Børn i kontakt med det psykiatriske system?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

Anne85

Hej mødre

Jeg har søgt et job som sygeplejerske på en børne- og ungdomspsykiatrisk afdeling. Og i den forbindelse er jeg egentlig lidt nysgerrig efter at høre, om der er nogle af jer der har børn der er i kontakt med en børne eller ungdoms psykiatrien - enten som indlagt patient eller ambulant.

Måske I har lyst til at fortælle lidt om jeres oplevelser med det?

Jeg har erfaring med ungdomspsykiatrien fra mit tidligere job på et social psykiatrisk bosted - men kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer fra sygehusverdenen

Håber ikek emnet er for tabu-belagt (det burde det ikke være - alle kan blive ramt af en psykisk lidelse) til at I vil debattere det her - men ellers er I velkomne til at sende mig en pb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Anne85

Anne85 skriver:

Hej mødre

Jeg har søgt et job som sygeplejerske på en børne- og ungdomspsykiatrisk afdeling. Og i den forbindelse er jeg egentlig lidt nysgerrig efter at høre, om der er nogle af jer der har børn der er i kontakt med en børne eller ungdoms psykiatrien - enten som indlagt patient eller ambulant.

Måske I har lyst til at fortælle lidt om jeres oplevelser med det?

Jeg har erfaring med ungdomspsykiatrien fra mit tidligere job på et social psykiatrisk bosted - men kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer fra sygehusverdenen

Håber ikek emnet er for tabu-belagt (det burde det ikke være - alle kan blive ramt af en psykisk lidelse) til at I vil debattere det her - men ellers er I velkomne til at sende mig en pb

ingen?

Anmeld

12. maj 2011

Holbæktrunten

Har desværre ingen erfaringer jeg kan dele - men ville lige nævne at jeg deler din holdning, og at det lyder som et super-spændende job :0) held og lykke med det...

Anmeld

12. maj 2011

Anne85

Holbæktrunten skriver:

Har desværre ingen erfaringer jeg kan dele - men ville lige nævne at jeg deler din holdning, og at det lyder som et super-spændende job :0) held og lykke med det...

Tak tak  Og ja - psykisk lidelse bør bestemt ikke være noget man skal holde for sig selv - alle kan blive ramt af det lige så vel som vi kan falde og brække benet

Anmeld

12. maj 2011

morNov2010

Anne85 skriver:

Tak tak  Og ja - psykisk lidelse bør bestemt ikke være noget man skal holde for sig selv - alle kan blive ramt af det lige så vel som vi kan falde og brække benet

Hejsa

Jeg tror du går en rigtig spændende tid i møde, hvis du får jobbet.

Min søn er netop blevet udredt på Børne- og Ungdomspsykiatrisk Afdeling i Risskov. Han er blevet set ambulant, og vi har simpelthen sådan en god oplevelse med det.

Hvad er det specifikt du godt kunne tænke dig at vide?

Kh Mette

Anmeld

12. maj 2011

Anne85

morNov2010 skriver:

Hejsa

Jeg tror du går en rigtig spændende tid i møde, hvis du får jobbet.

Min søn er netop blevet udredt på Børne- og Ungdomspsykiatrisk Afdeling i Risskov. Han er blevet set ambulant, og vi har simpelthen sådan en god oplevelse med det.

Hvad er det specifikt du godt kunne tænke dig at vide?

Kh Mette

Uha... ja hvad vil jeg specifikt vide - tror bare jeg er lidt nysgerrig efter hvad det er for børn og unge jeg vil komme til at møde.

Og nysgerrig efter at høre hvad der har været godt og skidt i jeres møde med psykiatrien. Det der jo er rigtig spændende ved specialet - synes jeg - er at man kommer hele vejen omkring patienten - forældre, søskende, skole, fritidsordning osv osv bliver jo på et eller andet plan en del af behandlingen. Vigtigst selvfølgelig familien - og her er jeg nysgerrig efter at vide hvordan I har været inddraget - er I blevet "undervist" i sygdommen, har der været familieterapi etc?

Nu ved jeg ikke hvad din søn fejler - men jeg har jo en forestilling om at det er nogle lidt andre diagnoser jeg kommer til at møde end dem jeg er vandt til. I mit tidligere arbejde var patienterne fra 18 år og op og led af bl.a. skizofreni, anoreksi, borderline, depressioner mm. - men på denne afdeling er de unge fra 13-20

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.