Fyret og lykkelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

515 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg er på barsel og afsluttede arbejdet på en meget dårlig måde med en leder der efter sigende har været ude efter mange af de ansatte inkl. mig. Denne leder er nu stoppet og en ny ledelse er trådt i kraft, hele arbejdsladsen er vendt på hovedet hvilket er en meget positiv udvikling.

sagen er den, at den tidl. leder har kørt meget psykisk terror på mig inden jeg gik på barsel og særligt under min sygemelding. Jeg frygtede meget at skulle tilbage til det arbejde da hun havde behandlet mig sådan. Uden at vide noget som helst om den udvikling der havde fundet sted blev jeg ringet op og her forklaret hvordan situationen så ud. Vi blev enige om at et møde ville være det mest hensigtsmæssige da vi jo ikke kendte hinanden (den nye ledelse og jeg) For 14 dage siden holdte vi så dette møde og her blev ledelse meget kede af den oplevelse og behandling jeg havde fået af den tidl. ledelse og de sagde til mig at de meget gerne så mig tilbage, men samtidig ville tilbyde mig en fyreseddel hvis jeg fandt dette mest hensigsmæssigt for mig ifb. med mine erfaringer på stedet.

Jeg er nu nået frem til at jeg vælger fyresedlen og på trods af at jeg nu skal på a kasse, er jeg LYKKELIG. Livskvalitet frem for alt andet. Men hold ferie hvor bliver det stramt rent økonomisk, jeg må søge alt hvad jeg kan og vil.. Jeg er bare så lykkelig over at alle de mavepiner jeg har haft ved tanken om at skulle tilbage dertil nu er forbi.

Ved ikke hvad jeg ville med dette, ville bare lufte mine tanker

Nogen der ved hvad man får på en a kasse før skat?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Anonym trådstarter

opper den lige

Anmeld

12. maj 2011

tandbørsten

hvis du har ret til den højeste sats fra din akasse får du omkring 15000 før skat.

tager virkelig hatten af for din beslutning om en fyreseddel, har selv været i en uheldigt ansættelseforhold hvor min arbejdsgiver blev ved med at ville ha mig ned i til pga krisen men sagde selv stop til sidst og bad om en fyreseddel og det er det bedste jeg har gjort for mig selv længe..

held og lykke med det hele og vær du bare stolt af din beslutning :-)

Anmeld

12. maj 2011

Anonym trådstarter

tandbørsten skriver:

hvis du har ret til den højeste sats fra din akasse får du omkring 15000 før skat.

tager virkelig hatten af for din beslutning om en fyreseddel, har selv været i en uheldigt ansættelseforhold hvor min arbejdsgiver blev ved med at ville ha mig ned i til pga krisen men sagde selv stop til sidst og bad om en fyreseddel og det er det bedste jeg har gjort for mig selv længe..

held og lykke med det hele og vær du bare stolt af din beslutning :-)

Ej hvor er jeg glad for dit indlæg.. Hvor er det skønt at du fik det så meget bedre med det

Jeg håber det samme sker for mig, men er ret sikker på at det er den rigtige beslutning. Livskvalitet frem for penge.. Kommer til at leve for 800 kr om mdr plus mine børnefamilie ydelse hver 3. mdr. Så min mand må vidst få sig et par ekstra vagter på sit job

Alt i alt kommer vi til at have 5500 kr om mdr til mad og andet. Det skal nok gå.

Anmeld

12. maj 2011

DLM

hvis du er lykkelig var fyreseddlen, da det bedste valg du kunne gøre hvis man ikke har det godt på arbejdspladsen skal man ikke være der, og det gav så dig dårlige minder. Så, god beslutning.

held og lykke med det hele

Anmeld

12. maj 2011

tandbørsten

man lære ret hurtigt at leve for mindre, jeg har da sommetider tænkt sikke en forbrugsfest vi har haft da jeg havde et godt betalt job. men vi klare os og har da hellerik undværet noget, vi har stadig været på ferie og gjort nogen af de ting som vi gerne ville - men ro i sjælen og en go nattesøvn er bare mere værd end et godt betalt job :-)

det skal nok gå det hele, så længe du har dig selv med og din mand bakker dig op så skal i nok klare den :-)

Anmeld

12. maj 2011

Carina:-)

Livskvalitet er også vigtigt.

Lyder til du har taget den rigtige beslutning

Anmeld

13. maj 2011

Lone Jakobsen

sikke en god beslutning du har taget.

har selv været i rigtigt trælst arbejde hvor min leder konstant var på nakken af mig. jeg bad om en fyrreseddel flere gange, men det nægtede de, så til sidste måtte jeg sige op og tage de 3 ugers karantæne. jeg var knusende lykkelig da jeg endelig havde indgivet min opsigelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.