Min dreng vil ikke.. gode råd søges..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

mariannemor1

Hej alle..

Jeg har en dreng der er 4 år og 4 måneder. Han vil ikke selv tage fodtøj på om morgene når vi skal i børnehave, men lige så snart vi er andre steder, som at besøge venner/familie så kan han sagtens selv tage sko på eller sandaler osv på.. Det er bare lidt streng da jeg er 36 uger henne og skal bukke mig ned osv. Han har en storebror på 6 år han klarer alt om morgene så han er rigtig dygtig.

Er der nogen der kender til dette og hvad kan man gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Aves.

mariannemor1 skriver:

Hej alle..

Jeg har en dreng der er 4 år og 4 måneder. Han vil ikke selv tage fodtøj på om morgene når vi skal i børnehave, men lige så snart vi er andre steder, som at besøge venner/familie så kan han sagtens selv tage sko på eller sandaler osv på.. Det er bare lidt streng da jeg er 36 uger henne og skal bukke mig ned osv. Han har en storebror på 6 år han klarer alt om morgene så han er rigtig dygtig.

Tja..måske han bare har brug for det...fordi han kan mærke noget snart skal ske, at du ikke kan det du plejer og dermed måske ikke er der på samme måde....

Du kan vælge kampen og bare sige skal skal skal, eller smide ham ud i bilen uden...eller I kan sætte jer i sofaen sammen og tage dem på, der sidder du måske bedre og han får den der en tile n kontakt som han måske har brug for inden han skal afsted..han er jo bare en lille dreng.

Jeg ville vælge sidste løsning,...giv ham kontakten..

Anmeld

9. maj 2011

JacobsMoar

mariannemor1 skriver:

Hej alle..

Mon det er fordi det er morgen og han er træt ? Jeg gad nok heller ikke selv tage sko på om morgenen hvis jeg vidste at det blev gjort for mig

Anmeld

9. maj 2011

Nemesis

i disse dage ville jeg sige "nå..jamen så må du gå uden"

Jeg ville ikke tage den kamp for det er jo åbenbart det han ønsker siden han godt kan alle andre steder, men bare ikke vil om morgenen.

Du kan jo tage dem med og så er det det. 

Nu ved jeg ikke om i kører, går eller cykler, men mon ikke at når der ingen kamp er, at han så finder du af det er bedre at hav sko på?!

:-) Sisse

Anmeld

9. maj 2011

Bshizzle

Børn er luksus børn

Min dreng ville heller ikke selv da han var de 4 år..
Men MASSER af ros.. og fortælle ham hvor dygtig han er.. og "Gad vide om han selv kan.."-leg.

Anmeld

9. maj 2011

linemus

Der har vi også været. Og er Min første var lige sådan omkring 3-4 års alderen, da jeg ventede tvillinger og var meget besværet og også i tiden efter pigerne kom. Da jeg så ventede vores nr.4, var det pigernes tur til ikke at kunne selv, og der er stadig perioder, hvor de "ikke kan".

Jeg tror, det bunder i opmærksomhed. De vil gerne have os. Og når babyen kommer og har behov, så får storebror også behov for at føle sig lille ind imellem og skulle hjælpes.

Har du ikke noget, han kan kravle op på, så det bliver nemmere for dig? Så han føler, at mor stadig gerne vil ham. Så lige pludselig så MÅ du slet ikke hjælpe ham, for så kan (og VIL) han selv

- Line

Anmeld

9. maj 2011

mariannemor1

Hej og tak for alle de gode input i kommer med... Jeg vil prøve nogle af dem og se om det hjælper..

Vil bare så nødigt aflevere en dreng der er ked af det... Men tak for tipsene..

Anmeld

9. maj 2011

Rosa

Eva. skriver:

Tja..måske han bare har brug for det...fordi han kan mærke noget snart skal ske, at du ikke kan det du plejer og dermed måske ikke er der på samme måde....

Du kan vælge kampen og bare sige skal skal skal, eller smide ham ud i bilen uden...eller I kan sætte jer i sofaen sammen og tage dem på, der sidder du måske bedre og han får den der en tile n kontakt som han måske har brug for inden han skal afsted..han er jo bare en lille dreng.

Jeg ville vælge sidste løsning,...giv ham kontakten..

Helt enig - giv ham lidt ekstra mor-tid hvor han får lov at være "den lille"... Lige om lidt skal han jo være en stor dreng, så lad ham nyde den lille stund med dig lidt endnu 

Anmeld

9. maj 2011

aarhusmor

Enig med Eva. Sæt dig ved siden af ham istedet og giv dig tid til ham, bare på en ny måde.

Det er vigtigt at han ikke føler sig nedprioriteret.

Anmeld

9. maj 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
mariannemor1 skriver:

Hej alle..

Jeg tror også på det som eva skriver.

Tror han kan mærke der er noget i gærde, giv ham lidt ekstra kontakt, og fortsæt med det, så vidt muligt, efter du har født.

Når han reagere allerede nu, kan det måske blive lidt hårdt for ham når han ikke er den mindste mere. Selvfølgelig skal det nok gå, men måske han vil være lidt følsom de første par måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.