Hjælp, kanin...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.687 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

sarahb

Hvilke race kaniner forbliver små..eller hvilke er de mindste...
Vil på ingen måder ha en grande kaninus...
Nogle der ved det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Ni-ko-li-ne

sarahb skriver:

Nogle der ved det???

kom nu Sarah.... sådan en ordentlig basse.... ha ha... HOP HOP!!!

jeg fandt dette med google: http://www.kaniner.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=75

Anmeld

11. maj 2011

h_bernie

kan desværre ikke hjælpe. Har kun haft en kæmpe kanin på 9,5 kg. Så stor som en kat.

Anmeld

11. maj 2011

BinaMor

en dværgkanin?

Anmeld

11. maj 2011

DianaM

Racen hermelin er den mindste race med en vægt på 0.9-1-3kg

Dernæst kommer dværgvæddere og løvehoveder på ca. 1.3-2.0kg.

Hermeliner har små stritører, dværgvæddere har hængeører og løver kan have begge dele, da de oftest er krydset med den ene eller den anden slags.

Anmeld

13. maj 2011

Carl-Emil's mor

Altså altså altså kaniner er jo skønne skønne skønne dyr  MEN når de skal bruges til børn så har jeg en god fingerregel ( er blevet klog igennem skade og 14 kaniner i løbet af årerne)

1. Vælg en han og kastrer ham, så ledes sikre du dig at han bliver ved med at være kælen og glad for dine børn.

2. En dværgvædder eller blanding af denne race og løvehoved så sikre du dig en kanon kaninus

Min første var en hunkanin, så smuk og dejlig, men da hun fik unger blev hun simpelthen så skide agressiv bagefter, det samme skete med hunkanin nr 2 hun blev lige sådan og 3 hunkanin der aldrig fik unger der blev også sådan..

Nu har jeg min gamle hankanin på 5 år, dværgvædder/løvehoved blanding, han er ikke kastreret og det fortryder jeg for øv øv øv hvor skal jeg vaske meget strint væk..

Udover det så sørg for at den har et dyr at gå med, marsvin er rigtig optimale og en god str at håndtere, hunmarsvin med hankanin er super..

min gamle han går med 2 hunmarsvin.. eller dvs nu med 3 da min mor liiiiiige havde set en i en dyrhandle og det var jo bare så synd og fred være med det de står hjemme ved hende, og han har det SÅ skønt og selvom jeg kun kommer forbi en gang imellem nu så kommer han stadigvæk over  og marsvinene skal jeg bare sige "mosser mosser mosser, hvor er Anne-Louises mosser" også kommer de piskende frem og siger deres små søde lyde..

hmm jeg lyder totalt psykotisk kan jeg godt selv læse

Anmeld

13. maj 2011

Maja_4000

Da jeg var lille , havde vi to dværgvæddere .. Det var hunner , søskende , og de gik sammen (:

De blev 7 og 9 år  Da den ene døde , kom den anden ind i huset på "pension" .. Hun sad bare i et hjørne ude i haven og så helt fortabt ud - Hvis en kanin kan det :b

Men hvis Caroline engang vil have kanin , bliver det helt sikkert en dværgvædder ! (:

Anmeld

13. maj 2011

SussieThyssen

sarahb skriver:

Nogle der ved det???

Vil anbefale Hermelin de er milde, venlige, små, rimeligt kloge, og stuerene.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. maj 2011

Orkide86

Ved ikke hva race den her er men det er vores kanin som vi fik sidste uge, det er en lille race

Ville lige vise jer den er den ikke skøn?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. maj 2011

JuelZ

Hermelin er den mindste - den er os ret kær
ellers dværgvædder, de os kære.!

har selv i øjeblikket - Løvehoved-vædder unger til salg, ved dog bare ikke hvor store de bliver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.