Ang. det at gå hjemme/gå ned i tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

882 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Hansen97

Ja hvordan laver man den beregning om det kan lade sig gøre?? Jeg mener.. manden får vel noget af fradraget så?? Og det ene barn kan tages ud af SFO og pigen kan være deltids i børnehave...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Tennamor

Den vil jeg gerne lige følge med i

Anmeld

9. maj 2011

birthee

112233 skriver:

Ja hvordan laver man den beregning om det kan lade sig gøre?? Jeg mener.. manden får vel noget af fradraget så?? Og det ene barn kan tages ud af SFO og pigen kan være deltids i børnehave...

Kan I nøjes med at betale deltids i børnehaven??? Her skal vi betale fuldtid, selv om man fx kun bruger 30 timer om ugen...

Anmeld

9. maj 2011

Aves.

112233 skriver:

I kan måske også få tilskud til børnepasning...? boligsikring hvis I bor til leje.. og ja, så kan din mand tage hele dit fradrag...

Anmeld

9. maj 2011

Hansen97

birthee skriver:

Kan I nøjes med at betale deltids i børnehaven??? Her skal vi betale fuldtid, selv om man fx kun bruger 30 timer om ugen...

ja vi har deltids.. så skal de være hentet kl. 13 tror jeg det... eller 14.30..

Anmeld

9. maj 2011

Mi

Vi satte os ned og lavede et budget, meget detaljeret. I forhold til det med fradraget så er det lidt mere kringlet, for der er fx beskæftigelsesfradrag som man ikke længere får. Men hvis i tager dit fraddrag og overfører til din mand, så er det jo penge som han ikke skal betale skat af.

EKSEMPEL

Dit fradrag er 4000kr. Din mand får det. Han betaler 39% i skat, og han skal jo ikke betale skat af de 4000kr som han eller havde skullet. Altså sparer i 0,39*4000kr = 1560kr. Altså vil han få 1560kr mere udbetalt om måneden som han plejer.

Anmeld

9. maj 2011

Hansen97

Eva. skriver:

I kan måske også få tilskud til børnepasning...? boligsikring hvis I bor til leje.. og ja, så kan din mand tage hele dit fradrag...

men det er vel kun hvis jeg helt lader være med at arbejde?? Eller nåh... nej nu ved jeg hvad du mener... vi har eget hus.. så ingen boligsikring.. men hvis jeg arbejder lidt kan han jo kun få det overskydende...

Anmeld

9. maj 2011

Aves.

112233 skriver:

men det er vel kun hvis jeg helt lader være med at arbejde?? Eller nåh... nej nu ved jeg hvad du mener... vi har eget hus.. så ingen boligsikring.. men hvis jeg arbejder lidt kan han jo kun få det overskydende...

Ja...og ja, når man ejer hus er det jo ikke så lige til.. men mange regner ikke børnefamilieydelsen med i budgettet, det kunne man jo også gøre, hvis ikke det allerede gøres..

Anmeld

9. maj 2011

Hansen97

Eva. skriver:

Ja...og ja, når man ejer hus er det jo ikke så lige til.. men mange regner ikke børnefamilieydelsen med i budgettet, det kunne man jo også gøre, hvis ikke det allerede gøres..

De er et plus hver 3. måned...

Anmeld

9. maj 2011

Aves.

112233 skriver:

De er et plus hver 3. måned...

Jamen, så er det jo abre at regne dem med ind..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.