Hvilke krav sætter du til en børnekogebog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

Anonym trådstarter

Hvad skal der være i den? Hvilke opskrifter er et must? Hvad bør der stå/ikke stå noget om?

Og tilsidst: Hvad var dine livretter som barn, og hvilke livretter har dit barn/dine børn?

Vh mig, der rumsterer med en ny udgave i hovedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Anonym trådstarter

13. maj 2011

Troldemommi

Pølsehorn

Pizzasnegle

Pizza

spaghetti med kødsovs

bliver helt sulten nu :-)

Anmeld

13. maj 2011

B&J

Hvis jeg skulle have en børne kogebog så skulle det være en med masser af tegninger så mit barn kan være med og forstå hvad det er man skal bruge...

og opskrifter dem der er nævnt og helt klart frikadeller på spyd

måske

fastalavnsboller

alm boller

små rugbrød

Anmeld

13. maj 2011

hvinanden

Ja for mig er det vigtigt at det er opskrifter med ingredienser man har eller der ihvertfald er til at få fat i, altså det skal være rimelig simple opkerifter.

Dernæst synes jeg det er vigtigt der er billeder af hver opskrift, da det er en appetitvækker.

Når du har i tankerne at det skal være en børnekogebog synes jeg det kunne være spændende at den ligepræcis IKKE indeholdte typiske livretter, men derimod nye spændende retter.

Jeg tænker meget over at give mine børn mange sanseoplevelser under måltidet, og leger derfor også meget med farverne. Vi har lavet spyd med frikadeller i tre farver (de var farvet med henholdsvis rødbede, gulerod g spinat), og min søn nyder at være med i kokkenet. En hektisk tid på dagen, hvor der er nogle nødvendige pligter, men når han inddrages bliver det til en hyggestund i stedet, og det bedste han ved er at få lov at sidde og smage på forskud

Jeg var selv en utroligt kræsent barn, og derfor er det en helt ny verden der åbner sig for mig. Jeg tror ikke på at børn er kræsne, men de vælger til og fra, og konsistens og synsoplevelsen kan muligvis drille indimellem, og å spiser de det måske næste gang. Jeg serverer alt for min søn, også selvom han måske pillede noget fra sidst.

Nå blev lige grebet af stemningen, og det blev tydeligvis lidt langt Svarede jeg på spørgsmålet?

Anmeld

13. maj 2011

Lone Jakobsen

det afhænger meget af om det er en kogebog TIL børn, eller en kogebog med retter til børn, men som de voksne skal lave.

der findes begge slags på markedet, og hold op hvor kvaliteten svinger meget.

en kogebog til børn, skal indeholde sjov og overskuelige retter. på en ny og spændende måde:

* muffins

* pandekager

* forskellige grøntsagts retter

* madpakke ideer

* nemme variationer af gamle klassikere som pasta og kødsauce, frikadeller osv.

en kogebog med retter som de voksne skal lave, må godt indeholde nogle retter hvor man kan lokke den lidt kræsne til at spise ekstra gørntsager fx:

* boller/muffins/flute med grønt

* aftensmads forslag

* spændende fødselsdags retter

ja det var bare lidt ideer fra en meget ivrig samler af kogebøger (og børn)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.