Lidt hjælp til en helt ny kagebager? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.141 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

CamiRon

Hej kagepiger.

Jeg har længe beundret jeres flotte kager og da min datter bliver 2 i næste måned vil jeg gerne bage en til festen. Jeg syntes dog det er svært at overskue hvilken jeg skal vælge, så er der nogle af jer der kan komme med et forslag til en god kage, der er forholdsvis nem at lave (har jo ikke prøvet det før) og gerne med links til opskrift og billeder?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

iris-mor

Bom bom, jeg tænker banankage med lidt chokolade i, og så smurt op med nutella-creme. Opskrifterne finder du i opskrifthæftet.

Så kan du overtrække den med fondant, eller kaste dig ud i at lave MMF selv, - det er ikke så svært

Anmeld

15. maj 2011

MariaMus

Jeg kunne også vildt gerne tænke mig at lave sådan nogle fine kager Men hvor finder man opskriftshæftet?

Anmeld

15. maj 2011

CamiRon

iris-mor skriver:

Bom bom, jeg tænker banankage med lidt chokolade i, og så smurt op med nutella-creme. Opskrifterne finder du i opskrifthæftet.

Så kan du overtrække den med fondant, eller kaste dig ud i at lave MMF selv, - det er ikke så svært

Ok tak!  Opskrifthæftet er det det der er sendt ud til dem der ville have det, på mail? Hvor får jeg fat i fondant?  Ding dong, ja jeg er jo spritny på området!

Anmeld

15. maj 2011

Mille83

CamiRon skriver:

Ok tak!  Opskrifthæftet er det det der er sendt ud til dem der ville have det, på mail? Hvor får jeg fat i fondant?  Ding dong, ja jeg er jo spritny på området!

Fondaten kan du selv lave hvis du har mod på. Ellers er der specialkøbmanden i Århus, der kan du købe det færdigt.

Ellers er opskriften : 15 skumfiduser - 2 spsk olie - 4 spsk vand (også i microovnen 1 minut cirka) derefter rører du flormelis i til det får en konsistens som modellervoks og vupti ovenpå kagen....

Ellers så skriver du bare hvis du har brug for hjælp, jeg er lige i nærheden jo 

Anmeld

15. maj 2011

Mille83

CamiRon skriver:

Fondaten kan du selv lave hvis du har mod på. Ellers er der specialkøbmanden i Århus, der kan du købe det færdigt.

Ellers er opskriften : 15 skumfiduser - 2 spsk olie - 4 spsk vand (også i microovnen 1 minut cirka) derefter rører du flormelis i til det får en konsistens som modellervoks og vupti ovenpå kagen....

Anmeld

15. maj 2011

Mille83

CamiRon skriver:

Anmeld

15. maj 2011

CamiRon

Mille83 skriver:

Tak Camilla!  Vidste ikke at du bager! Er det nemt at lave fondanten eller er det noget der kræver at jeg øver mig nogle gange?

Anmeld

15. maj 2011

Mille83

CamiRon skriver:

Tak Camilla!  Vidste ikke at du bager! Er det nemt at lave fondanten eller er det noget der kræver at jeg øver mig nogle gange?

Jeg har altid købt færdig fondant, men har igår lavet en selv, Nicoline bliver jo 1 år på tirsdag så skulle lige prøve om jeg selv kunne, og det kunne jeg sagtens, så syntes det var meget nemt..

Neeeeeej jeg har mange skjulte talenter.......

Anmeld

16. maj 2011

CamiRon

Mille83 skriver:

Jeg har altid købt færdig fondant, men har igår lavet en selv, Nicoline bliver jo 1 år på tirsdag så skulle lige prøve om jeg selv kunne, og det kunne jeg sagtens, så syntes det var meget nemt..

Neeeeeej jeg har mange skjulte talenter.......

Det må jeg prøve. Hvad for noget farve skal jeg putte i? Har du billeder af dine kager? Må jeg se??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.