Nan h.a./hård mave...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.876 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. maj 2011

birthee

Er der nogen der har prøvet NAN H.A., eller bruger det nu??? Det er nemlig sådan at Caroline (5 uger) hele dagen igår har haft ondt i maven, og har ikke haft andet afføring siden 2 små "rosiner" igår... sidste gang hun lavede en ble, var fredag aften... Så hvad gør jeg???

Mvh. Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Mor til Mike

birthee skriver:

Er der nogen der har prøvet NAN H.A., eller bruger det nu??? Det er nemlig sådan at Caroline (5 uger) hele dagen igår har haft ondt i maven, og har ikke haft andet afføring siden 2 små "rosiner" igår... sidste gang hun lavede en ble, var fredag aften... Så hvad gør jeg???

Mvh. Birthe

Ville ønske jeg kunne svare på dit spørgsmål

Anmeld

9. maj 2011

Kløver

birthee skriver:

Mvh. Birthe

Vi bruger nan ha og det er bedre for maven, men synes da du skal snakke med sundhedsplejersken for kan være det bliver nødvendigt at supplere op med enten noget grøn allomin eller lactolose

Anmeld

9. maj 2011

birthee

Jeg valgte igår at give hende nan ha, heldigvis havde en veninde en pose jeg kunne få, da der ikke var nogle butikker åbne der forhandlede det på en søndag... Det har givet gevinst her til morgen, en ordentligt fyldt ble  (tænk at man kan væe glad over at ens baby skider i bukserne, for at sige det som det er...) har så snakket med sp her til morgen, som siger at nu hvor der er kommet noget ud, ville hun anbefale at vi gav 2 flasker almindelig nan om dagen, og derudover skulle det være nan ha... Så kunne det være vi slap for at skulle ud i lactulose...

Anmeld

9. maj 2011

Lou87

birthee skriver:

Mvh. Birthe

Hej.. Uha stakkels lille ven! ..
Men jeg kan nikke genkendende til det, havde næsten ikk andet end mave problemer med min pige da hun var helt lille og ka stadig nu af en alder af 9 mdr ha  Det træls!

Men jeg kan anbefale dig og tage din SP med indover, vores hjalp rigtig meget.. Og det vi endte med var at give Nan H.A. og grøn/syrnet allormin.. Det var det bedste vi ku gøre og det kørte faktisk okay Hun fik dengang 3 flasker nan ha og 2 flasker syrnet allormin ( en morgen og en aften )

Nu der får hun stadig en syrnet morgen og en aften og så får hun en af den alm nan 3 ... vi har flere gange prøvet at pille en af de syrnede fra hende, men så er det gået lidt i kuk igen.. såå..
Men nu er hun jo igang med meget fast føde og ka heldigvis få noget sveskemos som er effektivt også. Men må de først få fra de er 4 mdr.

Nan ha'en er mere mild og allergivenlig og den grønne/syrnede allormin er mere spaltet.
Så begge er anderledes fra de almindelige.

Jeg ville ikk være bange for at købe det syrnede og prøve og give hende en enkelt flaske og se ad.. Hvis det så ikk hjælper må i jo lige tage SP indover.

Vil klart anbefale IKKE og bruge lactoluse.. Det er en ond cirkel, da det giver luft i maven

Held og lykke med det

Anmeld

9. maj 2011

Lou87

birthee skriver:

Jeg valgte igår at give hende nan ha, heldigvis havde en veninde en pose jeg kunne få, da der ikke var nogle butikker åbne der forhandlede det på en søndag... Det har givet gevinst her til morgen, en ordentligt fyldt ble  (tænk at man kan væe glad over at ens baby skider i bukserne, for at sige det som det er...) har så snakket med sp her til morgen, som siger at nu hvor der er kommet noget ud, ville hun anbefale at vi gav 2 flasker almindelig nan om dagen, og derudover skulle det være nan ha... Så kunne det være vi slap for at skulle ud i lactulose...

Havde ik li set opdateringen..
Men det lyder jo super godt

Anmeld

9. maj 2011

birthee

Jeg vil så vidt mulig undgå lactulose, da jeg synes det er noget bras at komme igang med - alle jeg kender der har givet deres børn det, har haft så svært ved at trappe deres børn ud af, andet end det gav rigtig meget bøvl med deres maver - så hellere kombinere almindelig nan med nan ha, hvis det kan gøre at caroline undgår forstoppelse... sp sagde at med tiden kunne det være man kunne køre hende over på mest almindelig nan og så nan ha morgen og aften fx...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.