Bøger????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

670 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. maj 2011

GitteC78

Hej kage damer

Jeg har bestemt mig for at prøve at lave en kage. Men jeg er jo helt grøn, så mangler inspiration og fremgangsmåde.

Hvor køber I jeres bøger? Findes der bøger til nybegynder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

Kageelsker

Jeg har brugt youtube rigtigt meget, der er rigtig gode videoer der viser hvordan man f.eks. overtrækker en kage - klart at foretrække fremfor en bog med illustrationer! (og ganske gratis )

De eneste bøger jeg har investeret i, er to af Eric Lanlard, men det er nu mest for inspirationen og opskrifterne

Anmeld

10. maj 2011

GitteC78

Kageelsker skriver:

Jeg har brugt youtube rigtigt meget, der er rigtig gode videoer der viser hvordan man f.eks. overtrækker en kage - klart at foretrække fremfor en bog med illustrationer! (og ganske gratis )

De eneste bøger jeg har investeret i, er to af Eric Lanlard, men det er nu mest for inspirationen og opskrifterne

Okay tak for hjælpen....

Jeg må da lige tjekke det ud... Hvad skal man bruge for at komme i gang, tænkte på materialer osv?

Anmeld

10. maj 2011

Kageelsker

Uha, synes det er svært at svare på, kommer meget an på hvad man skal lave.

Men man skal selvfølgelig have købt ind til at overtrække (personligt foretrækker jeg Wiltons Fondant - den er super lækker at arbejde med)

Pastafarver til indfarvning af fondanten

En rullepind, til at udrulle fondant, både en stor (til overtræk) og en lille til når der skal udrulles små stykker til modellering og til at udstikke af. man kan bruge en alm kagerulle, min erfaring er bare at det er noget nemmere med en rullepind.

Mankan få sådan nogle megt dyre underlag til at udrulle fondanten på, men et stykke voksdug (dem der er rigtig voksagtige) er lige så godt, det bruger jeg selv

Det er at fortrække at have forskellige modelleringstools, f.eks:

Derudover er det godt med forskellige udstikkere, men det kan man købe efterhånden som behovet opstår.

Meget mere mener jeg ikke er en nødvendighed, men falder du for det, kan du godt forberede dig på at det bliver en rigtig DYR hobby! (her taler jeg af erfaring ) Man kan få alverdens redskaber og jeg kan slet ikke få nok!

Anmeld

10. maj 2011

GitteC78

Kageelsker skriver:

Uha, synes det er svært at svare på, kommer meget an på hvad man skal lave.

Men man skal selvfølgelig have købt ind til at overtrække (personligt foretrækker jeg Wiltons Fondant - den er super lækker at arbejde med)

Pastafarver til indfarvning af fondanten

En rullepind, til at udrulle fondant, både en stor (til overtræk) og en lille til når der skal udrulles små stykker til modellering og til at udstikke af. man kan bruge en alm kagerulle, min erfaring er bare at det er noget nemmere med en rullepind.

Mankan få sådan nogle megt dyre underlag til at udrulle fondanten på, men et stykke voksdug (dem der er rigtig voksagtige) er lige så godt, det bruger jeg selv

Det er at fortrække at have forskellige modelleringstools, f.eks:

Derudover er det godt med forskellige udstikkere, men det kan man købe efterhånden som behovet opstår.

Meget mere mener jeg ikke er en nødvendighed, men falder du for det, kan du godt forberede dig på at det bliver en rigtig DYR hobby! (her taler jeg af erfaring ) Man kan få alverdens redskaber og jeg kan slet ikke få nok!

Tusind tak for hjælpen.... Uh ha der er vist meget jeg skal have sat mig ind i inden jeg går i gang. Ja jeg var inde og kigge på forskellige sider og kunne godt se at det er en dyr hobby. Men det ser bare så hyggeligt ud men også svært...

Anmeld

10. maj 2011

Kageelsker

Var så lidt

Det er rigtig hyggeligt, men også en tidsrøver uden lige

Men som sagt, du kan starte med nogle få ting og så kan du altid købe mere hvis du falder for det, god fornøjelse

Anmeld

10. maj 2011

GitteC78

Kageelsker skriver:

Var så lidt

Det er rigtig hyggeligt, men også en tidsrøver uden lige

Men som sagt, du kan starte med nogle få ting og så kan du altid købe mere hvis du falder for det, god fornøjelse

Jeg har købt lidt, så nu må vi se om det er en hobby for mig, om jeg kan finde ud af det..  Tak

Anmeld

10. maj 2011

Solstrålen

Jeg har osse lavet sådanne kager et par gange ..

Jeg har ikke købt noget udstyr, bruger bare det jeg har derhjemme ..

Jo har forresten købt pastafarver (Til at indfarve fondanten med) Hvis du bruger pastafarver, så husk endlig at bruge handsker. Det er ikke til at få af

Anmeld

10. maj 2011

GitteC78

Solstrålen skriver:

Jeg har osse lavet sådanne kager et par gange ..

Jeg har ikke købt noget udstyr, bruger bare det jeg har derhjemme ..

Jo har forresten købt pastafarver (Til at indfarve fondanten med) Hvis du bruger pastafarver, så husk endlig at bruge handsker. Det er ikke til at få af

Okay tak for rådet om handsker....  Det skal jeg huske...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.