Betændelse i tåen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.033 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Ina33

Min søn havde uden min viden været ude i bare tæer i går. Han har så skåret sig under stortåen, og fordi han var klar over at jeg ikke vil have han var ude i bare tæer, så fortalte han mig det ikke i går aftes.

Her til morgen havde han problemer med at gå, og han viser mig sin tå. Den var helt rød og hævet, så jeg regner med at der er betændelse i den. Han fik et fodbad for at bløde det lidt op. Der er ligesom sådan en hudflap, hvor jeg godt kunen frygte der sidder noget i.

Skal jeg mon bare blive ved med at give ham fodbad, eller skal jeg have løftet hudflappen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Ranarupta

Loppe skriver:

Min søn havde uden min viden været ude i bare tæer i går. Han har så skåret sig under stortåen, og fordi han var klar over at jeg ikke vil have han var ude i bare tæer, så fortalte han mig det ikke i går aftes.

Her til morgen havde han problemer med at gå, og han viser mig sin tå. Den var helt rød og hævet, så jeg regner med at der er betændelse i den. Han fik et fodbad for at bløde det lidt op. Der er ligesom sådan en hudflap, hvor jeg godt kunen frygte der sidder noget i.

Skal jeg mon bare blive ved med at give ham fodbad, eller skal jeg have løftet hudflappen?

Puh, det kilder helt i kroppen på den dårlige måde...

Jeg tror, at jeg ville hoppe til lægen. 
Jeg prøvede en gang at skære mig under foden på et eller andet ude i vandet på stranden.

Den endte med at blive kuglerund (fra den ene dag til den anden), så jeg ikke kunne gå. 
Det viste sig, at jeg havde fået stafylokokker i såret.

Anmeld

9. maj 2011

Dinna88

Sæbespåner i lange baner. De trækker betændelsen ud, og du kan jo bare ende med at få lavet mere betændelse i såret hvis du graver i det. Så sæbespåner, Smillaluna herinde fra skrev tre gange om dagen da jeg havde en vabel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.