forkølet >< allergi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2011

Caroline86

TbCp skriver:

Jeg tager nogle piller der virker 24 timer... men jeg skal tage dem med det samme jeg står op for det er som om hvis første nyseriet osv er gået igang, så virker pillen ikke ordentligt.

hvad er det for nogen? lyder smart!!!

bliver du døsig af dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

TbCp

Caroline86 skriver:

hvad er det for nogen? lyder smart!!!

bliver du døsig af dem?

De hedder Alnok.... de første gange gik jeg omkuld på sofaen kort efter jeg havde taget dem... men nu er det ok

Anmeld

10. maj 2011

Caroline86

TbCp skriver:

De hedder Alnok.... de første gange gik jeg omkuld på sofaen kort efter jeg havde taget dem... men nu er det ok

så dratter jeg nok også omkuld hvis jeg prøver dem det dutter ikke! SKAL kunne skrive opgave (travlt travlt travlt!!!!)

Anmeld

10. maj 2011

otlitrom

Caroline86 skriver:

så er det ikke bare mig...

Du må nok lige få talt med lægen om det, for det er da træls hvis du skal døje med det hele sommeren (hvis det plejer at være slemt!?) uden at kunne gøre noget...

Har en date med min JM i næste uge. Med mindre det bliver kritisk inden, så venter jeg og spørger hende. Og hvis hun ikke kender et svar, så ringer jeg ned i lægehuset. Der er bare så evig lang kø på telefonen!

Anmeld

10. maj 2011

Caroline86

kitty skriver:

Har en date med min JM i næste uge. Med mindre det bliver kritisk inden, så venter jeg og spørger hende. Og hvis hun ikke kender et svar, så ringer jeg ned i lægehuset. Der er bare så evig lang kø på telefonen!

ja, skønt med køen når man ringer til lægen

Anmeld

10. maj 2011

K&S

kitty skriver:

Ja, jeg synes min næse stopper til og mine øjne er irriterede.. jeg vil ikke sige de klør, men det kommer de til, hvis først jeg piller i dem.

Jeg har fået taget priktest for nok 10 år siden, og da slog jeg ud for græs.. Men jeg tror der er flere ting jeg ikke kan tåle.

Jeg kan vist ikke tage benadryl, da der står i indlægssedlen man skal snakke med JM eller læge inden.. Og det har jeg ikke lige fået gjort... Jeg overlever uden, men der kommer jo nok flere pollen, jo længere vi kommer hen på sommeren

Du må gerne bruge allergi-næsespray, selvom du er gravid  men sving da lige en tur forbi lægen...!

Anmeld

10. maj 2011

otlitrom

K&S skriver:

Du må gerne bruge allergi-næsespray, selvom du er gravid  men sving da lige en tur forbi lægen...!

Ikke piller? Min næse er ikke glad for næsespray efter hormonerne i fertilitetsbehandling.. Det ødelagde den desværre lidt

Anmeld

10. maj 2011

K&S

Caroline86 skriver:

Hej tøser...

Jeg har snot i HELE hovedet men jeg kan ikke finde ud af om jeg er forkølet eller om det er allergi der går amok... Jeg døjer med allergi, men ikke noget konstateret (har aldrig fået lavet priktest for jeg har ikke lyst til at få at vide der er en masse ting jeg ikke kan tåle )...

Jeg nyser og hoster (plejer jeg ikke når jeg er forkølet) men synes bare jeg er MEGET snottet i forhold til hvad jeg plejer med forkølelse...

Jeg kunne overveje at tage en benadryl, men så bliver jeg slatten og hvis det så alligevel ikke er allergi.. hmm

Er der nogen der er plaget af allergi i de her dage?

atju

Pollentallene er ikke så forfærdelig høje lige i dag - men birkepollen har været MEGA høj de sidste par uger, så måske du alligevel skulle overveje test - jeg fik bare taget en blodprøve, hvor jeg fik konstateret, hvilken type pollen, jeg ikke kunne tåle (samt en masse andet )

Du kan tjekke pollentallene her:

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/dagens_pollental.htm

Hvis tallene er under 30, betragtes det som lavt

Anmeld

10. maj 2011

K&S

kitty skriver:

Ikke piller? Min næse er ikke glad for næsespray efter hormonerne i fertilitetsbehandling.. Det ødelagde den desværre lidt

Min læge sagde så vidt muligt ikke - næsesprayen virker lokalt, hvor pillerne virker "all over", men han sagde også, at hvis det blev ALT for slemt, så måtte jeg godt snuppe en enkelt pille - men tag en snak med læge eller JM

Men jeg havde faktisk meget få gener af pollen sidste år, mens jeg var højgravid - så måske hormonerne også spiller ind

Jeg plejer ellers normalt at bruge både piller, næsespray og øjendråber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.