Hvor længe blødte I efter SA og hvornår blev I gravide igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.296 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. maj 2011

Ems30

Jeg fik en spontan abort idag. Meget trist. Det var min første graviditet og jeg var 6 uger henne. Jeg vil gerne forsøge igen hurtigst muligt, men jeg har lidt svært ved at gennemskue processen.

Jeg har blødt siden igår d. 9. maj, så er vel i en mens-lignende periode..? Kan jeg så ikke blive gravid den næste måneds tid, fordi jeg skal vente til næste menstruation, eller har jeg i virkeligheden ægløsning her om et par ugers tid allerede? Håber I kan hjælpe mig med at få det afklaret...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Dansker i England

For et år siden havde jeg en SA - tror jeg blødte ca en uge.

Havde en igen for et par uger siden og blødte i 8 dage.

Ang hvornår du kan blive gravid igen, så fik jeg at vide af lægen i dag, at jeg vil have æl allerede denne måned (ikke fordi vi prøver at blive gravide, men var der for at tale om prævention), så jeg gætter på, at du kan prøve igen med det samme.

den snart er der igen

Anmeld

17. maj 2011

Ems30

Dansker i England skriver:

For et år siden havde jeg en SA - tror jeg blødte ca en uge.

Havde en igen for et par uger siden og blødte i 8 dage.

Ang hvornår du kan blive gravid igen, så fik jeg at vide af lægen i dag, at jeg vil have æl allerede denne måned (ikke fordi vi prøver at blive gravide, men var der for at tale om prævention), så jeg gætter på, at du kan prøve igen med det samme.

den snart er der igen

Jeg holdt op med at bløde efter 6 dage. Så håber at jeg har ægløsning her om en lille uges tid. Det blir spændende om det holder fast denne gang.

Det lyder hårdt med to spontane aborter. Har du været gravid imellem de to?

Anmeld

17. maj 2011

Karo

Sikke noget møj

Jeg havde en spontan abort tilbage i 2007. Jeg var 7 uger henne og blødte ca. en uge. 6 uger efter tog jeg en test da jeg stadig ikke havde fået min mens og den var sørmer positiv. Denne graviditet endte i en dejlig lille dreng.

Anmeld

17. maj 2011

Ems30

Karo skriver:

Sikke noget møj

Jeg havde en spontan abort tilbage i 2007. Jeg var 7 uger henne og blødte ca. en uge. 6 uger efter tog jeg en test da jeg stadig ikke havde fået min mens og den var sørmer positiv. Denne graviditet endte i en dejlig lille dreng.

Ej, hvor dejligt. Så blev du egentlig bare gravid allerede efter SA? 

Jeg har haft lidt svært ved at regne min ægløsning ud, fordi det er en menstruation forårsaget af SA, så den er vist længere...

Anmeld

17. maj 2011

LinLin

Er ked af det skete for dig også!

Jeg blødte en uge - og stod med ny positiv test 5 uger efter!

Anmeld

17. maj 2011

Karo

Ems30 skriver:

Ej, hvor dejligt. Så blev du egentlig bare gravid allerede efter SA? 

Jeg har haft lidt svært ved at regne min ægløsning ud, fordi det er en menstruation forårsaget af SA, så den er vist længere...

Din cyklus starter først når graviditets hormonet er helt ude af din krop og det sker først efter man er færdig med at bløde. Jeg fik taget blod prøver på hospitalet der vidste at jeg var nede på 0, 10 dage efter aborten. Vi kunne heller ikke regne ud hvornår æggeløsningen var der, men det lykkes os alligevel at ramme plet.

Anmeld

17. maj 2011

Ems30

Karo skriver:

Din cyklus starter først når graviditets hormonet er helt ude af din krop og det sker først efter man er færdig med at bløde. Jeg fik taget blod prøver på hospitalet der vidste at jeg var nede på 0, 10 dage efter aborten. Vi kunne heller ikke regne ud hvornår æggeløsningen var der, men det lykkes os alligevel at ramme plet.

Ok, jeg fik taget den sidste blodprøve fre d. 13. maj og der var mit HCG tal nede på 7, hvilket betyder at den er faldet gevaldigt. De vil desuden tage en opfølgende prøve nu på fre d. 20. maj, for at sikre at jeg kommer ned under de 5, som lægen fortalte mig var målet.

Indtil videre har jeg ikke haft smerter eller lignende, så går stærkt ud fra at alt er som det plejer.

Ud fra en ægløsningsberegner kan jeg se at jeg har ægløsning fra d. 20-23. maj. Det er den kommende weekend. Håber at der kommer bid der. Uh, kan næsten ikke vente. 

Anmeld

17. maj 2011

Ems30

DAs mor skriver:

Er ked af det skete for dig også!

Jeg blødte en uge - og stod med ny positiv test 5 uger efter!

Fedt. Håber at jeg er lige så heldig. 

Anmeld

17. maj 2011

Dansker i England

Ems30 skriver:

Jeg holdt op med at bløde efter 6 dage. Så håber at jeg har ægløsning her om en lille uges tid. Det blir spændende om det holder fast denne gang.

Det lyder hårdt med to spontane aborter. Har du været gravid imellem de to?

Det er ikke sjovt at blive ved med at miste, nej - det er lidt hårdt.

Nej, jeg har ikke været gravid mellem de to SA'er - heldigvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.