Hvad hedder det der til kager?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.346 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

Mille83

Min datter bliver 1 år på tirsdag og i weekenden skal jeg forhåbentlig begynde på kagerne.

Men hvad hedder det der man kan "sprøjte" rundt i siderne ovenpå, eller i bunden af en fondant kage? 

Det er ikke flødeskum, hvad er det? Hvordan laver man det? Og hvor lang tid kan det holde sig i køleskabet? 

Ville blive lykkelig hvis i vil hjælpe, har nemlig mange forskellige sprøjteposer jeg aldrig har brugt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Ploffer

Det hedder royal icing og du laver det af pasteuriseret æggehvide, flormelis og en anelse eddike el. citron  Det blander du til en tyk glasur. den skal være så tyk at trækker du en top med skeen skal toppen blive stående af sig selv  Håber det gav mening 

Anmeld

12. maj 2011

Mille83

Ploffer skriver:

Det hedder royal icing og du laver det af pasteuriseret æggehvide, flormelis og en anelse eddike el. citron  Det blander du til en tyk glasur. den skal være så tyk at trækker du en top med skeen skal toppen blive stående af sig selv  Håber det gav mening 

også kan man sprøjte det på med en tyller? Hvis jeg laver det mandag aften, er det så stadig pænt i køleskabet tirsdag middag? 

Tak for svar...

Anmeld

12. maj 2011

Magsen

plaak, jeg ville bruge en eller anden smørcreme selvf. smag og behag. Men jeg haaader royal icing, synes det er mega vammelt 

Anmeld

12. maj 2011

Mille83

12. maj 2011

Mille83

Maggieh skriver:

plaak, jeg ville bruge en eller anden smørcreme selvf. smag og behag. Men jeg haaader royal icing, synes det er mega vammelt 

Vil du bruge alm smørcreme til afslutning på en kage? 

Anmeld

12. maj 2011

Manakauapo

Mille83 skriver:

Vil du bruge alm smørcreme til afslutning på en kage? 

Det kan man sagtens gøre, men vil anbefale en palminsmørcreme så

Anmeld

12. maj 2011

Ploffer

Mille83 skriver:

også kan man sprøjte det på med en tyller? Hvis jeg laver det mandag aften, er det så stadig pænt i køleskabet tirsdag middag? 

Tak for svar...

Så kan du sprøjte det på med tyller, ja 

Det er stadig pænt tirsdag 

Anmeld

12. maj 2011

Mille83

Manakauapo skriver:

Det kan man sagtens gøre, men vil anbefale en palminsmørcreme så

Okay det må jeg lige google 

Tusind tak piger, kom endelig med flere forslag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.