Hvornår skiftede i autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.232 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. maj 2011

cecilie1984

Emilie sidder i en römer king plus men overvejer om hun snart skal over i en römer kid

den er fra 15 kg og Emilie vejer kun 13.5 med tøj.

Men synes hun er ved at være for lang til anden og sidder ikke så godt i den mere. Hvornår skiftede i og synes i hun er for lille til römer kid stolen.

hun har den første nu og overvejer den på billede nr 2 til hende.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

LinLin

cecilie1984 skriver:

Emilie sidder i en römer king plus men overvejer om hun snart skal over i en römer kid

Men synes hun er ved at være for lang til anden og sidder ikke så godt i den mere. Hvornår skiftede i og synes i hun er for lille til römer kid stolen.

jeg synes hun er for lille! De der vægtinddelinger er jo ikke for sjov  kan se på din profil at hun ovenikøbet er under 3 år... Stol nr 2 er jo også fra ca 4 år.

-jeg har en der hedder 9-36 kg som david fik da han var knapt 3 år - den tog jeg først h-selen af da han var lige 4½ år -da vejede ca 17,5 kg.... - men jeg synes han sad mere fast = sikkert med h-selen fremfor med bilen sele

Anmeld

14. maj 2011

Thalia

Man skal skifte til den større stol så sent som absolut muligt efter min mening.

Sebastian er 4 år gammel om en måneds tid, og vi har lige flyttet ham fra en Römer King Plus til en Cybex Solution X - og jeg er slet ikke vild med det. Der er altså bare forskel på at de sidder med en dbbeltsele i en mellemklassestol, og så på at de sidder på en selepude med ryglæn i de store stole.

Anmeld

14. maj 2011

cecilie1984

DAs mor skriver:

jeg synes hun er for lille! De der vægtinddelinger er jo ikke for sjov  kan se på din profil at hun ovenikøbet er under 3 år... Stol nr 2 er jo også fra ca 4 år.

-jeg har en der hedder 9-36 kg som david fik da han var knapt 3 år - den tog jeg først h-selen af da han var lige 4½ år -da vejede ca 17,5 kg.... - men jeg synes han sad mere fast = sikkert med h-selen fremfor med bilen sele

tak for svar.

hun bliver 3 om 2 mdr og troede stol nr 2 var fra 3 år.

men vil selvfølgelig ikke gå på kompromi med hendes sikkerhed.

for 1½ kg er jo selvfølgelig også meget at veje for lidt når det gælder sikkerhed og autostole.

Anmeld

14. maj 2011

LinLin

cecilie1984 skriver:

tak for svar.

hun bliver 3 om 2 mdr og troede stol nr 2 var fra 3 år.

men vil selvfølgelig ikke gå på kompromi med hendes sikkerhed.

for 1½ kg er jo selvfølgelig også meget at veje for lidt når det gælder sikkerhed og autostole.

Anmeld

14. maj 2011

cecilie1984

ok tak for svar

- skriver:

Hun må IKKE rykke før hun vejer 15 kg, ellers fanger selen hende ikke hvis uheldet er ude... 

Så hvis hun er for lang til den anden må du evt ud i en 9-36 stol.

Anmeld

14. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

cecilie1984 skriver:

Så længe midten af hendes øre ikke er ved stolen's øverste kant må hun stadig sidde i den...

Jeg ville ikke turde at sætte hende i den endnu. 

Anmeld

14. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

cecilie1984 skriver:

jeg vil også gå meget op i vægt og alder...  Jeg fik af vide hos ønskebørn at det er "lige meget med " hvordan de sidder, det kommer an på sikkerheden.... fordi jeg sagde at jeg min datters ben gik imod rygstøtten, så ville have en ny.... Men vi må vente til hun vejer mere :-)

Anmeld

16. maj 2011

Brams

Thalia skriver:

Man skal skifte til den større stol så sent som absolut muligt efter min mening.

Sebastian er 4 år gammel om en måneds tid, og vi har lige flyttet ham fra en Römer King Plus til en Cybex Solution X - og jeg er slet ikke vild med det. Der er altså bare forskel på at de sidder med en dbbeltsele i en mellemklassestol, og så på at de sidder på en selepude med ryglæn i de store stole.

Helt helt enig

Anmeld

16. maj 2011

Benjamins'mor

Min søn er så ikke mellem 1-3 år.

Men vi har købt en autostol fra Kiddy, der hedder 9-36 kg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.