linsefrikadeller???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.459 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. maj 2011

Dinna88

Jeg skal finde nogle deller til aftensmaden, men vil gerne prøve noget nyt. Jeg har de røde linser derhjemme, så tænkte på dem her:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=1325

Er der nogle der har smagt noget lignende? Jeg kan ikke huske hvordan linserne smager

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

Ranarupta

Dinna88 skriver:

Jeg skal finde nogle deller til aftensmaden, men vil gerne prøve noget nyt. Jeg har de røde linser derhjemme, så tænkte på dem her:

Er der nogle der har smagt noget lignende? Jeg kan ikke huske hvordan linserne smager

Jeg har ingen inputs, men er nysgerrig efter at høre om resultatet. Smider du ikke en kommentar, når du er mæt?

Anmeld

10. maj 2011

Dinna88

Ranarupta skriver:

Jeg har ingen inputs, men er nysgerrig efter at høre om resultatet. Smider du ikke en kommentar, når du er mæt?

Will do! Hvis jeg tør lave dem. Kan huske at jeg ikke er sååå vild med linser, men det var dem kogte og så i en salat. Det her er jo anderledes. Så begiver mig måske ud i det

Anmeld

10. maj 2011

Ranarupta

Dinna88 skriver:

Will do! Hvis jeg tør lave dem. Kan huske at jeg ikke er sååå vild med linser, men det var dem kogte og så i en salat. Det her er jo anderledes. Så begiver mig måske ud i det

Jo jo, det tør du godt! (ellers er jeg jo nødt til at vove mig ud i det... &nbsp

Jeg er umiddelbart heller ikke særligt vild med dem kogte. 
Jeg føler, at jeg spiser pulveriserede mursten (på trods af, at de ikke er hårde...).
Måske jeg skulle koge dem i bouillon en anden gang.

Tror tricket for mig er masser af krydderier.

Anmeld

10. maj 2011

Caroline86

de kunne da godt blive rigtigt gode, men jeg ville nok komme masser af krydderier i så linsesmagen bliver overdøvet

Anmeld

10. maj 2011

linemus

Dinna88 skriver:

Jeg har en svag erindring om at have lavet dem før, for jeg har opskriften liggende i min samling. Jeg kan nu ikke huske, hvordan de smager, så det er ikke til meget hjælp.

Jeg synes umiddelbart, at opskriften lyder kedelig. Den største bestandel er linser, så det kan let bliver noget tørt melet noget. I min opskrift står der:

"Man kan tilsætte alt muligt til disse frikadeller bl.a. andre typer finthakkede grøntsager, krydderier eller solsikkekerner.

Prøv at tilsætte en revet gulerod, lidt citron og lidt chilipulver."

Hvis du vil prøve nogle superlækre dunser, så lav "Quinoa-dunser" fra "Vegetarisk Vellyst".

Og disse er også gode: http://spise.dk/grøntsagsfrikadeller/ Der skal godt nok æg i, men prøv at erstatte dem med hørfrø blendet med vand. Jeg har ikke prøvet med hørfrø endnu, da vi først for nylig har droppet æg også, men jeg har prøvet det i andre opskrifter.

- Line

Anmeld

10. maj 2011

Dinna88

Ranarupta skriver:

Jo jo, det tør du godt! (ellers er jeg jo nødt til at vove mig ud i det... &nbsp

Jeg er umiddelbart heller ikke særligt vild med dem kogte. 
Jeg føler, at jeg spiser pulveriserede mursten (på trods af, at de ikke er hårde...).
Måske jeg skulle koge dem i bouillon en anden gang.

Tror tricket for mig er masser af krydderier.

Haha, så skal jeg bare være forsøgskanin

Sådan har jeg aldrig tænkt på det! Men kan godt se hvor du kommer fra... Jeg tror jeg putter en terning i samt krydderier, så må de blive gode!

Anmeld

10. maj 2011

Dinna88

linemus skriver:

Jeg har en svag erindring om at have lavet dem før, for jeg har opskriften liggende i min samling. Jeg kan nu ikke huske, hvordan de smager, så det er ikke til meget hjælp.

Jeg synes umiddelbart, at opskriften lyder kedelig. Den største bestandel er linser, så det kan let bliver noget tørt melet noget. I min opskrift står der:

"Man kan tilsætte alt muligt til disse frikadeller bl.a. andre typer finthakkede grøntsager, krydderier eller solsikkekerner.

Prøv at tilsætte en revet gulerod, lidt citron og lidt chilipulver."

Hvis du vil prøve nogle superlækre dunser, så lav "Quinoa-dunser" fra "Vegetarisk Vellyst".

Og disse er også gode: http://spise.dk/grøntsagsfrikadeller/ Der skal godt nok æg i, men prøv at erstatte dem med hørfrø blendet med vand. Jeg har ikke prøvet med hørfrø endnu, da vi først for nylig har droppet æg også, men jeg har prøvet det i andre opskrifter.

- Line

Jeg plejer altid at putte mere i! Gulerødder, forårsløg, kartoffel m.m. holder mig aldrig til en opskrift haha.

Jeg vil lige se på den anden opskrift, men det skal vist være så billigt som muligt, så den bliver en anden dag - så holder mig bare lige til den jeg fandt, og så ser jeg på hvad jeg har i køleskabet! 
Men tak!!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.