Dåb hvornår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.892 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. maj 2011

Rebecca55

Hvor lang tid efter fødsel plejer( hvis man kan sige det sådan) dåben at holdes ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

Jakob'sMor

Rebecca55 skriver:

Hvor lang tid efter fødsel plejer( hvis man kan sige det sådan) dåben at holdes ?

Jeg tror det er meget forskelligt fra familie til familie, men børn skal døbes eller navngives inden 6 mdr.

Min søn var 3 måneder da han blev døbt.

Anmeld

14. maj 2011

NinaNymannMadsen

det er forskelligt. de skal bare være navngivet inden de er 6 mdr gammel. asta blev døbt da hun var 4 mdr godt og vel

Anmeld

14. maj 2011

Nettemor

der er jo mange der venter til børnene er lidt ældre hvis de ikke lige har overskud til det osv. så kan man vælge at navngive dem inden 6 mdrs alderen

Anmeld

14. maj 2011

Nessie

Daniel var 4 mdr. gammel

Anmeld

14. maj 2011

th

jeg har termin den 30 juni, og vi har allerede nu bestemt os for at holde barnedåb den 4 september, hvis alt går godt. så det er kun lidt over 2 måned. Hvis han kommer til tiden.

Anmeld

14. maj 2011

mortilsofieogsara

jeg har termin d. 9-6 og skal holder dåb d. 3-9

Anmeld

15. maj 2011

Bambii

Når jeg engang får baby, vil jeg helst at det bliver døbt inden for den første måned, hvis alt går som det skal

Det er bare en princip sag tror jeg..

Anmeld

15. maj 2011

Kløver

Rebecca55 skriver:

De fleste jeg kender holder det ca 2-3 mdr efter fødslen, vi har i dag holdt dåb og vores søn er 3½ måned, han kom så også 5 uger før tid, så han ville ca være 2½ mdr hvis han var født til tiden. Men den skal bare være holdt indne de er 6, ellers skal de navngives inden, og så døbes efterfølgende.

Anmeld

15. maj 2011

AnneBJ

Felix er født 31/3 og skal døbes 3/7 - vi ville gerne have holdt dåb d. 19/6 men der kunne kirken ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.