Hvordan får i jeres muffins...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.949 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. maj 2011

Den lykkelige

..... til ikke at klaske sammen (når i bruger papir forme).. Kan se masser bager med papirforme.. men når jeg gør det falder de sammen, fordi dejen er for tung og de hæver ikke op så de bliver sådan som perfekte muffins der går i en bule op over formen... Altså ligesom på billedet her:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

2011mor

Prøv denne opskrift - de giver virkelige lækre og luftige muffins! Klart anbefalesesværdige! Og der er både en grundopskrift på muffins og forskellige forslag (min favorit er appelsin-chokolade muffins.. ) 

http://www.kvalimad.dk/opskrifter/muffin-grundopskrift-og-muffin-metoden/?searchterm=muffin

HELD OG LYKKE... 

Anmeld

14. maj 2011

anmaj

Den lykkelige skriver:

..... til ikke at klaske sammen (når i bruger papir forme).. Kan se masser bager med papirforme.. men når jeg gør det falder de sammen, fordi dejen er for tung og de hæver ikke op så de bliver sådan som perfekte muffins der går i en bule op over formen... Altså ligesom på billedet her:

altså der er mange opskrifter hvor de kalder det muffins men det er i virkeligheden cupcakes.. og sidstnævnte går kun til kanten.. men ved ikke hvis det er fordi dejen er for tung...

derudover hvis det er fordi de ligesom klasker ud, så sætter jeg mine muffins i papirforme og så i en muffinsbageform, for eller bliver mine heller ikke pæne...

Anmeld

14. maj 2011

LISBETH:-)

mener du at papiret giver sig, så de ikke bliver runde og bare flader ud?

Hvis det er det du mener så skal du bruge en muffin bageform, og så bare sætte papirformene i hullerne - håber det giver mening.

Eller bruge de hårde hvide papirforme de ændre ikke facon - dem kan man bla købe i kvickly

Anmeld

14. maj 2011

Frøken J.

Sætter papirsformene i en silikonebageform  

Anmeld

14. maj 2011

Maja_4000

Papirsformene i en silikoneform (;

Og så synes jeg at de opskrifter med natron er bedre til at hæve op og ikke til siderne , end dem med bagepulver .. Men ved ikke om der er hold i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.