Jeg har døjet vildt meget med det, måtte opgive mit drømmejob pga smerter. Da det var værst, kunne jeg køre på job (65 km) være der i 45 min, så hjem igen, det var rigtigt hårdt.
Jeg fik extra mange smerter ugen op til mens, mens jeg havde det og ugen efter mens, så kunne være heldig at have én næsten smertefri uge om måneden
Det var mega hårdt...
Jeg er blevet opereret FIRE gange, og de mener, at de fik det hele med sidste gang, men siger stadigvæk, at det er kronisk, så jeg skulle ikke undre mig, hvis det kom igen
Sidst jeg blev opereret var et halvt år efter min første fødsel, og hold da op det var dejligt, lige pludselig kunne jeg have en god mad situation med den bette uden mit underliv snørede sig helt sammen og gjorde ondt.
Til oplysning: Mine læger forklarede, at det er, når du har mens, og blodet render ud, så kommer der også noget væv med fra livmoderslimhinden, det kan i nogle tilfælde "rende" tilbage i bughulen, og det er dét der giver endometriose. Dette væv følger din cyklus, derfor vil det hæve og sådan, når det følger cyklussen. Det kan gøre vanvittigt ondt,og bliver mange gange forvekslet med "almindelige" mens-smerter. Ofte er det piger, der har fået mens meget tidligt, der døjer, men ingen regel...
Anmeld