Ja for mig er det vigtigt at det er opskrifter med ingredienser man har eller der ihvertfald er til at få fat i, altså det skal være rimelig simple opkerifter.
Dernæst synes jeg det er vigtigt der er billeder af hver opskrift, da det er en appetitvækker.
Når du har i tankerne at det skal være en børnekogebog synes jeg det kunne være spændende at den ligepræcis IKKE indeholdte typiske livretter, men derimod nye spændende retter.
Jeg tænker meget over at give mine børn mange sanseoplevelser under måltidet, og leger derfor også meget med farverne. Vi har lavet spyd med frikadeller i tre farver (de var farvet med henholdsvis rødbede, gulerod g spinat), og min søn nyder at være med i kokkenet. En hektisk tid på dagen, hvor der er nogle nødvendige pligter, men når han inddrages bliver det til en hyggestund i stedet, og det bedste han ved er at få lov at sidde og smage på forskud
Jeg var selv en utroligt kræsent barn, og derfor er det en helt ny verden der åbner sig for mig. Jeg tror ikke på at børn er kræsne, men de vælger til og fra, og konsistens og synsoplevelsen kan muligvis drille indimellem, og å spiser de det måske næste gang. Jeg serverer alt for min søn, også selvom han måske pillede noget fra sidst.
Nå blev lige grebet af stemningen, og det blev tydeligvis lidt langt
Svarede jeg på spørgsmålet?
Anmeld