Ret til barselsrefusion starter hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.374 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

MissBee

Hjælp søges til at forstå diverse barselsregler...

Hvis man har arbejdet fultid (37t) har man retb til fuld barselsrefusion af firmaet men hvornår skiller det?

Hvis jeg nu arbejder 25 timer, så er det dagpenge eller?

eller 30 timer?

Sagen er den at jeg er ansat på mellemleder kontakt og det vil sige at jeg ikke får overtid medmindre min uge overstiger 62 timer over en 8 uges periode. Jeg vil ikke risikere noget når jeg blir gravid (hvilket vi prøver ) så jeg overvejer mulighederne for at søge et andet job.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

AndreasMor84

Så vidt jeg ved, regnes barselsrefusionen ud efter de timer du har... ergo får du kun fuld refusion, hvis du arbejder fuldtid, altså 37 timer. Arbejder du mindre, fx. 30 timer, udregnes satsen efter dit timeantal..

Anmeld

15. maj 2011

MissBee

Men ligemeget hvad er refusionen ikke tilsvarende ens normal løn vel? det er et mindre beløb ???

Anmeld

15. maj 2011

AndreasMor84

MissBee skriver:

Men ligemeget hvad er refusionen ikke tilsvarende ens normal løn vel? det er et mindre beløb ???

Ja det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide.. De fleste har ret til fuld refusion de første 14 uger efter fødslen og herefter overgår man til at få udbetalingen fra kommunen. Denne sats er i min kommune 103 kr. x ens timeantal..

Anmeld

15. maj 2011

Halløjsa

hej

jeg mener det er sådan hvis du arbejder fuldtid får du fuld barsel, hvis du hat ret til den høje fagforening.

hvis man er ansat på 25 timer, regner de ud fra 25 timer af barsel dagpengene, havde en veninde der var ansat på 28 timer det var lidt dyrt den sidstte del af hendes barsel..

Anmeld

15. maj 2011

AndreasMor84

babytwins skriver:

hej

jeg mener det er sådan hvis du arbejder fuldtid får du fuld barsel, hvis du hat ret til den høje fagforening.

hvis man er ansat på 25 timer, regner de ud fra 25 timer af barsel dagpengene, havde en veninde der var ansat på 28 timer det var lidt dyrt den sidstte del af hendes barsel..

Barselsdagpenge har ikke noget med fagforeningen at gøre.. de udbetales af kommunen. Man kan højest få 3830 kr. om ugen under barsel..

Anmeld

15. maj 2011

Halløjsa

Det sagde kommunen bare til mig, er lige overgåer til kommunen..

Men man får ikke fuld hvis du ikke er ansat i fukd tid..

Anmeld

15. maj 2011

MissBee

wow 1500,- det r godt nok ikke meget!!!

Jeg bor i kbh's kommune lidt endnu ihvertfald.. vi prøver at finde lejlighed i malmö hvilket også gør mig lidt nervøs...

tænker på om man stadig må føde i dk??

Anmeld

15. maj 2011

AndreasMor84

Det sagde kommunen bare til mig, er lige overgåer til kommunen..

Men man får ikke fuld hvis du ikke er ansat i fukd tid..

Ved godt man ikke får fuld refusion, hvis ikke man er ansat på fuldtid.. men da jeg snakkede med min kommune nu her, sagde de, at satsen udregnes efter dit timeantal x 103 kr. Dvs. at jeg vil få 3090 kr. om ugen, da jeg har 30 timer..

Barselsdagpengene beregnes ud fra din timeløn og dit timetal. Dog max 3830,00 kr. pr. uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.