Feber hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.554 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

lollandpigen

Hej piger...

Min lille dreng på 9 måneder, havde feber igår tirsdag da han blev hentet i dagplejen 39,0. Han virkede pyldret og ville bare gerne sidde hos os. Ved aftenstid fik han youhurt som han straks kastede op, efter følgende drak han lidt kogt vand som også kom retur me ddet samme. Kl 22 var feberen på 39,5. Han var meget vågen i løbet af natten og sov kun 5 min af gangen max og havde forsat feber.

I morges var feberen på 39,0. kl 11.00 var feberen på 38.0 og han fik lidt vand og youhurt som ikke kom retur igen ( men han virker ikke sulten ) Her kl 14 havde han pludselig 39.8 i feber og nu har vi taget den igen og den er nu på 39.7....

hvad ville I gøre?? Synes det er længe han har haft så høj feber....

Er i tvilv om jeg skal ringe til læge vagten og høre ad eller jeg skal se tiden an.

Han er meget træt og ligger bare med halvt åbne øjne og sover lidt indimellem....

håber på lidt råd tror lidt jeg er en høne mor engang imellem...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Mor85

du skal hvert fald holde med om han får feber kramper. når den falder og stiger hele tiden. jeg ville lad ham hvile på sofaen og holde øje med ham. også hvis den kommer tæt på eller over de 40 ville jeg ringe til vagtlægen. 

og til jer for at han snart får det bedre

Anmeld

11. maj 2011

FruHolm <3

lollandpigen skriver:

Hej piger...

Min lille dreng på 9 måneder, havde feber igår tirsdag da han blev hentet i dagplejen 39,0. Han virkede pyldret og ville bare gerne sidde hos os. Ved aftenstid fik han youhurt som han straks kastede op, efter følgende drak han lidt kogt vand som også kom retur me ddet samme. Kl 22 var feberen på 39,5. Han var meget vågen i løbet af natten og sov kun 5 min af gangen max og havde forsat feber.

I morges var feberen på 39,0. kl 11.00 var feberen på 38.0 og han fik lidt vand og youhurt som ikke kom retur igen ( men han virker ikke sulten ) Her kl 14 havde han pludselig 39.8 i feber og nu har vi taget den igen og den er nu på 39.7....

Er i tvilv om jeg skal ringe til læge vagten og høre ad eller jeg skal se tiden an.

Han er meget træt og ligger bare med halvt åbne øjne og sover lidt indimellem....

Knus

vores dreng på 4½ måned har lige haft 3dages feber med opkast og det hele, i foregårs kunne jeg ikk klare han vare så ked hele tiden og hverken kunne spise eller sove, så hentede nogen panodil junior stikpiller hvor han fik en, hvorefter han spiste og sov 10 timer. igår da vi stod op var feberen væk, han havde lidt appetit og sov lidt mere end han plejer, og idag er der absolut ingenting, han er frisk og spiser som han plejer

Anmeld

11. maj 2011

lollandpigen

Mor85 skriver:

du skal hvert fald holde med om han får feber kramper. når den falder og stiger hele tiden. jeg ville lad ham hvile på sofaen og holde øje med ham. også hvis den kommer tæt på eller over de 40 ville jeg ringe til vagtlægen. 

og til jer for at han snart får det bedre

Synes også det er mærkeligt at hans feber stiger og falder sådan....

Han har ligget i sin barbevogn i stuen og sovet og slappet  af, tror vi ser tiden lidt an.... Men tak for råd...

Anmeld

11. maj 2011

lollandpigen

MinBabyOscar <3 skriver:

vores dreng på 4½ måned har lige haft 3dages feber med opkast og det hele, i foregårs kunne jeg ikk klare han vare så ked hele tiden og hverken kunne spise eller sove, så hentede nogen panodil junior stikpiller hvor han fik en, hvorefter han spiste og sov 10 timer. igår da vi stod op var feberen væk, han havde lidt appetit og sov lidt mere end han plejer, og idag er der absolut ingenting, han er frisk og spiser som han plejer

Vi har også stikpiller men min læge har sagt at vi aldrig skal give ham dem før han er set af en læge for som hun siger man skal altid være sikekr på hva dder er galt så man ikke slår feberen ned og der pludselig er noget alvorligt i vejen.... Har godt hørt om den 3 dages syge med opkast stakkels din lille dreng ikke sjovt.....

Takker for dit råd...

Anmeld

11. maj 2011

FamilenStorm

lollandpigen skriver:

Hej piger...

Knus

Jeg ville ringe til Lægevagten.. Bare for at tjekke..

Vires lille puge på 7 mdr. Havde 39 i feber i mandags hbor vi ringede til Lægevagten for at høre ad, og han ville gerne se hende.. Det var heldigvis ikke rigtig noget ud over en forkølelse..

Fik at vis de at små børn godt kunne få feber uden den helt store betydning.. Men så længe man kunne komme i kontakt med dem " få dem til at smile osv) og de stadig rakte ud efter ting var det ok, men når de begyndte at blive sløje og ikke vil noget skulke man lige reagere..

Så hellere ringe en gang for meget...

God bedring med ham..

Anmeld

11. maj 2011

FruHolm <3

lollandpigen skriver:

Vi har også stikpiller men min læge har sagt at vi aldrig skal give ham dem før han er set af en læge for som hun siger man skal altid være sikekr på hva dder er galt så man ikke slår feberen ned og der pludselig er noget alvorligt i vejen.... Har godt hørt om den 3 dages syge med opkast stakkels din lille dreng ikke sjovt.....

Takker for dit råd...

okay Oscar har haft omgangssyge for en lille måned siden, hvor lægen sagde at hvis han havde feber i over 1 døgn og jeg ikk kunne få væske i ham skulle jeg endelig give ham en stikpille så han ikk dehydrerede

ja det var nogen hårde dage, men han er heldigvis rask

det var så lidt

Anmeld

11. maj 2011

Lone Jakobsen

min søn på knap 2 har noget lign.

det begyndte igår morges med opkast. det fortsatte hele dagen og alt hvad han fik røg retur. omkring aftensmads tid fik han feber. vi kogte en liter vand tilsatte en tsk. salt og en spsk. sukker (råd fra lægen) dette lavede vi så saftevand af, som han fik at drikke. igår aftes kl 22 kastede han op for sidste gang den dag. i nat har han sovet meget dårligt, vågnede rigtig mange gange og har drukket en del af saftevandet.

her til morgen er feberen høj, han har sovet det meste af dagen, og vågner kun for at drikke, hvor efter han falder i søvn med det samme igen. hans lille krop ryste af feber så han næsten ikke kan holde på glasset. men der er tydelig kontakt med ham.

jeg ser ikke nogen grund til at ringe til lægen. så længe du kan få kontakt med dit barn i de vågne timer, og så længe dit barn drikker, så er det okay at feberen stiger og falder lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.