Grænsen ved underretning - hvad man læser på nettet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

Anonym trådstarter

Godaften de damer.. 

jeg sidder med nogle overvejelser.... 

efter at have fulgt et barns liv i nogle år, synes jeg efterhånden at det virker så rodet og kaotisk på mange punkter så jeg overvejer mulighederne for en evt. underretning... (jeg kender personens navn og kommune)

Det er ikke en jeg kender i det virkelige liv, men en som skriver på nettet - ligesom jeg gør. Men vi er langt fra venner - tværtimod, og frygter at det også påvirker mine overvejelser... 

Derfor ville jeg høre jer - hvor "slemt" skulle det være, før i lavede en underretning til kommunen, når det er en i blot har læst om på nettet? Altså udfra hvad personen selv fortæller?

og bare rolig - Det er IKKE herfra at jeg har læst tingene, så ingen grund til at tro at jeg vil underrette nogle herinde.. men håber debatten er god nok i sig selv :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Tkcuf

Den er jo svær. For egentlig ville jeg ikke melde nogen fra nettet, man hverken kender eller ser omstændighederne rigtigt. Men altså hvis der skrives om stoffer, vold og pædofili ville jeg nok.

Men er det 'bare' en familie med et turbolent kæreste forhold, pengeproblemer, og børn der bliver passet hver uge så ville jeg ikke. Det er ikke ideelt- men heller ikke noget at melde folk for.

Anmeld

13. maj 2011

Malthes mor

Jeg ville være super sikker i min sag, før jeg ville gøre noget! Men ved du da heller ikke om der muligvis er en "sag" på personen i forvejen eller hva?

Anmeld

13. maj 2011

Mi

Godt spørgsmål. Jeg ved det faktisk ikke  Umiddelbart vil jeg tror at det er lidt svært for socialrådgiverne at arbejde udfra oplysninger som ikke bunder i direkte observationer, men jeg ved det ikke.

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

Det her bunder i ting som personen selv har skrevet, så det er ikke opdigtet... 

derfor er jeg også meget sikker i min sag, da det jo kommer fra hendes egen mund..  

Personen har tidl. være tilknyttet et familiehus i forbindelsen af fødslen af hendes barn.
Barnet har rykket fra en inst. pga. personalet advarede hende om at gøre datteren ældre end hun er (det kræver en længere forklaring ved lejlighed).

desuden - og det er her det bekymrer mig - så er der tale om en ny på vej, med en (eks)kæreste, som er påvirket af stoffer, og har kommet i hjemmet påvirket, råbt og skabt sig og haft en voldelig adfærd...

Der er bare så mange ting i de sidste par år jeg har set, som kan gøre mig bekymret for barnet - eller nu børnene - som hun står alene med.

af hensyn til bevismateriale, så kan man printe det ud hun har skrevet...  

Anmeld

13. maj 2011

Malthes mor

Anonym skriver:

Det her bunder i ting som personen selv har skrevet, så det er ikke opdigtet... 

derfor er jeg også meget sikker i min sag, da det jo kommer fra hendes egen mund..  

Personen har tidl. være tilknyttet et familiehus i forbindelsen af fødslen af hendes barn.
Barnet har rykket fra en inst. pga. personalet advarede hende om at gøre datteren ældre end hun er (det kræver en længere forklaring ved lejlighed).

desuden - og det er her det bekymrer mig - så er der tale om en ny på vej, med en (eks)kæreste, som er påvirket af stoffer, og har kommet i hjemmet påvirket, råbt og skabt sig og haft en voldelig adfærd...

Der er bare så mange ting i de sidste par år jeg har set, som kan gøre mig bekymret for barnet - eller nu børnene - som hun står alene med.

af hensyn til bevismateriale, så kan man printe det ud hun har skrevet...  

Hvis hun har været tilknyttet et familiehus, mon ikke de der fortsat har kontakt med hende??

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

Malthes mor skriver:

Hvis hun har været tilknyttet et familiehus, mon ikke de der fortsat har kontakt med hende??

Det er der ikke. det blev afbrudt for længe siden. 

Anmeld

13. maj 2011

Malthes mor

Anonym skriver:

Det er der ikke. det blev afbrudt for længe siden. 

Hvordan kan du være så sikker i din sag?

Anmeld

13. maj 2011

Tkcuf

Hvis der er stoffer indblandet så skal man da melde det?!

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

Malthes mor skriver:

Hvordan kan du være så sikker i din sag?

Det er en længere historie, men jeg er ikke alene i mine betragtninger. 

Men det er også fra hendes mund at de er færdige med det familiehus.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.