Simon 1 år! Billedspam og masser tekst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.930 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

M.O.A.R.

Jamen altså, hvor blev tiden af?!

Så er min lille prins allerede et år, det er slet ikke til at begribe!
Den lille blærerøv mente lige han skulle rejse sig op HELT SELV ude midt på gulvet lørdag aften (7/5) og stå og svaje, og fik rykket sin fod en smule, inden han faldte pladask ned på numsen igen
I søndags havde han jo fødselsdag, dagen startede med morgenmad og morgengaver og oppyntning med flag! Gæsterne kom stille og roligt, så Simon blev ikke overvældet af at der kom 13 mennesker på en gang. Gaverne blev åbnet, det blev grinet, smilet, leget og spist en masse boller! Han fik jo selvfølgelig sin egen lagkage, med masser flødeskum på, lidt jordbær og nogle kattetunger. Mmmh....
Endelig fik dagen sin ende, og den eneste der var tilbage var gudfar, så nu skulle der slappes af! Vi pustede det soppebassin op vi havde købt til Simon og kom legeboldene i. Simon var MEGET interesseret i hvad det var for noget... Han fik leget, spist aftensmad, i bad og i seng sammen med mor som også var rigtig træt..
Mandag holdte vi fødselsdag for mandens familie. Der startede Simon igen med at være blærerøv! Vi sad og legede i soppebassinet, pludselig giver Simon slip på mig og tager 4 skridt med perfekt balance over til kanten af soppebassinet for derefter at gå over til farmand.. Hold op hvor var vi stolte! Mandag d. 9/5 blev så dagen han tog sine første skridt. Dagen forløb nogenlunde lige som søndag, bortset fra her var der 4 børn med, og 3 af dem kunne Simon lege med i sit soppebassin. Og ih hvor han hyggede sig, det er noget sjovere når der er nogle på knapt 1 år mere end ham end når der er en masse voksne..

I går var det vaccinations dag! Det klarede han simpelthen bare super flot! Han græd næsten ikke, det var kun lidt småpiveri. Så mor og far var rigtig stolte af deres lille, nej nu store  dreng!
Han skal først til undersøgelse i dag, så det bliver spændende at finde ud af hvor stor han efterhånden er blevet! Mit gæt, 11,5 - 12 kg, og ca 76 - 78 cm lang..

Jeg tror ikke der er ord der kan beskrive hvor meget vi elsker vores lille fyr, jeg er SÅ stolt af ham og fortryder ikke et eneste sekund vi har fået ham!

Tak fordi du læste med, her kommer en masse billeder....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

M.O.A.R.

Tilbage fra lægen...

Simon flotte mål blev:
Længde 78 cm
Vægt 10,9 kg
Hovedomfang 51 cm

Lægen beskrev Simon som: nysgerrig, dygtig, lærenem.
Han havde ikke et negativt ord at sige om ham
Mors store dreng

Anmeld

12. maj 2011

Rosa

Åååh, hvor er han altså bare skøn!!!  Tak for hyggelig læsning og dejlige billeder!!!

Kh

Rosa

Anmeld

15. maj 2011

M.O.A.R.

Rosa skriver:

Åååh, hvor er han altså bare skøn!!!  Tak for hyggelig læsning og dejlige billeder!!!

Kh

Rosa

Tusind tak søde Rosa!

Der er jo sket så meget, så er man jo nød til at fortælle lidt
Går det godt med Jonte?

Anmeld

15. maj 2011

Rosa

MaleneF skriver:

Tusind tak søde Rosa!

Der er jo sket så meget, så er man jo nød til at fortælle lidt
Går det godt med Jonte?

Det går rigtig fint. Vi opdagede lige i forgårs at han havde fået 4 kindtænder samtidigt - no wonder at han har sovet af h...... til den sidste uge  Men ellers er han perfekt som altid 

Anmeld

15. maj 2011

Maalene

Dejlige billeder af en dejlig dreng fra en (eller flere) dejlige dage

STORT tillykke med jeres lille charmeprins

Anmeld

16. maj 2011

M.O.A.R.

Rosa skriver:

Det går rigtig fint. Vi opdagede lige i forgårs at han havde fået 4 kindtænder samtidigt - no wonder at han har sovet af h...... til den sidste uge  Men ellers er han perfekt som altid 

Dejligt at høre

Søde Rosa, jeg husker noget om du, som jeg, havde lidt problemer med at få den unge herre til at falde i søvn om aftenen på et tidspunkt?

Kan du ikke dele lidt gode råd til hvordan i fik det til at lykkes?

Anmeld

16. maj 2011

M.O.A.R.

Maalene skriver:

Dejlige billeder af en dejlig dreng fra en (eller flere) dejlige dage

STORT tillykke med jeres lille charmeprins

Tusind tak skal du have

Anmeld

16. maj 2011

Rosa

Dejligt at høre

Søde Rosa, jeg husker noget om du, som jeg, havde lidt problemer med at få den unge herre til at falde i søvn om aftenen på et tidspunkt?

Kan du ikke dele lidt gode råd til hvordan i fik det til at lykkes?

Ja, det kan du tro - men først vil jeg lige sige at det ABSOLUT ikke er hverken alle børn eller alle forældre der "egner sig" til denne metode, der er nogle unger som ikke er gamle nok til at "forstå den", og mange forældre ville synes at det er for barsk mens det er hårdt. Vi prøvede en gang da han var 8 mdr, og det holdt ikke. Han blev bare dybt ulykkelig, og vi droppede det efter en uges tid da han blev syg (igen).

Det vi gjorde var at begynde at fortælle ham med ord hvad der skulle ske nu og hvad vi præcist gjorde, helt ned i detaljer:

"Nu skal vi ind og have nattøj på. Så sætter jeg dig her på puslebordet og så tager jeg trøjen af dig. Først den ene arm. Så den anden arm. Så over hovedet...." osv. og fulgte samme mønster hver aften. Helt frem til selve putteøjeblikket hvor vi sagde "Så! Nu skal du sove. Nu lægger jeg dig ned. Godnat og sov godt!"

Så slukkede vi lyset og gik ud og lukkede døren til (ikke helt lukket) og så kommer det svære; Lyt til gråden. Du kender dit barn og ved hvornår gråden er "træt, irritabel kaldegråd", "jeg er gået i selvsving i min træthed og er egentlig ikke ked af det, men bare stædig-gråd" og hvornår den er "ulykkelig SÅ HJÆLP MIG DOG-gråd". Tricket er KUN og jeg mener KUN gå ind til ham hvis det er den sidste slags gråd. Og så går man ind, lægger ham stille og roligt ned og siger "godnat!" og går ud igen - også selvom gråden bliver værre og mere hysterisk (det gør den som regel lige der). BLIV VED!!! Også selvom det er 25 gange I skal ind - men KUN når det er den akutte gråd.

Det er benhårdt de første nætter, men jeg sværger - 3 dage, så var vi nede på 10 minutters pyllergråd. 1 uge så sov han så snart han blev lagt på puden.

Mange forældre bryder sig ikke om den metode, da de føler at det man lærer sit barn er at mor og far ikke kommer når jeg skriger på dem, (mig selv inklusiv - FØR det kom så langt at putning tog 2 timer med bøjet ryg over sengen og 2 fulde flasker) men min knægt er  VERDENS TRYGGESTE dreng, og han er KUN blevet gladere, sover bedre natten igennem (fordi han ikke længere skal vågne og chekke om vi nu stadig er derinde og overholder den uskrevne aftale om at blive stående ved sengen). Putning er nu dagens hyggeligste stund og SP og gæster er altid målløse over hvor nemt det går for os.  Og jeg har skrevet MANGE tråde om hvor hårdt og besværligt det var for os før i tiden...

Men som sagt - I skal være klar og enige om at NU GØR VI DET (fandme!), og han skal forstå hvad det hendler om efter 2-3 dage. Ellers ville jeg ikke have brudt mig om at fortsætte... Her var det farmand der kørte putningen de første 4-5 dage og tog det hele med ophøjet ro. 

Kunne du bruge det til noget?

Knus

Rosa

PS. og husk at når han er syg så gælder alle kneb igen. Det er ikke engang nødvendigt at starte forfra bagefter 

Anmeld

16. maj 2011

M.O.A.R.

Rosa skriver:

Ja, det kan du tro - men først vil jeg lige sige at det ABSOLUT ikke er hverken alle børn eller alle forældre der "egner sig" til denne metode, der er nogle unger som ikke er gamle nok til at "forstå den", og mange forældre ville synes at det er for barsk mens det er hårdt. Vi prøvede en gang da han var 8 mdr, og det holdt ikke. Han blev bare dybt ulykkelig, og vi droppede det efter en uges tid da han blev syg (igen).

Det vi gjorde var at begynde at fortælle ham med ord hvad der skulle ske nu og hvad vi præcist gjorde, helt ned i detaljer:

"Nu skal vi ind og have nattøj på. Så sætter jeg dig her på puslebordet og så tager jeg trøjen af dig. Først den ene arm. Så den anden arm. Så over hovedet...." osv. og fulgte samme mønster hver aften. Helt frem til selve putteøjeblikket hvor vi sagde "Så! Nu skal du sove. Nu lægger jeg dig ned. Godnat og sov godt!"

Så slukkede vi lyset og gik ud og lukkede døren til (ikke helt lukket) og så kommer det svære; Lyt til gråden. Du kender dit barn og ved hvornår gråden er "træt, irritabel kaldegråd", "jeg er gået i selvsving i min træthed og er egentlig ikke ked af det, men bare stædig-gråd" og hvornår den er "ulykkelig SÅ HJÆLP MIG DOG-gråd". Tricket er KUN og jeg mener KUN gå ind til ham hvis det er den sidste slags gråd. Og så går man ind, lægger ham stille og roligt ned og siger "godnat!" og går ud igen - også selvom gråden bliver værre og mere hysterisk (det gør den som regel lige der). BLIV VED!!! Også selvom det er 25 gange I skal ind - men KUN når det er den akutte gråd.

Det er benhårdt de første nætter, men jeg sværger - 3 dage, så var vi nede på 10 minutters pyllergråd. 1 uge så sov han så snart han blev lagt på puden.

Mange forældre bryder sig ikke om den metode, da de føler at det man lærer sit barn er at mor og far ikke kommer når jeg skriger på dem, (mig selv inklusiv - FØR det kom så langt at putning tog 2 timer med bøjet ryg over sengen og 2 fulde flasker) men min knægt er  VERDENS TRYGGESTE dreng, og han er KUN blevet gladere, sover bedre natten igennem (fordi han ikke længere skal vågne og chekke om vi nu stadig er derinde og overholder den uskrevne aftale om at blive stående ved sengen). Putning er nu dagens hyggeligste stund og SP og gæster er altid målløse over hvor nemt det går for os.  Og jeg har skrevet MANGE tråde om hvor hårdt og besværligt det var for os før i tiden...

Men som sagt - I skal være klar og enige om at NU GØR VI DET (fandme!), og han skal forstå hvad det hendler om efter 2-3 dage. Ellers ville jeg ikke have brudt mig om at fortsætte... Her var det farmand der kørte putningen de første 4-5 dage og tog det hele med ophøjet ro. 

Kunne du bruge det til noget?

Knus

Rosa

PS. og husk at når han er syg så gælder alle kneb igen. Det er ikke engang nødvendigt at starte forfra bagefter 

du kan tro jeg kan bruge det.. Og at jeg vil dele det med min bedre halvdel....

Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.