Fælles forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.

Håber i kan hjælpe mig. Kæresten og jeg sidder og lever testemente og skriver ned hvad der skal ske med vores søn hvis vi en dag ikke er sammen mere.

Det er blevet sådan at når vores søn er gammel nok til at bestemme hvor han vil være retter vi og selvfølgelig efter det. Men hvis han vælger mor hvor meget har far så ret til at se ham? Er det kun hver anden weekend eller kan vi selv skrive med hvormeget den anden skal se ham?

pft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Aves.

Hej piger.

Håber i kan hjælpe mig. Kæresten og jeg sidder og lever testemente og skriver ned hvad der skal ske med vores søn hvis vi en dag ikke er sammen mere.

Det er blevet sådan at når vores søn er gammel nok til at bestemme hvor han vil være retter vi og selvfølgelig efter det. Men hvis han vælger mor hvor meget har far så ret til at se ham? Er det kun hver anden weekend eller kan vi selv skrive med hvormeget den anden skal se ham?

pft

Hvorfor skriver I det ned...tænker at et testamente vel bare er hvis en eller begge af jer dør...?

Går i fra hinanden en dag kan der være sket meget fra nu af og som der selvfølgelig skal tages hensyn til, at jeg ikke vil mene I kan sidde og planlægge noget som helst om hvor et barn skal bo og hvor meget...der er meget der skal tages hensyn til...

Når det er sagt, så har fællesforældremyndighed intet med samværsordninger at gøre.

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Hvorfor skriver I det ned...tænker at et testamente vel bare er hvis en eller begge af jer dør...?

Går i fra hinanden en dag kan der være sket meget fra nu af og som der selvfølgelig skal tages hensyn til, at jeg ikke vil mene I kan sidde og planlægge noget som helst om hvor et barn skal bo og hvor meget...der er meget der skal tages hensyn til...

Når det er sagt, så har fællesforældremyndighed intet med samværsordninger at gøre.

Det anbefales at skrive ned mens vi er gode venner hvad vi ønsker der skal med vores søn - så derfor.

Anmeld

9. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Det anbefales at skrive ned mens vi er gode venner hvad vi ønsker der skal med vores søn - så derfor.

Hvem anbefaler det?

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Hvem anbefaler det?

Vi har snakket med en advokat som nævnte det. Vi synes det er en rigtig godt ide, for det kan jo godt være at vi ikke kan blive enige om noget hvis vi en dag går hver til sit.

Anmeld

9. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Vi har snakket med en advokat som nævnte det. Vi synes det er en rigtig godt ide, for det kan jo godt være at vi ikke kan blive enige om noget hvis vi en dag går hver til sit.

Ok, ja så giver det mening...en advokat ser jo tingene fra en anden vinkel end en børnesagkyndig feks...jeg ville aldrig skrive noget ned om hvad mit barn skulle om måske bange år...der kan nå at ske så meget...og udover det,så kan I jo ikke rigtig bruge det til noget...men hvis det gør jer trygge, så skal man da helt sikkert gøre det

Anmeld

9. maj 2011

Bshizzle

Eva. skriver:

Ok, ja så giver det mening...en advokat ser jo tingene fra en anden vinkel end en børnesagkyndig feks...jeg ville aldrig skrive noget ned om hvad mit barn skulle om måske bange år...der kan nå at ske så meget...og udover det,så kan I jo ikke rigtig bruge det til noget...men hvis det gør jer trygge, så skal man da helt sikkert gøre det

Den hænger jeg mig lige fast ved..
Jeg ville nu heller aldrig skrive det ned i et testemente, men det er vel smag og behag fra person til person..
Men hvis i selv føler for det.. og syntes det er det rigtige ( og tager imod advokatens råd ).. så gør det.

Anmeld

9. maj 2011

salix

hej

jeg som fra skilt mor til 3 syntes det i laver nu er en fantastisk ide... i slipper for meget bøvl.. bare vi havde gjort det den gang vi var gode venner...

i kan som forælder selv vælge hvor meget i ser barnet.. mange vælger en løsning hvór man deler 7/7.. der er faktisk ingen der blander sig med minder der bliver bøvl mellem jer eller i ikke passer på jeres søn...

Anmeld

9. maj 2011

kiwilouise

Anonym skriver:

Hej piger.

pft

mig og min x lavede en forhåndsaftale at hvis vi gik fra hinanden skulle vi dele vores 2 børn på en adresse hver og så havde vi dem begge en uge ad gangen.

da vi så gik fra hinanden delte vi børnenes adresser og jeg fortryder det så meget den dag idag. det endte med jeg gik i statsamtet og fik begge på min adresse igen. når man er uvenner er det svært at blive enige om tingene.

det kan godt være man er enig når man er kærester men man ved aldrig hvad der sker når man går fra hinanden.

Anmeld

9. maj 2011

eElak

Testemente er en del, forhåndsaftaler om evt. brud en helt anden..

Dengang jeg stadig boede sammen med knægtens far, der havde vi snakket om hvad der skulle ske hvis vi gik fra hinanden... Altså der var enighed om at knægten blev hos mig.

Selve samværet... Der har vi måttet eksperimentere lidt, dels fordi han skulle vænne sig til at have knægten alene, men også for vores søns skyld.. Men tror vi er landet på en ok fornuftig model nu :-D

det har taget os ca 6 måneder at finde den helt rette model for os.

En ting man bare skal huske på er at ting kan jo ændre sig, selvom man har en masse gode intentioner. LIgesom Kiwien skriver at deres forhåndsaftale ikke holdt.

Men synes det lyder som en god ide hvis i som udgangspunkt får snakket om hvad der skal ske hvis i går fra hinanden, så er man ikke helt på bar bund når det er :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.