Læsning af mønster hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

Smølf

Jeg er lige begyndt at sy, og har lånt et mønster jeg nu er ved at tegne af.

Jeg skal lave en ribkant og på tegningen er der en stor rektangel med en foldelinje på langs.

Det rib jeg har købt er ligesom en ring, så stoffet ligger allerede dobbelt. Skal jeg bare lægge mønsteret på stoffet og klippe - så kommer der to stykker stof ud af det? På den ene side af mønsteret står der: "midt for til fold". Hvad betyder det?

Hvis man bare kigger på mønsteret af ribkanten, ser der ud som om at den kun vil nå halvt rundt om maven....

Hjælp hjælp... Hvad skal jeg gøre?

Håber nogen kan forklare det

/smølf

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Skouboe

Du tegner ribben af, markerer den side hvor der står noget med fold og lægger ud mod den foldede kant og klipper (husk 1 cm sømrum) rundt om. Du vil så opdage at du har et stykke rib i dobbelt størrelse.

Det stykke syr du så sammen ret mod ret, så du får en ring. Så folder du ribben på langs med retsiden ud ad, og så vupti, har du et stykke elastik du kan sy på dine bukser.

Anmeld

13. maj 2011

Smølf

Skouboe skriver:

Du tegner ribben af, markerer den side hvor der står noget med fold og lægger ud mod den foldede kant og klipper (husk 1 cm sømrum) rundt om. Du vil så opdage at du har et stykke rib i dobbelt størrelse.

Det stykke syr du så sammen ret mod ret, så du får en ring. Så folder du ribben på langs med retsiden ud ad, og så vupti, har du et stykke elastik du kan sy på dine bukser.

Aha... Så gav det mening. Mange tak for hjælpen, nu kan jeg komme videre med projektet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.