lån trods rki?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.099 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

Anonym trådstarter

ja som overskriften lyder.. Nogen der ved hvor man kan låne trods rki?

Jeg har desværre fra de yngre dage samlet lidt smågæld hist og her og nu registret i rki. bank vil ik hjælpe.

Det er ikke mere end 20000 max

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Muffinmus

når gælden er betalt af hist og pist, så forsvinder du jo i RKI, så du skal ikke låne noget som hest før du er kredit værdig...og det er du jo åbenbart ikke helt endnu.

20.000 kr er MANGE penge, så måske du skulle vente til dine andre lån er nede, ellers ender du i en seriøst dårlig spiral med lån på lån på lån og du kommer bare ikke ud af det....

Men derud over findes der jo flere steder der giver lån uden kreditværdighed men så er renten skyhøj og det vil koste dig måske 30.000 kr at låne 20.000.....det er jo bindegalt og giver dig bare en endeløs gæld på den måde....men ved da at der er mange der gør det og tager måsen på folk der har for meget gæld i forvejen. Prøv evt at google.

Og uhsk så på at RKI er lavet netop for rent faktisk at hjælpe folk, så de ikke får mere gæld end hvad godt er...så se RKI som en hjælp i stedet for en hindring....det ER godt du ikke are kan låne selv om det virker uretfærdigt:-)

Anmeld

12. maj 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har desværre fra de yngre dage samlet lidt smågæld hist og her og nu registret i rki. bank vil ik hjælpe.

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, for har kun lån igennem banken/kreditforeningen, hvor de har overblik over, hvad der er fornuftigt at sidde for.

Derudover er der ikke andet en advarselslamper i dit indlæg:

- hvis du har samlet gæld i dine yngre dage, så har du haft masser af tid til at betale det af igen, men det er så ikke sket, lad være med at låne flere penge.

- man bliver ikke registreret i RKI, fordi man har smågæld, men fordi man har misvedligeholdt de aftaler, der er lavet med dem, der har lånt dig penge, lad være med at låne flere penge.

- hvis banken ikke vil hjælpe, så er du virkelig langt ude at skide, og der er kun én vej frem, og det er at leve af havregrød og få betalt rub og stub tilbage, lad være med at låne flere penge.

- det er ikke "kun" 20000 kr, det er faktisk en ret stor sum penge, hvis man tænker på de renter og renters rente, der bliver tale om over årene, og 20000 er da også mange penge (når man ikke har dem), lad være med at låne flere penge.

Hvad skal du bruge pengene til? Hvis du skal betale kreditorer, så er det direkte ulovligt, så lad være med at låne flere penge.

Der er en grund til, at man bliver registreret i RKI, blandt andet for at forhindre folk som dig i at låne sig bevidstløst i dybere gæld - få den gamle gæld betalt af først.

Anmeld

12. maj 2011

Mamalou

Anonym skriver:

Hejsa!

Mange pengeinstitutter vil ikke låne dig penge, når du står opført i RKI. Dog har jeg bemærket, at man kan optage nogle kvicklån mens man er registreret i RKI. Men at optage den slags lån er vist ikke anbefalingsværdigt, da det koster kassen... 

Kh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.