Opskrifter på mad til en der ikke kan tygge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.763 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

Ann.

Hej piger Lærke skal af sin diæt og det betyder at hun skal på almindelig mad. Men sagen er den at jeg ikke har givet hende rigtig mad det sidste år :O og nu aner jeg ikke hvad jeg skal give hende? Hun kan ikke rigtig tygge, så det skal være blødt, cremet og mere eller mindre flydende. Hjælp mig tøser, med nogle gode opskrifter på noget nærende og godt til en på 22 mdr til den tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Ann.

Op.

Anmeld

12. maj 2011

Rosa

Start f.eks med grøntsagsmos, suppe, pasta, ris, kartoffelmos..? 

Anmeld

12. maj 2011

Henri84

Pasta? Det er relativt blødt Kødboller er lige til at mose i f.eks. kartoffelmos? Diverse grøntsager som er kogt rigtig godt..
Yoghurt, A-38 og lignende?
Suppe hitter helt vildt herhjemme hos begge børn, og det kan man jo lave i mange varianter
Grød kan mine unger også sagtens selv komme og bede om til aftensmad en gang i mellem, både risengrød, men også havregrød, mannagrød og lignende
Lasagne, mousakka og lignende retter som laves i fad i ovnen er ofte også let at spise
Kylingekød og fisk er forholdsvis blødt hvis det forberedes rigtigt

Anmeld

12. maj 2011

Ann.

Tak for jeres svar

Det bliver vildt mærkelig at skulle til at give Lærke disse forskellige ting eftersom vi aldrig har prøvet det. 

Jeg har selv tænkt kartoffel/porre suppe, kold ærte suppe og lign., men ja fisk kan det også være

Håber bare at hun vil spise det

Anmeld

12. maj 2011

Sir William

Spaghetti med kødsovs af hakket kød. Det glider lige ned og kræver ikke at blive tygget plus børn synes det er sjovt at "spise". Bare vær forberedt på, at der kan blive lidt beskidt omkring det lille pus.

Hvis du forsøger dig med suppe, så vælg nogle grøntsager som du evt. bare har i nærheden, kog dem op og tilsæt madfløde. Frem med stavblenderen og du har en dejlig nærende suppe som egner sig til voksne som børn.

Det er jo bedst, at I som forældre spiser det samme som barnet, giver jo et godt signal.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.