Gravid og motion?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

659 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. maj 2011

SSL

Hej piger Jeg er gravid i 8. uge, men jeg har set babyens hjerte blinke

Jeg har dog lige læst på en anden baby side, at man faktisk ikke bør dyrke motion i samme omfang, altså - at man har lettere til spontan abort?? Jeg har jo hele tiden hørt at man ka' det samme som før, men man skal selvf. ikke overanstrenge sig, gå til farlig sport og passe på sin vejrtrækning.. Men jeg undre mig, hvad søren skal man gå ud fra?? Help?

Har løbet 5kms løb i søndags, og havde nu tænkt mig at fortsætte mit løb - men jeg bliver mere forpustet end før, hvilket er normalt når man er gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

grøn · ært

Hej piger Jeg er gravid i 8. uge, men jeg har set babyens hjerte blinke

Jeg har dog lige læst på en anden baby side, at man faktisk ikke bør dyrke motion i samme omfang, altså - at man har lettere til spontan abort?? Jeg har jo hele tiden hørt at man ka' det samme som før, men man skal selvf. ikke overanstrenge sig, gå til farlig sport og passe på sin vejrtrækning.. Men jeg undre mig, hvad søren skal man gå ud fra?? Help?

Har løbet 5kms løb i søndags, og havde nu tænkt mig at fortsætte mit løb - men jeg bliver mere forpustet end før, hvilket er normalt når man er gravid

Nu er jeg ikke selv gravid (endnu), men har snakket rigtig meget med en god kollega om det. Vi er begge "sportsfreaks", med masser af krudt i bagen. Da hun var gravid dyrkede hun det hu plejede altså: løb tre gange om ugen, pilates en gang og svømning to gange om ugen. Helt indtil dagen før hun fødte. Og hun har et sundt og rask barn - som også har masser af krudt bagi Jeg tror det handler om virkelig at lytte til kroppen! Og så tror jeg altså umuligt det kan skade barnet, at man dyrker motion. Bare det ikke er karate og sådan

Anmeld

10. maj 2011

Caroline86

Du skal ENDELIG fortsætte din motion, smukke

Du har ikke større risiko for at abortere fordi du løber - så længe du gør det med måde, som du også selv siger!

Løb lidt kortere end du plejer, måske... Hold pauser undervejs osv... men jo for pokker! bliv ved med motionen det er godt på alle måder!!! Du slipper for alt for mange ekstra kg, du holder gang i blodcirkulationen og slipper derfor lettere for væskeophobninger og prodpropper... Fødslen bliver lettere hvis du har god kondi og du bliver bare i bedre humør af det...

Kan egentlig ikke finde på noget dumt ved det

Anmeld

10. maj 2011

Muttitil1+1

Jeg har kun fået at vide at jeg skal dyrke det motion jeg lyster og i det omfang jeg kan klare det, men kan godt forstå du er forvirret for alle siger noget forskelligt.

Hvis du løber skal du selvfølgelig lytte ekstra meget til din krop for det er en stor belastning især når man er gravid samtidig, men tror nu det med spontane aborter grundet motion er en gammel skrøne... 9 ud af 10 sider siger at man skal være aktiv i det omfang man nu kan klare det, så personligt ville jeg fortsætte med at løbe, men måske skrue lidt ned for tempoet

Held og lykke med det hele

Anmeld

10. maj 2011

Malthes mor

Motion er godt, også selv om du er gravid. Kroppen siger selv til, hvis den bliver overanstrengt. Så mærk efter! Og hvis du er i tvivl, så tal med din jordemoder.

Anmeld

10. maj 2011

SSL

Tak for svarene piger Jeg har netop selv læst i mine bøger at man endelig skal gøre som ma plejer, med måde Men jeg blev faktisk forskrækket over at se debatten på en anden side, hvor de skrev noget med at man ikke måtte i samme omfang, altså - at det netop var skadeligt for barnet og evt. spontan abort - og så bliver man jo vildt forskrækket egentlig..

Jeg har kun hørt godt eller om at dyrke motion, netop som der nævnes en nemmere fødsel, bedre blodcirkulation, og faktisk noget med moderkagen og dens funktion der bliver bedre Jeg fortsætter... Med måde Jeg føler det voldsomt med at jeg bliver enorm forpustet.. Men jeg går nu også i rask tempo når det bliver for meget.. Ja, jeg fortsætter og så taler jeg med min gynæ på mandag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.