Miamaja skriver:
sengetoj og hovedpuder er desvarre amerikanske str og passer derfor ikke til de danske hovedpuder og dyner.
det amerikanske sengetoj er storre og bredere end de danske maal. sommetider kan man faa euro hovedpude betraek og det er efter de danske maal.
alm dansk seng til 2 personer er en str FULL here og med ca king som det absolut storste. en alm 1 person seng er en str queen.
det er sengetaepper (quilts) saa dem kan man snilt bruge til danske senge; altsaa en alm dansk dobbelseng kan bruge en str full. en lidt bredere og storre dobbelseng skal bruge str king og hvis man har en kaempe dobbelseng med extra bredde og laenge, som man som regel ikke har i danmark, bruges str california king
Tak for svar!
Det var også mest quilts jeg var interesseret i - den slags kan man jo slet ikke få herhjemme - jeg har ihvertfald ikke set dem nogle steder.
Dvs. at størrelsen på et twin quilt er ca. 170 x 218 cm. - det er da stort nok til en alm. enkeltseng.
For de 149,- (870 dkk) får man så hele sættet med lagner, pudebetræk osv. Kan man nøjes med at købe et "quilt"?
Ja - undskyld jeg spørger sådan, men jeg synes altså bare det er lige det der mangler på vores børneværelser.
Den prikkede stol din søn sidder i på et af dine billeder - den er da også derfra ikk??
Rikke - aka - spørgejørgen....
Anmeld