Meget bekymret for vægten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. maj 2011

Anonym trådstarter

.. Synes det går alt for stærkt, og det stresser mig meget. Jeg ved godt nogen siger man ikke skal tænke over det, men for mig betyder det med vægten meget. Jeg er halvvejs og har taget ca. 6,5 kilo på, og det er for meget. Jeg vil max op på 15-16 stykker helst!

Jeg synes bare jeg forsøger at spise normalt og fornuftigt, men de kilo springer på mig som bare fanden.. Hvad skal jeg gøre? Hver gang jeg dyrker motion, får jeg stærke rygsmerter, så føler virkelig det er umuligt det hele. 

Hvad kan jeg gøre for at genvinde kontrollen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Anonym trådstarter

op..

Anmeld

11. maj 2011

lounika

gravid = ingen kontrold.. desvære     det er noget man ikke helt selv kan styre     jeg er i uge 33+4 nu og har taget 15 kg på ca men jeg har meget fostervand siger min jm så det vejer jo også..  men desvære bestemmer man ikke selv .. de forsvinder jo hurtig igen bag efter så tror ikke du skal tænke så meget over det men bare nyde din voksne mave... ved godt det ikke altid er nemt for jeg følser mig selv tyk -fed og totalt usexet det ikke altid fedt..

men så tager jeg et måle bånd og siger til mig selv se lige 42 cm er din lille dreng i maven nu så der ikke noget at sige til du er lidt tyk hehe...

Anmeld

11. maj 2011

Madam Blå

Jeg har også været MEGET bekymret og optaget af min vægt. Men det nytter ikke noget. Jeg tager på uanset om jeg spiser ordentligt og dyrker motion eller ej..

Synes du skal prøve at lade være med at tænke over det, for man kan ikke styre sin vægt under graviditet.

Et godt udtryk, min veninde fortalte mig - vi ammer lortet væk til den tid

Anmeld

11. maj 2011

Rebecca55

Anonym skriver:

.. Synes det går alt for stærkt, og det stresser mig meget. Jeg ved godt nogen siger man ikke skal tænke over det, men for mig betyder det med vægten meget. Jeg er halvvejs og har taget ca. 6,5 kilo på, og det er for meget. Jeg vil max op på 15-16 stykker helst!

Jeg synes bare jeg forsøger at spise normalt og fornuftigt, men de kilo springer på mig som bare fanden.. Hvad skal jeg gøre? Hver gang jeg dyrker motion, får jeg stærke rygsmerter, så føler virkelig det er umuligt det hele. 

Hvad kan jeg gøre for at genvinde kontrollen?

Jeg er i 30+4 og har taget 15 kilo på, venter godt nok også trillinger. Men som gravid skal du huske at du altså har et barn der vejer, en moderkage, fostervand, ekstra vand i kroppen, du får op til ca.3 liter ekstra blod. Så 6,5 kilo synes jeg lyder rigtig flot. Når barnet kommer ud og du skal amme, er det jo oså vigtig du har lidt og stå imod med... Men forstår absolut godt din følelse, for vi er jo nok alle sammen bange for vægtstigningen under vores graviditet.

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Det er en virkelig dårlig idé at være stresset pga. vægten - ingen stress til babyen eller dårlig samvittighed til dig. Man kan ikke styre eller kontrollere en graviditet, ej heller en fødsel eller et barn.

Jeg er selv lidt ked af min vægtstigning - 15 kg i uge 26 - men jeg ved jo, at jeg ikke er sådan, når jeg er mit vante jeg. Herregud 6½ kg er jo bare et tal på vægten. Mit kan til gengæld virkelig ses, og jeg har spist jeg ved ikke hvor mange gulerødder, så det er lidt uretfærdigt. Men så må man kompensere lidt ved at lægge make-up, tage smarte accessories på og sige til sig selv, at man er smuk, for så stråler det også ud af én.

Men hvis man går rundt og anklager sig selv og siger, at man er flommet, så får man en grå udstråling. Lov dig selv at komme overens med kontroltabet!

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

hvis du finder sådan en graviditets vægtskurve på nettet, så tror jeg at du vil se at hvad du har taget på er helt normalt i forhold til hvor langt du er henne. Kurven tager udgangspunkt i at en normalvægtig ca tager 14 kilo på og der synes jeg da at kunne huske, at når man var ca halvvejs var det 6-7 kilo eller lign. Så tror slet ikke du skal bekymre dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.