Bagoverbøjet livmoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.758 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

anynom

Lægen lavede en gynækologisk undersøgelse på mig i går i forbindelse med min 1. lægeundersøgelse, og jeg fik at vide, at jeg har havde en bagoverbøjet livmoder.

Det gør heldigvis ikke noget for min graviditet eller for min "evne" til at holde barnet =)

Men (og her kommer det mærkelige i indlægget)...

Havde sådan glædet mig til at blive scannet på maven til nf scanningen. Fuldstændig åndsvagt, I know, men det var dét billede jeg havde af scanningen. Nu er det så nødt til at være en indvendig scanning for at være sikker på, at vi kan se det vi skal =/ Øv øv ...

Og så tilbage til at være positiv - alle værdier etc. så fine ud i går og fik også bemærkningen "du gløder helt" af lægen, så er glad! =D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Fenja09

Tillykke med at alt så fint ud til scanningen

Jeg har også "bagudvendt" livmoder, går ud fra at det er det samme som du skriver "bagoverbøjet" - det samme har min mor og søster. Jeg har ingen problemer haft med at blive scannet udenpå maven, har dog også prøvet indvendig scanning, men ikke af den grund.

/Fenja

Anmeld

12. maj 2011

anynom

Fenja09 skriver:

Tillykke med at alt så fint ud til scanningen

Jeg har også "bagudvendt" livmoder, går ud fra at det er det samme som du skriver "bagoverbøjet" - det samme har min mor og søster. Jeg har ingen problemer haft med at blive scannet udenpå maven, har dog også prøvet indvendig scanning, men ikke af den grund.

/Fenja

Blev du også scannet udvendigt til NF scanning? =)

Min læge snakkede bare om, at det var svært at se noget udvendigt fra når den var bagoverbøjet.

Anmeld

12. maj 2011

dorthemus

JulieWH skriver:

Min læge snakkede bare om, at det var svært at se noget udvendigt fra når den var bagoverbøjet.

Jeg har også bagoverbøjet livmoder og er aldrig blevet scannet vaginalt..hverken til tryghedsscanningen eller NF

Anmeld

12. maj 2011

anynom

Så er jeg mere rolig =D

Anmeld

12. maj 2011

Fenja09

JulieWH skriver:

Ja, jeg blev scannet udenpå maven og indvendig til NF og det samme med MD, men ikke fordi jeg har bagudvendt livmoder.

Nogle gange er det nemmere for dem at se det de skal ved at scanne vaginalt. F.eks lå vores bebs helt "forkert" til NF scanningen så de ikke kunne måle nakkefolden og derfor måtte de lave en indvendig scanning. Og til MD scanningen fandt de en væskeansamling ved højre livmoder og derfor lavede de også en indvendig scanning.

Måske vil du til næste scanning sagtens kunne nøjes med at blive scannet uden på maven

Anmeld

12. maj 2011

SussieThyssen

Fenja09 skriver:

Ja, jeg blev scannet udenpå maven og indvendig til NF og det samme med MD, men ikke fordi jeg har bagudvendt livmoder.

Nogle gange er det nemmere for dem at se det de skal ved at scanne vaginalt. F.eks lå vores bebs helt "forkert" til NF scanningen så de ikke kunne måle nakkefolden og derfor måtte de lave en indvendig scanning. Og til MD scanningen fandt de en væskeansamling ved højre livmoder og derfor lavede de også en indvendig scanning.

Måske vil du til næste scanning sagtens kunne nøjes med at blive scannet uden på maven

Skal da lige sige at min livmoder også er baoverbøjet og jeg har ALDRIG prøvet at få en indvendig scanning, så jeg ved ikke lige hvor lægen har den ide fra.
Så jeg er temmelig sikker på, at din også bliver udvendig.

Held og lykke. og med det fine resultat so far.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. maj 2011

celkt

tilslutter mig de andre, - jeg har også en meget bagoverbøjet livmoder, og der har heller ikke været problemer med udvendig scanning for mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.