Hvad skete der lige for formiddagsluren???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

Lisbeth85

ARGH - Min søn har altid taget min. 2 timer om formiddagen - faktisk også ofte 3 timer. I går vågnede han efter en time, og VILLE bare ikke sove mere. Jeg tjekkede at han ikke var for varm, der var ingen stor ble etc. Han var træt, for øjnene kløede og han så træt ud. Gik en tur, sang for ham, strøg ham over næsen... intet hjalp og efter at have prøvet i en time, så tog jeg ham op. Men indtil næste lur havde jeg en træt dreng... han var ikke ked, men træt.

I dag lagde jeg ham ud 9.30, og 10.30 begynder jeg at kunne høre ham ligge og sige små lyde. Har ladet ham ligge, da jeg simpelthen ikke kan overskue, at skulle kæmpe så længe i dag. Nu venter jeg til han bliver utilfreds, og så må han bare op.

Andre hvis børn sover meget lidt i løbet af en dag? Det er så frustrerende, når det vender på denne måde! Han er kun 6½ måned, og har derfor stadig brug for nogle gode lure i løbet af dagen. Iiih!

Kæmper I med jeres børn, eller kommer de bare op så snart de brokker sig lidt?

God dag til Jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

6800

Madicken er 6 måneder og sover 3 lure i løbet af dagen, og de vare kun 45-60 min

Anmeld

11. maj 2011

Lisbeth85

6800 skriver:

Madicken er 6 måneder og sover 3 lure i løbet af dagen, og de vare kun 45-60 min

Okay.. har hun altid gjort det? Det her er MEGET nyt for mig, og jeg har svært ved at tro, at det er sådan han vil have det ... men det får han lige for tiden, for bliver irritabel af at kæmpe  med ham, og det gør han også... så op med ham

Anmeld

11. maj 2011

6800

Lisbeth85 skriver:

Okay.. har hun altid gjort det? Det her er MEGET nyt for mig, og jeg har svært ved at tro, at det er sådan han vil have det ... men det får han lige for tiden, for bliver irritabel af at kæmpe  med ham, og det gør han også... så op med ham

Fra hun var omkring en måned ja, og ja det er sku hårdt...kunne godt bruge, at bare en af hendes lure var på et par timer...når kun lige og få ryddet op og få lidt at spise...og så er det forfra igen...

Anmeld

11. maj 2011

Lisbeth85

6800 skriver:

Fra hun var omkring en måned ja, og ja det er sku hårdt...kunne godt bruge, at bare en af hendes lure var på et par timer...når kun lige og få ryddet op og få lidt at spise...og så er det forfra igen...

Ja, puha... det ville jeg godt nok ikke kunne klare. Håber hun er god til at sove om natten så?

Det er bare mærkeligt, at han tager sådan en spring... men håber da, at han vender tilbage til sine to-tre timer igen! Er alene med ham, selvom jeg har en kæreste. Vi bor dog ikke sammen endnu, så de her dage er bare VIRKELIG hårde - ingen alenetid før kl. 19... pyha!

Anmeld

11. maj 2011

6800

Lisbeth85 skriver:

Ja, puha... det ville jeg godt nok ikke kunne klare. Håber hun er god til at sove om natten så?

Det er bare mærkeligt, at han tager sådan en spring... men håber da, at han vender tilbage til sine to-tre timer igen! Er alene med ham, selvom jeg har en kæreste. Vi bor dog ikke sammen endnu, så de her dage er bare VIRKELIG hårde - ingen alenetid før kl. 19... pyha!

ja hun sover nogenlunde om natten heldigvis 

han kan sagtens være ved at tage et tigerspring....det tager en uge til to

Anmeld

11. maj 2011

heidi30

Hej,

min søn på næsten 9 mdr. har ændret sin rytme mange gange i løbet af sit korte liv .

De første mdr. sov han 40 min. om formiddagen og mellem 2-5 timer om eftermiddagen.

Nu "plejer" han at sove 2 timer formiddag og 2 timer eftermiddag, men det ændre sig nok igen når han starter i D.p i juni mdr.

så jeg tror du skal prøve at indstille dig på at der er ved at komme en ny rytme måske.

Sover han slet ikke om eftermiddag?

Anmeld

11. maj 2011

Den lykkelige

Vores er kun 11 uger og sover slet ikke så godt om dagen.. tilgengæld er jeg lykkelig for natten er blevet som den er nu.. Der sover hun fra kl 21-3 og igen fra 3.30-7  Men om dagen sover hunkun ca 4 gange af 30-45 min.. ville ønske hun to 2 lure på 2 timer i stedet.. så kunne jeg nå lidt

Jeg tager hende ikke op så snart hun brokker.. Jeg køre lidt med vognen, og hvis hun er indenfor ligger hun i slyngevugge (en med fjeder der hænger i loftet) så vipper jeg lidt med den.. giver sutten osv.. Synes hun sover for lidt der nemlig.. Hun er helt rød i øjnene og træt.. men sover ikke videre

Anmeld

11. maj 2011

Tulle28

Det er en fase, det er en fase Din søn er måske ved at skifte rytme lige nu? Det gør de jo mange gange især her det første år. Min datter har været helt umulig mht. søvn i perioder (og hun har ellers et meeeeget godt sovehjerte), men pt. sover hun 2 x 2 timer om dagen og 18.30-05.30 om natten. Hun er 13 mdr.

Anmeld

11. maj 2011

Skouboe

Da silja var 6 måneder sov hun 45 minutter om formiddagen og 45 minutter om eftermiddagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.