må man det ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Bryndis

gravid20 skriver:

Hej allesammen, 

jeg sad lige og kom til at snakke med en veninde idag som syns at jeg er utrolig sippet med hvad jeg gør og ikke gør når jeg er gravid, jeg ryger ikke, drikker ikke alkohol, jeg drikker ikke noget med coffein (hverken kaffe eller cola), spiser ikke råt kød (intet der ikke er helt gennemstægt), løber ikke dagligt mere.. 

kom meget gerne med en mening, og hvordan har i det under jeres graviditet med sådanne ting, skal man i det hele taget ændre noget bare fordi at man er gravid  ?? 

bare nysg.  

Jeg har også været meget sippet ved begge mine graviditeter. Jeg stoppede med at ryge idet jeg fandt ud af at jeg var gravid med den første, drak ikke alkohol, dyrkede ingen form for motion (selvom det er sundt), spiste ikke rød kød, brugte ikke parfume eller hårspray, brugte ikke for meget make up, gik ikke i sol, farvede ikke mit hår, gik ikke i højhælet sko osv osv... Men blev dog udsat for passiv rygning af min svigerfar og hans kone. Hvilket jeg ikke brød mig om så var ikke så glad for at komme der om.
Og min store dreng har haft astma bronokitis i 1 1/2 år hvor det var slemt og den mindste har børne eksem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

maria_wlt

gravid20 skriver:

Er glad for at du sagde det med parfume.. det anede jeg intet om.. skal da vist ud og shoppe idag  

Smut i Rema 1000.. de har en del Astma og allergi testet produkter til INGEN penge

Anmeld

12. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Hvis man lever sundt i forevejen er der jo intet at ændre

Jeg synes ikke det var problematisk overhovedet eftersom jeg hverken drikker(kun et glas hvidvin i ny og næ) eller ryger. Jeg skiftede bare min alm kaffe ud med en koffeinfri og begyndte at tage en daglig gravitamin.

Jeg tror også nogle bliver alt for hysteriske mht. hvad man må og ikke må. Læste en artikel omkring at nyfødte bliver født meget svagelige, da flere og flere mødre udelukker fedt og kød i deres graviditet uden at tilføje jern og protein på anden vis. Så man skal passe på ikke at blive FOR hysterisk.

Anmeld

12. maj 2011

baby012

Corn skriver:

Løbeturen forstår jeg ikke, de andre kan jeg godt forholde mig til.

Jeg dyrkede ikke motion inden og under mine to første graviditeter og jeg havde okay fødsler.

Tredje fødsel var jeg blevet løber inden, og var derfor i helt anden fysisk form og fødslen var meget nemmere og veerne knap så onde som de to andre gange. Så hvis du har løbet inden, så vil jeg helt klart anbefale dig at blive ved, medmindre der er grundlag for andet

Jeg har nemt ved at aborterer, så tør ikke tage chancen, er blevet bedt om at jeg holder mig i ro.. men må heldigvis stadig svømme, elelrs var det godt nok blevet 9 LANGE måneder  

Anmeld

12. maj 2011

Isabella_mor

i de første tre måneder af min graviditet drak jeg ikke coffeinholdige drikke, efter 3 måned drak jeg 1-2 kopper om dagen, og hvis jeg så ikke drak kaffe kunne jeg så tillade mig at drikke lidt cola indimellem..

jeg røg heller ikke eller drak alkohol, jeg kunne ikke motionere pga bækkenløsning, men jeg kunne sagtens cykle så jeg holdt mig i for på denne måde og det var også meget lettere for mig at komme rundt på min cykel. 

jeg spiste som jeg plejer, dog mindre slik og chips osv... (kan godt lide snoller, men jeg lade det lidt på hylden under min graviditet..)

jeg begyndte også at bruge svane og astma og allergivenlige produkter, brugte kun en mascare fra en helsebiks der var baseret på ko lort... og så sørgede jeg ellers bare for at passe godt på mig selv..

Anmeld

12. maj 2011

Anne85

Hmm... hvorfor ikke løbe??? Hvis du tidligere har haft god glæde af at løbe så ser jeg ingen hindring i at du skulle kunne tage et par joggeture - tværtimod - det er da sundt for baby at du holder dig i form. Vi snakker selvfølgelig ikke ekstrem løb, men en lille lunte tur

Anmeld

12. maj 2011

Maja_4000

Jeg holdt mig fra de samme ting + parfume og så brugte jeg kun mascara , udlod at farve hår , spise fersk tun og sikkert også andre ting :b

Nårh jo .. Forslystelser holdt jeg mig også fra .. Så er Bakken slet ikke sjov !

Anmeld

12. maj 2011

Anette&Sophia

gravid20 skriver:

Hej allesammen, 

jeg sad lige og kom til at snakke med en veninde idag som syns at jeg er utrolig sippet med hvad jeg gør og ikke gør når jeg er gravid, jeg ryger ikke, drikker ikke alkohol, jeg drikker ikke noget med coffein (hverken kaffe eller cola), spiser ikke råt kød (intet der ikke er helt gennemstægt), løber ikke dagligt mere.. 

kom meget gerne med en mening, og hvordan har i det under jeres graviditet med sådanne ting, skal man i det hele taget ændre noget bare fordi at man er gravid  ?? 

bare nysg.  

hvis du løb før du blev gravid, syntes jeg det er synd du er stoppet. - når kroppen er vant til det, kan der ikke ske noget ved det. ligesom charlotte fra sex and the city. hun løbe trænede hver dag, men da hun blev gravid stoppede hun, fordi hun var bange for at miste barnet. - men det er dumt at stoppe pga frygt, for så går du med en frygt for alt. tænk hvis du ligepludselig skulle løbe efter et eller andet, så ville du blive bange for at der var sket noget med den lille, og så begynder du at bekymre dig, hvilket stresser den lille :-)

igang med at løb igen. :-) men rygning og alkohol kan jeg sagtens følge dig i. visse ting er bare lidt for oprevet ang hvad man må og ikke må. man er jo ikke syg :-)

Anmeld

12. maj 2011

SSL

Rygning: Stoppede jeg helt og holdent med, og det var fktisk ikke spor svært når det handlede om den lille babys sundhed

Alkohol: Er som rygning - en selvfølge! Dét gør man bare ikke i min verden  

Parfume: Normalt bruger jeg ikke parfume på huden, jeg tager ét sprøjt på den bluse jeg skal have på! Jeg holder den med strakt arm, sprøjter et sprøjt parfume og vender blusen i duften, hehe - meget skørt.. Men ja, synes det lugter for stærkt og kan ik li det i nærkontakt med min hud..

Cremer osv: Har været ude og købe en dyr fed creme til maven, fra "Origins", som jeg bruger på overkroppen.. Benene får med en let creme fra matas uden parfume/oarabener Og så er det solcreme om sommeren

Make-up: Bruger jeg som før.. Jeg har ikke lyst til at gå 9 månedre og ikke kunne bruge andet end mascara.. Det er dyr makeup, så har ikke skiftet det ud med nilens jord.. Det er som det er, ved ikke hvad det sådan indeholder - men har ikke lyst til at undvære det.. Ser det som en mindre detalje faktisk..

Mad: Spiser selvf. ikke fisk med det der sølvhalløj i.. Jeg spiser en sjælden gang en medium rød bøf (det er pudsigt nok, noget jeg ofte får lyst til) hehe.. Jeg drikker dagligt smoothie, spiser frugt og grøntsager som jeg plejer, så det er egentlig ikk de store ædringer fordi jeg lever generelt sund med min kost

Motion: Jeg cykler byen tynd, jeg går lange ture og jeg løber en gang imellem  

Det tror jeg sådan er det.. Jeg synes egentlig ikke det er drastiske ændringer... Så vi har det fint, bebse og jeg

Anmeld

12. maj 2011

Mor til Mike

Secrets skriver:

Bare for at være på tværs, er der altså adskillige undersøgelser der viser, at det overhovedet ikke 'hærder' barnet at bruge alle de produkter under graviditeten. Tvært i mod Der er en meget stor øget risiko for, at barnet vil få problemer med allergi senere i livet, og det med at man kan hærde barnet er nu en udbredt misforståelse  

Ja okay, men jeg har en veninde, som kender en der har fået vidst tre børn, under deres graviditeter brugte hun kun parfumefri produkter og vaskemiddel, og spiste sundt og alle de der ting, gik voldsomt op i det. Og alle tre børn har vidst voldsom allergi, så det kan ske alligevel jo. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.