Socialt?
Hun er MEGET socialt velfungerende. Jeg oplever faktisk, at hun er "populær" blandt de andre børn i hendes vuggestue. De større børn kommer hen for at kramme hende, når de siger hej om morgenen, og hun er sød, omsorgsfuld og forsigtig omkring de mindre børn i gruppen.

Hun har en storesøster som er 1½ år ældre. De to leger meget sammen.
Hun lærer meget af at være sammen med sin storesøster på 3½ år.
Hun er god til at sige til og fra, og til at søge voksenkonakt, når hun behøver det. Generelt er hun et meget krammende og kærligt barn.

Andet?
Hun har aldrig brugt tiden på at sove dagen væk. Der er gang i hende, og verden skal bare opleves! Hun er 99% af tiden i godt humør, smiler og er glad - nysgerrig og i fuld gang!! 

Tak for et meget udybende svar

Anmeld

15. maj 2011

Anonym trådstarter

Mor til Frederic skriver:

Det er helt forskelligt fra barn til barn... Der er ingen rettesnor for hvad de skulle kunne eller ej..

Nogle er gode til at lægge puslespil/perler og andre til at selv at tage tøj af og på... Osv...

Tager du et barn hvis forældre har med finans at gøre, vil det barn som oftes lære de ord som bliver brugt i den verden. Et barn der bor på en gård vil kunne alle dyr - lyde - maskiner - markerne - redskaber osv. 

Ved 2 års undersøgelsen fik han at vide at han var langt fremme sprogmæssigt, rigtig god fin/grov motorik, logisk tænkende og en rigtig charmør... Havde forinden forklaret ham hvad vi skulle nede ved lægen, så da vi blev vist ind i børne undersøgelse lokalet for han hen til det lille bord med 4 forskellige farvet skamler, tog den lyserøde ned og gav den til lægen med ordene; se damelæge, du skal have pigefarvet skammel, for jeg skal nemlig have den blå - er jo en dreng... 

Socialt; ikke bange for at spørge folk om hvad de laver, god til at blande sig med de andre børn - passer på de små - leger med alle mm. Kan dog godt lige få et snert af at genert hed, men det går hurtigt over.

Han fik sin balance cykel da han var 18-19 mdr og mestre den både ned af trapper - skrænter - forlæns og baglæns. Nu er han 2,8 år og cykler med lidt hjælp fra mor uden støttehjul.

Ja det er helt rigtigt der er stor forskel, det er jeg helt bevidst om.

Men synes det kunne være sjovt at høre om andre 2 årige, hvad kan de, hvad optager dem mv. Selv har jeg en yders snakkende dreng der ikke kan få nok viden om den verden der omgiver os

Anmeld

15. maj 2011

JustAnotherName

Anonym skriver:

Tak for et meget udybende svar

Velbekomme da   Må vi ikke høre din egen beskrivelse af dit barn ??

Anmeld

15. maj 2011

Anonym trådstarter

Nalle skriver:

Victoria snakker rigtig meget, de siger i vuggestuen hendes sprog er som en der går i børnehave, så det er rigtig dejligt

Hun kan tælle til ti, og kan sige hvad farverne er, når man peger på dem.

Hun elsker sådan noget som at læse i bøger, lægge puslespil, og siger selv til, hvis hun vil have nogle der er sværer.

Hun er meget hjælpsom, hun giver hendes lillebror sutten hvis han taber den, prøver at snakke stille til ham hvis han sidder på gulvet og bliver ked af det, giver ham legetøj osv, og er rigtig god til at rydde op efter sig selv, legetøj osv.

Hun elsker at lege med børn, dog mest større børn end hende selv.
Overfor voksne, kan hun stadig godt være meget genert, men det bliver bedre med tiden

Tak for dit svar Og tror du har helt ret, det skal nok komme med de voksne også

Anmeld

15. maj 2011

NinaNymannMadsen

min datter bliver 2 i næste måned

hun snakker rigtig rigtig meget og er god til det også det ikk alt der er forsståeligt men hun prøver, hun kan næsten et nyt ord for hver dag der går. og synger gør hun også

motorisk: hun kravler op og ned af trapper og stole,borde,sofaen, reoler og andet man kan komme op på, og så løber og går hun rigtig meget så der er hun også rigtig godt med, hun er vild med at danse også

socialt: alt for mange mennesker kan blive for meget men i mindre mængder er der intet galt dagplejen klare hun helt fint uden problemer også når de er sammen med andre børn

andet: hun sover næsten hele natten, det er forskelligt fra dag til dag næsten, middagsluren er kun på 45 minutter ca. hun kan selv åbne og lukke skabe og skuffer. hun kan ikk rigtig finde ud af om hun kan li eller ikk kan li at være i bad for det ændre sig fra hver gang nemlig. og så forbereder hun sig på sin nye rolle som storesøster ved at passe hendes dukker og bamser og kysser maven og snakker lystet til maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.