Lus... øv :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

504 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

Anonym trådstarter

Hjæææælp!!!!

Jeg har her til formiddag fundet en lus i min søn's hår, som jeg selvfølgelig fjernede... efterfølgende kæmmede jeg hans hår, og jeg var så så heldig at naboen havde noget luseshampoo hjemme...

Men hvordan tjekkede I om i selv havde lus??? Synes det er vældig svært...

Man skal ikke det der med at fryse dyner, puder med videre mere??? Tænker jeg bare vil vaske hans sengetøj og smide det i tørretumbleren, så det er klart til i aften igen...

Kom med jeres gode råd, og hvad I gjorde for at komme af med det kryb???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Pikku Myy

Min søn har også lige haft lus. Vi kom af med det ved at kæmme med masser af balsam hveranden dag i et par uger. Lusene sidder fast i store mængder balsam og følger lige så stille med når man kæmmer. Finten er at gøre det hveranden dag, idet lusene er store nok til at blive fanget med tættekammen inden de bliver kønsmodne.

Jeg vil iøvrigt foreslå at du gør det samme på dig selv: Masser af balsam i, hovedet nedad og kæm. Hos voksne sidder de ofte i nakken og bag ørerne, så start der...

Mht frysning, gjorde vi det ikke, og vi kom af med lusene, så det er vel ikke nødvendigt...

Og så gælder det om at få fat i ALLE dit barn har nærkontakt med. Ellers vender de bare tilbage igen.

Synes iøvrigt ikke du havde behøvet at være anonym. Vær stolt af at du er den seje forælder der opdagede lusene, så de ikke længere behøver være et problem i vuggestuen/børnehaven/omgangskredsen. De er jo ikke bare opstået spontant på dit barns hoved Ikke for at pege fingre, men mere for at give dig et klap på skuldren...

Anmeld

15. maj 2011

JulieE

Vi ahvde lus tilbage i oktober og føj noget skidt... der var en masse søde kvinder herinde, der kom med alle deres gode råd. 

Prøve at kigge her:

https://www.baby.dk/debat/68250pi1/gode-raad/lus.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.