Min kæreste har sagt op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.049 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

HopinWishin

Jeg har kendt min kæreste i lidt over 3 år.... På de tre de tre år har han haft fem forskellige jobs. I tirsdags kommer jeg hjem, og han fortæller mig at han har sagt op... Han var til en jobsamtale et andet sted, som han først får svar fra om to uger..

Han var ikke glad for hans arbejde, og jeg kunne sagtens mærke det på ham. Nogle dage var han der bare slet ikke, altså.. han sad og tænkte på andre ting.. og virkede åndsfraværende... mut og træt... Nu er han blomstret op, bare på de sidste par dage.. og han er selv, rigtig glad for at han har sagt op..

Jeg selv har fast job, jeg var fem år ét sted, og er nu igang med en uddannelse på 2. år. Er virkelig glad for´mit job og håber jeg kan blive efterfølgende.

Hvad synes I om hans beslutning?... Jeg er lidt frustreret.... jeg tænker på økonomien... på at han endnu endnu engang skal have nye arbejdstider... og på at det er en træls periode pt at gå arbejdsløs!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

muzen

HopinWishin skriver:

Jeg har kendt min kæreste i lidt over 3 år.... På de tre de tre år har han haft fem forskellige jobs. I tirsdags kommer jeg hjem, og han fortæller mig at han har sagt op... Han var til en jobsamtale et andet sted, som han først får svar fra om to uger..

Han var ikke glad for hans arbejde, og jeg kunne sagtens mærke det på ham. Nogle dage var han der bare slet ikke, altså.. han sad og tænkte på andre ting.. og virkede åndsfraværende... mut og træt... Nu er han blomstret op, bare på de sidste par dage.. og han er selv, rigtig glad for at han har sagt op..

Jeg selv har fast job, jeg var fem år ét sted, og er nu igang med en uddannelse på 2. år. Er virkelig glad for´mit job og håber jeg kan blive efterfølgende.

Hvad synes I om hans beslutning?... Jeg er lidt frustreret.... jeg tænker på økonomien... på at han endnu endnu engang skal have nye arbejdstider... og på at det er en træls periode pt at gå arbejdsløs!!

jeg syntes det lyder som det mest vanvittige man kan finde på. og han vil få 5 uger karentæne fra akassen så i 5 uger vil han ikke kunne få Dagpenge.

hvorfor i alverden venter han ikke de 2 uger til han har fået svar fra det andet job?

og er han overhovedet sikker på at få det andet arbejde?

Anmeld

12. maj 2011

Ina33

muzen skriver:

jeg syntes det lyder som det mest vanvittige man kan finde på. og han vil få 5 uger karentæne fra akassen så i 5 uger vil han ikke kunne få Dagpenge.

hvorfor i alverden venter han ikke de 2 uger til han har fået svar fra det andet job?

Nu om stunder hedder det 3 ugers karantæne...

Anmeld

12. maj 2011

muzen

Loppe skriver:

Nu om stunder hedder det 3 ugers karantæne...

nå for fanden så lærte jeg noget nyt i dag ;-)

Anmeld

12. maj 2011

HopinWishin

muzen skriver:

Nej.. han ved ikke om han får det job han var til samtale ved...

Jeg synes også det er lidt pinligt... har kun fortalt forældrene det... Jeg kommer ikke fra et hjem, hvor man 'gør sådan noget'. Synes bare vi sidder i hus, vi skal giftes, vi er i fertilitetsbehandling... *suk* synes godt nok der er mange ting som man er bundet af... Han er trods alt 34 år... Sys bare at så må man have prøvet sine grænser af.. (jeg er nok lidt gammeldags og snæversynet)..

Anmeld

12. maj 2011

Ina33

HopinWishin skriver:

Det lyder som om han har svært ved at finde sig tilrette i sine jobs? Måske skulle han prøve en anden branche?

Er det sandt når jeg tolker, at du gerne ville have at han ikke havde sagt op, før han vidste om han havde fået det nye job? Dine tanker er at heller et job man ikke kan lide end intet job?

Personligt synes jeg da også det virker en anelse tåbeligt at sige et job op i disse tider, men på den anden side - penge er ikke alt. Og hvis han vitterligt ikke trives i hans job, så skal han jo ikke blive der.

Anmeld

12. maj 2011

Janni.

muzen skriver:

nå for fanden så lærte jeg noget nyt i dag ;-)

Pyt, 3 uger er stadig meget lang tid uden penge 

Anmeld

12. maj 2011

baby012

syns måske han lige skulle have ventet til han var sikker på om der nu også var noget andet.. men hvis han ikke var glad for at være der, er det nok bedst at han ikke var der længere

Anmeld

12. maj 2011

muzen

Janni. skriver:

Pyt, 3 uger er stadig meget lang tid uden penge 

du har helt ret

Anmeld

12. maj 2011

HopinWishin

Loppe skriver:

Det lyder som om han har svært ved at finde sig tilrette i sine jobs? Måske skulle han prøve en anden branche?

Er det sandt når jeg tolker, at du gerne ville have at han ikke havde sagt op, før han vidste om han havde fået det nye job? Dine tanker er at heller et job man ikke kan lide end intet job?

Personligt synes jeg da også det virker en anelse tåbeligt at sige et job op i disse tider, men på den anden side - penge er ikke alt. Og hvis han vitterligt ikke trives i hans job, så skal han jo ikke blive der.

Jaeh det er jo nok det jeg inderst inde mener, altså at han først skulle have sagt op når han var sikker på et andet job.

Allerhelst ville jeg at han fandt et job han ville have de næste mange år. Jeg er helt sikkert egoistk når jeg siger sådan.. Men synes bare det ville være dejligt trygt at han havde et fast job.. 7-15 så kunne han hente ungerne, og jeg kunne være sammen med ungerne om morgenen med mit job fra 9-17....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.