Hvilken en ville i anbefale (barnevogn)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Bshizzle

musse1 skriver:

vi har haft lidt forskellige barnevogne. da vi har købt ny barnevogn hver gang.

men jeg kan klart anbefalde basson, har selv haft en trille et eller andet, var vi slet ik tilfredse med, der var konstant noget galt med den..  men igen, det går an på, hvad krav man har til en barnevogn jo..

for klart et letvægstel som ingen ting fylder, syns jeg faktisk er rigtig smart, hvis man har pengene til det..

Tak for dit svar..

Jeg syntes bare den Basson Grande vi har kigget på, ser alt for rund ud.
( man kan godt hørre hvilken vogn jeg vil ha.. og kæresten vil ha her.. hehe ).
Men ja.. jeg har osse kun læst mig frem til at Bassaon Grande skulle være en fin vogn.. DOG vejer den virkelig meget..!!!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Bshizzle

Skouboe skriver:

Den bliver ikke mere robust af at veje mere. Årsagen til vægtforskellen er sandsynligvis om der er aluminiums stel eller ej.

Du skal tænke på at det jo kun er vægten af barnevognen du slæber rundt på, men der kommer også en baby + pusletaske osv. Jo mere det vejer samlet, jo tungere bliver vognen at dreje, så jeg ville klart gå efter den letteste vogn

Tak for dit svar..

Ja, jeg ville jo gå efter den lette vogn.. osse mere kun pga mine smerter jeg døjer med.

Men kan der ikke være en ulempe ved lette vogne / måske letvægts stel.. ?
Det er ikke mere skrøbeligt f.eks ?

Anmeld

9. maj 2011

Muffinmus

eh, ingen af dem.....men det er også fordi at hos os vil vi have Odder. For det første fordi det er en af de lækreste vogne på markedet og har været det i 40 år, for det andet fordi de holder....så skal man have mere end 1 barn viljeg ikke vælge nogen af de modeller i har på tale.

Kender kun en der har basson og en der har trille. Bassonen var ok det første år, men så lidt træls og hang lidt.

Trillen var god de første 2 år til hendes pige, men begyndte også at hænge lidt i kassen, falmede i farven og rustede meget i hjulene...og knirkede.

Så jeg har jo ikke det store kendskab andet end hvad de har fortalt og så at jeg selv aldrig ville vælge dem frem for en Odder.

Men skal i kun have et barn kan de måske godt overleve de 3 år. For mig er barnevognen bare noget af det vigtigste fordi man bruger den konstant og der går jeg ikke på kompromis desværre.

Anmeld

9. maj 2011

Skouboe

Bshizzle skriver:

Tak for dit svar..

Ja, jeg ville jo gå efter den lette vogn.. osse mere kun pga mine smerter jeg døjer med.

Men kan der ikke være en ulempe ved lette vogne / måske letvægts stel.. ?
Det er ikke mere skrøbeligt f.eks ?

Letvægtsstel er lavet af Aluminium og er på ingen måde skrøbelige En anden fordel ved aluminium er at det ikke ruster.

Anmeld

9. maj 2011

Bshizzle

MariaE skriver:

eh, ingen af dem.....men det er også fordi at hos os vil vi have Odder. For det første fordi det er en af de lækreste vogne på markedet og har været det i 40 år, for det andet fordi de holder....så skal man have mere end 1 barn viljeg ikke vælge nogen af de modeller i har på tale.

Kender kun en der har basson og en der har trille. Bassonen var ok det første år, men så lidt træls og hang lidt.

Trillen var god de første 2 år til hendes pige, men begyndte også at hænge lidt i kassen, falmede i farven og rustede meget i hjulene...og knirkede.

Så jeg har jo ikke det store kendskab andet end hvad de har fortalt og så at jeg selv aldrig ville vælge dem frem for en Odder.

Men skal i kun have et barn kan de måske godt overleve de 3 år. For mig er barnevognen bare noget af det vigtigste fordi man bruger den konstant og der går jeg ikke på kompromis desværre.

Tak for dit svar..

Jeg hører kun osse godt om Odder vogn.. men desværre er Odder ikke min stil   .. trods den gode omtale den får.

Nu ved jeg ik lige om vi har planer om et barn mere efter.. ..
Men jeg kan li ideen med at købe ny vogn hver gang
Har allerede en i forvejen som jeg gemmer til evt dagpleje, bedsteforældre mm..

Anmeld

9. maj 2011

Bshizzle

Skouboe skriver:

Letvægtsstel er lavet af Aluminium og er på ingen måde skrøbelige En anden fordel ved aluminium er at det ikke ruster.

Okay.. Super Tak for dit hurtige svar.

Jeg vil ta ud og kigge lidt på nogle vogne idag.. bare for at høre div sælgers ide/råd.
Men helt sikkert.. så vil jeg gå efter en vogn der ikke vejer så meget, da jeg nok skal slæbe den ind og ud af min bil ret tit.

Anmeld

9. maj 2011

birthee

Vi har en basson grande fra 2007, den er vi rigtig glade for... Jeg synes ikke det er en tung vogn at køre med, men det er jo meget individuelt hvad man synes der... Jeg har brugt den til frederik, som sov i den indtil han var 2 år og 8 måneder... Nu er den taget i brug til Caroline (den har stået et år på loftet), og i forbindelse med det, afleverede jeg den i den butik hvor jeg havde købt den, fordi den skulle have nyt skum på styret (selvforskyldt)... Derude sagde de at det var en utrolig velholdt vogn jeg kom med, i betragtning af hvor mange år den havde på bagen... Vores vogn den hænger ikke, knirker/knager eller er rusten... Den har fuldt understøttet barnevognskasse...

Kan kun anbefale basson grande herfra

Vil dog indskyde den bemærkning, at hvis I er i tvivl, så se om der er nogle i omgangskredsen der har den type vogn i kigger på, og evt. prøv at køre en tur med den med et barn i - så synes jeg bedre man kan danne sig et indtryk af den enkelte vogn... En ting er jo at prøve den i en butik, hvor den er helt ny - noget andet er når den er "kørt til"

Knus

Anmeld

9. maj 2011

Bshizzle

birthee skriver:

Vi har en basson grande fra 2007, den er vi rigtig glade for... Jeg synes ikke det er en tung vogn at køre med, men det er jo meget individuelt hvad man synes der... Jeg har brugt den til frederik, som sov i den indtil han var 2 år og 8 måneder... Nu er den taget i brug til Caroline (den har stået et år på loftet), og i forbindelse med det, afleverede jeg den i den butik hvor jeg havde købt den, fordi den skulle have nyt skum på styret (selvforskyldt)... Derude sagde de at det var en utrolig velholdt vogn jeg kom med, i betragtning af hvor mange år den havde på bagen... Vores vogn den hænger ikke, knirker/knager eller er rusten... Den har fuldt understøttet barnevognskasse...

Kan kun anbefale basson grande herfra

Vil dog indskyde den bemærkning, at hvis I er i tvivl, så se om der er nogle i omgangskredsen der har den type vogn i kigger på, og evt. prøv at køre en tur med den med et barn i - så synes jeg bedre man kan danne sig et indtryk af den enkelte vogn... En ting er jo at prøve den i en butik, hvor den er helt ny - noget andet er når den er "kørt til"

Knus

Tak for dit svar

Nu kender jeg desværre ikke lige nogen omkring mig der har en Basson Grande eller Trille dream reto for den sags skyld... ..
Så kan nok ikke prøvekøre en med et barn i ..

Men Ja.. noget andet er at prøve en med et barn i.. men tror ikke der er nogen der vil låne mig deres barn i en butik for at prøvekøre en tur..  Hahaha...
- Måske min 5 årige kunne testprøve? .. årh ha.. spøj til side

Men Ja.. tager imod alle råd fra folk, og må lige på spørgsrunde i familien for at høre om eks de kender nogen der har disse vogne.

Anmeld

9. maj 2011

birthee

Bshizzle skriver:

Tak for dit svar

Nu kender jeg desværre ikke lige nogen omkring mig der har en Basson Grande eller Trille dream reto for den sags skyld... ..
Så kan nok ikke prøvekøre en med et barn i ..

Men Ja.. noget andet er at prøve en med et barn i.. men tror ikke der er nogen der vil låne mig deres barn i en butik for at prøvekøre en tur..  Hahaha...
- Måske min 5 årige kunne testprøve? .. årh ha.. spøj til side

Men Ja.. tager imod alle råd fra folk, og må lige på spørgsrunde i familien for at høre om eks de kender nogen der har disse vogne.

Altså nu bor jeg jo i Faaborg, men det er jo lidt langt at køre for at teste en barnevogn... Men ellers måtte du gerne det... Hvis jeg kommer til Odense en dag, må du da også gerne prøve den der... Men det ved jeg jo ikke lige hvornår jeg gør  En anden ting jeg kom i tanke om, er at det jo også er vigtigt den kan være i jeres bil, hvis den skal med deri....

Anmeld

9. maj 2011

Bshizzle

birthee skriver:

Altså nu bor jeg jo i Faaborg, men det er jo lidt langt at køre for at teste en barnevogn... Men ellers måtte du gerne det... Hvis jeg kommer til Odense en dag, må du da også gerne prøve den der... Men det ved jeg jo ikke lige hvornår jeg gør  En anden ting jeg kom i tanke om, er at det jo også er vigtigt den kan være i jeres bil, hvis den skal med deri....

Du siger bare til hvis du kommer til Odense..

Ang Bil-plads.. så skulle dette ikke være et problem.
Har en rumlig god bil med masser af plads nemlig.
( min gamle vogn som osse har f.eks et liggemål på 97 og fylder en del.. kan sagtens være der + stel ).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.