hmmm what to do???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2011

Anonym trådstarter

jahaa skriver som ano, da jeg ikke ved om den omtalte er her inde..

min veninde fik her i nov en dejlig pige, 6 uger for tidligt, hun har selv 2 piger i forvejen.. nå men historien er: hun har nu 3 piger med hver sin mand,(pyt med det jeg holder af hende af ligevel) nå men her ved nr 3 har hun drukket lidt i ny og næ både øl og vin, det har hun selv fortalt mig.. og jeg har en bange anelse om at hun selv har provokert sin fødsels igang. nå men det virker til at hun slet ikke gider hendes datter, ikke noget med at holde det og gå og pjatte med det eller kysse  datteren ihvertfald ikke når jeg ser på det.. sidst jeg var sammen med hende fik jeg lov at at holde den dejlige pige og jeg fik hende til at storgrine, dejligt, hvor min veninde udbryder, hmm jeg viste ikke at hun kunne grine???.. nå da datter var 4 mdr gammel, beggyndte hun at få grød, da min veninde ville have sit liv igen, og hun supp med mme fik nok med mig.. men veninde brokker sig og fortæller at de har problemer med hendes mave og hun vågner 2 gange om natten, jeg kan kun give de råd med svesker, andet mme, evt zone terpi, hvor jeg så opdager at hvis datter ikke drikker hele mme op kommer de det bare i køleskabet igen og så får hun det senere hvor de så varmer det op igen??? må man det?? jeg har aldrig givet mme kun ammet så jeg ved det ikke om man må.. og så vil jeg da gerne have et råd med på vejen hvordan jeg kan hjælpe og støtte min veninde med få det bedre da jeg er bange for at hun er ved at få en depresion. og hvordan skla jeg få det sagt det med mme? så hun ikke bliver ked af det.. så hjælp mig piger.. i er så super til at give råd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

sandorff

nu lyder jeg rigtig hård, men kan du ikke "advare" kommunen om at de skal være obs på dem.  det lyder som om din veninde er ved at blive depri - eller få en krise. jeg mener, hun anede ikke hendes datter kunne smile!! hun har da ikke megen kontakt med det stakkels barn. der skal da ihvertfald snart ske noget, hvis det ikke allerede er forsent, og barnet er blevet skadet for livet.

ved godt det lyder som om jeg overdramatiser, men det gør jeg ikke. de første mdr i barnets liv er grundpillen for hvordan barnet skal formes. for lidt kontakt og barnet ender sikkert som peter lundin!

med den bekrymring du har vil jeg sige det er DIN PLIGT at få nogen der kan hjælpe hendes børn, opmærksom på problemet.

også det at hun har drukket, jeg er ked af at sige det, men det er da dybt uansvarligt!!! hun  skal have hjælp fær hun ødelægger de børn! igen, med den viden du har, er det din pligt at indberette det. der er loven

og igen, ja! jeg er hård. men hellere hun er sur på dig nogle måneder end hendes børn bliver skadet for livet. lad os så bare håbe på det ikke er forsent

Anmeld

14. maj 2011

Anonym

Det lyder som en fødselsdepression, sådan en kan godt gøre at man ikke kan knytte sig til sit barn.

At hjælpe er altid godt hvis råd og vejledning er nok, skal der mere til som jeg tror der skal her, skal man snakke med en professionel, det er ikke dit ansvar at løse alvorlige problemer. Jeg ville nok snakke med kommunen hvis jeg var dig. Kommunen behøver ikke at være noget dårligt men måske de har en god løsning?

Man må aldrig genvarme mme, det må laves, stilles i køleskabet og opvarmes, slut. Rester skal smides ud.

Anmeld

14. maj 2011

sandorff

Anonym skriver:

Det lyder som en fødselsdepression, sådan en kan godt gøre at man ikke kan knytte sig til sit barn.

At hjælpe er altid godt hvis råd og vejledning er nok, skal der mere til som jeg tror der skal her, skal man snakke med en professionel, det er ikke dit ansvar at løse alvorlige problemer. Jeg ville nok snakke med kommunen hvis jeg var dig. Kommunen behøver ikke at være noget dårligt men måske de har en god løsning?

Man må aldrig genvarme mme, det må laves, stilles i køleskabet og opvarmes, slut. Rester skal smides ud.

jeg tænkte også først fødselsdepression, men for mig lyder det som om det er startet FØR barnet er blevet født. hun drak under graviditet. kan den komme FØR en fødsel?

jeg mener også kommunen skal ind over. de kan give hende en hjemmepædagog der kommer og hjælper og støtter så hendes hverdag kan blive bedre. måske kan de også bidrage med en psykolog...

Anmeld

14. maj 2011

Anonym

sandorff skriver:

jeg tænkte også først fødselsdepression, men for mig lyder det som om det er startet FØR barnet er blevet født. hun drak under graviditet. kan den komme FØR en fødsel?

jeg mener også kommunen skal ind over. de kan give hende en hjemmepædagog der kommer og hjælper og støtter så hendes hverdag kan blive bedre. måske kan de også bidrage med en psykolog...

jeg mener godt at en fødselsdepression kan starte allerede i graviditeten, men det kan jo også være at drikkeriet er generel dumhed og at fødselsdepressionen er kommet lige omkring/efter fødslen. Anyway så skal en prof. kigge på det, evnt. en psykolog eller andet, især hvis det er en fødselsdepression så det ikke udvikler sig til en fødsels psykose hvor moderen rent faktisk kan finde på at skade sit barn.

Anmeld

14. maj 2011

sandorff

Anonym skriver:

jeg mener godt at en fødselsdepression kan starte allerede i graviditeten, men det kan jo også være at drikkeriet er generel dumhed og at fødselsdepressionen er kommet lige omkring/efter fødslen. Anyway så skal en prof. kigge på det, evnt. en psykolog eller andet, især hvis det er en fødselsdepression så det ikke udvikler sig til en fødsels psykose hvor moderen rent faktisk kan finde på at skade sit barn.

der kunne vi ikke være mere enige, selv ikke hvis vi prøvede....

Anmeld

14. maj 2011

Anonym

sandorff skriver:

der kunne vi ikke være mere enige, selv ikke hvis vi prøvede....

hehe jeg sætter et kryds i kalenderen, det er så sjældent det sker ;-)

Anmeld

14. maj 2011

Bambii

Anonym skriver:

jahaa skriver som ano, da jeg ikke ved om den omtalte er her inde..

min veninde fik her i nov en dejlig pige, 6 uger for tidligt, hun har selv 2 piger i forvejen.. nå men historien er: hun har nu 3 piger med hver sin mand,(pyt med det jeg holder af hende af ligevel) nå men her ved nr 3 har hun drukket lidt i ny og næ både øl og vin, det har hun selv fortalt mig.. og jeg har en bange anelse om at hun selv har provokert sin fødsels igang. nå men det virker til at hun slet ikke gider hendes datter, ikke noget med at holde det og gå og pjatte med det eller kysse  datteren ihvertfald ikke når jeg ser på det.. sidst jeg var sammen med hende fik jeg lov at at holde den dejlige pige og jeg fik hende til at storgrine, dejligt, hvor min veninde udbryder, hmm jeg viste ikke at hun kunne grine???.. nå da datter var 4 mdr gammel, beggyndte hun at få grød, da min veninde ville have sit liv igen, og hun supp med mme fik nok med mig.. men veninde brokker sig og fortæller at de har problemer med hendes mave og hun vågner 2 gange om natten, jeg kan kun give de råd med svesker, andet mme, evt zone terpi, hvor jeg så opdager at hvis datter ikke drikker hele mme op kommer de det bare i køleskabet igen og så får hun det senere hvor de så varmer det op igen??? må man det?? jeg har aldrig givet mme kun ammet så jeg ved det ikke om man må.. og så vil jeg da gerne have et råd med på vejen hvordan jeg kan hjælpe og støtte min veninde med få det bedre da jeg er bange for at hun er ved at få en depresion. og hvordan skla jeg få det sagt det med mme? så hun ikke bliver ked af det.. så hjælp mig piger.. i er så super til at give råd...

Jeg syntes måske at du skulle sætte dig ned og snakke med din veninde om dine bekymringer og tilbyde hende at du kan tage med hende til lægen, da det som sagt kan være en fødselsdepression..

sig til hende at du har hørt og læst at man IKKE MÅ opvarme mme igen og at du syntes hun skal lave noget nyt hvergang, da det kan være derfor at datteren har dårlig mave..

Du skal støtte hende alt hvad du kan og være der for hende..

I første omgang så se om du kan overtale hende til at gå til sin læge så hun kan blive henvist til en psykolog, så hun kan få snakket om de ting der genere hende så det ikke går ud over hendes datter..

Må jeg have lov at spørge, er det kun den ene datter hun ikke rigtig er i kontakt med eller også de andre børn det går ud over?

Jeg syntes det lyder som om at din veninde virkelig har brug for din støtte og en der muligvis kan fortælle hende hvad der er "rigtig og forkert" hvis man kan sige det sådan..

Du er meget velkommen til at skrive privat hvis du har brug for at snakke med nogen udefrakommende.. Det er som regel nemmere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.