Børn og facebook

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Mira0911

Der er en aldersgrænse på... Synes det er dybt åndssvag at man laver en falsk fødselsdagsdato/år for at få en profil.... 

Når der er aldersgrænse på, må folk sq respektere det... Jeg har selv noget familie hvor mange af børnene er under 15 år og er på facebook.... 

Kan man gøre noget ved det? Det aner jeg så ikke... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

Lone Jakobsen

her skal børnene følge facebooks regler som hedder 13 år. lige som de skal følge alle andre regler ude i verden.

problemet her er så at de store er "dele børn" og da deres anden forældre ikke har samme mening. så har begge store en profil derinde. de må så bare ikke bruge den her.

Anmeld

14. maj 2011

Nettemor

MoarJ skriver:

Der er en aldersgrænse på... Synes det er dybt åndssvag at man laver en falsk fødselsdagsdato/år for at få en profil.... 

Når der er aldersgrænse på, må folk sq respektere det... Jeg har selv noget familie hvor mange af børnene er under 15 år og er på facebook.... 

Kan man gøre noget ved det? Det aner jeg så ikke... 

du kan 'melde' det til facebook. så vil profilen blive lukket...

Anmeld

14. maj 2011

NinaNymannMadsen

jeg kender børn ned til 5 år der har facebook. syntes bestemt ikke om det da lige de her piger ikke kan skrive endnu overhovedet. men de bruger den vidst mest til at spille sammen med deres store søstre.

syntes man skal følge reglerne med de 13 år eller hvad den nu ligger på. min datter får hvertfald ikk en før da.

Anmeld

14. maj 2011

wamse

Mine drenge har en profil på facebook, med de er jo så også 15 og 18 år nu. Jeg tror, at den yngste var under de 13 år, da han oprettede hans profil, hvilket min datter også vil få love til når den tid kommer. 

Jeg synes at 13 år, er et urealistisk aldersgrænse at sætte, da børn i dag mestre denne sociale arena, med mange flere resourcer, end børn før dem har haft. De er vænnet til frea meget små af, at kunne fungere med konsoller af alle afskygninger, mobiler, pc´er, m.m.

Så kommer Lærke, når hun er 10, og ønsker en profil, så opretter jeg en til hende. 

Anmeld

14. maj 2011

Lillefe

Herhjemme har vores den ældste en facebook.. den har han fået da han blev 12.. men han spurgte allerede da han var 10.. der sagde vi nej.. Men det var der mange grunde til.. ud over det så mener vi nu han er 12 kan han skælne lidt bedre i mellem ting..

Anmeld

14. maj 2011

henh01

Hejsa

Jeg tror i bund og grund ikke det handler om alder, men om hvordan de begår sig på nettet generelt. Her handler det om at vi som forældre er opmærksomme hvad vores børn sidder og laver, vi er åbne og ærlige. Dermed ikke sagt at min datter på 6 får lov at oprette en profil Heldigvis er hun SLET ikke interesseret i andet end bratz spil som foregår i stuen hvor jeg også befinder mig, kun for at undgå at hun ikke får trykket ind på noget andet. Det internet er en stor jungle.

Anmeld

15. maj 2011

Mira0911

nettemor skriver:

du kan 'melde' det til facebook. så vil profilen blive lukket...

Vidste jeg slet ikke man kunne... 

Anmeld

15. maj 2011

Aves.

wamse skriver:

Mine drenge har en profil på facebook, med de er jo så også 15 og 18 år nu. Jeg tror, at den yngste var under de 13 år, da han oprettede hans profil, hvilket min datter også vil få love til når den tid kommer. 

Jeg synes at 13 år, er et urealistisk aldersgrænse at sætte, da børn i dag mestre denne sociale arena, med mange flere resourcer, end børn før dem har haft. De er vænnet til frea meget små af, at kunne fungere med konsoller af alle afskygninger, mobiler, pc´er, m.m.

Så kommer Lærke, når hun er 10, og ønsker en profil, så opretter jeg en til hende. 

og hvor er det bare vigtigt at de  lærer at begå sig der som en naturlighed tidligt...også i forhold til de farer der lurer.

Bertram har lige fået en profil, ha er 8½ år og kan både chatte med familie og venner, skriver , lægge billeder ind fra sin mobil osv...der er dælme meget god læring i.

Anmeld

15. maj 2011

Fru Hansen

wamse skriver:

Jeg er meget enig.

Jeg syntes også at 13 er urealistisk. Min ældste er 9 år og har været på nettet i flere år. Hun har bl.a. skrevet med venner over skolens lukkede intranet. Og kunne sagtens have glæde af facebook.
Men jeg opretter hende dog ikke før hun selv kommer og beder om det.

Umiddelbart er min eneste tanke at det er en fordel at kunne læse nogenlunde inden man er på facebook. Min mellemste der er 5 år kan kun læse små-ord og klikker på hvad som helst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.