Dejligt at høre 
Søde Rosa, jeg husker noget om du, som jeg, havde lidt problemer med at få den unge herre til at falde i søvn om aftenen på et tidspunkt?
Kan du ikke dele lidt gode råd til hvordan i fik det til at lykkes? 
Ja, det kan du tro - men først vil jeg lige sige at det ABSOLUT ikke er hverken alle børn eller alle forældre der "egner sig" til denne metode, der er nogle unger som ikke er gamle nok til at "forstå den", og mange forældre ville synes at det er for barsk mens det er hårdt. Vi prøvede en gang da han var 8 mdr, og det holdt ikke. Han blev bare dybt ulykkelig, og vi droppede det efter en uges tid da han blev syg (igen).
Det vi gjorde var at begynde at fortælle ham med ord hvad der skulle ske nu og hvad vi præcist gjorde, helt ned i detaljer:
"Nu skal vi ind og have nattøj på. Så sætter jeg dig her på puslebordet og så tager jeg trøjen af dig. Først den ene arm. Så den anden arm. Så over hovedet...." osv. og fulgte samme mønster hver aften. Helt frem til selve putteøjeblikket hvor vi sagde "Så! Nu skal du sove. Nu lægger jeg dig ned. Godnat og sov godt!"
Så slukkede vi lyset og gik ud og lukkede døren til (ikke helt lukket) og så kommer det svære; Lyt til gråden. Du kender dit barn og ved hvornår gråden er "træt, irritabel kaldegråd", "jeg er gået i selvsving i min træthed og er egentlig ikke ked af det, men bare stædig-gråd" og hvornår den er "ulykkelig SÅ HJÆLP MIG DOG-gråd". Tricket er KUN og jeg mener KUN gå ind til ham hvis det er den sidste slags gråd. Og så går man ind, lægger ham stille og roligt ned og siger "godnat!" og går ud igen - også selvom gråden bliver værre og mere hysterisk (det gør den som regel lige der). BLIV VED!!! Også selvom det er 25 gange I skal ind - men KUN når det er den akutte gråd.
Det er benhårdt de første nætter, men jeg sværger - 3 dage, så var vi nede på 10 minutters pyllergråd. 1 uge så sov han så snart han blev lagt på puden.
Mange forældre bryder sig ikke om den metode, da de føler at det man lærer sit barn er at mor og far ikke kommer når jeg skriger på dem, (mig selv inklusiv - FØR det kom så langt at putning tog 2 timer med bøjet ryg over sengen og 2 fulde flasker) men min knægt er VERDENS TRYGGESTE dreng, og han er KUN blevet gladere, sover bedre natten igennem (fordi han ikke længere skal vågne og chekke om vi nu stadig er derinde og overholder den uskrevne aftale om at blive stående ved sengen). Putning er nu dagens hyggeligste stund og SP og gæster er altid målløse over hvor nemt det går for os.
Og jeg har skrevet MANGE tråde om hvor hårdt og besværligt det var for os før i tiden...
Men som sagt - I skal være klar og enige om at NU GØR VI DET (fandme!), og han skal forstå hvad det hendler om efter 2-3 dage. Ellers ville jeg ikke have brudt mig om at fortsætte... Her var det farmand der kørte putningen de første 4-5 dage og tog det hele med ophøjet ro.
Kunne du bruge det til noget?
Knus
Rosa
PS. og husk at når han er syg så gælder alle kneb igen. Det er ikke engang nødvendigt at starte forfra bagefter