Motion og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. maj 2011

Anonym trådstarter

Er begyndt at træne her under graviditeten. Er knap halvvejs i graviditeten og kun lige begyndt med motion. Jordemoderen opfordrer kraftigt til motionen, og jeg ved jo det er sundt. Men jeg bliver bare så paranoid efter at have været afsted i dag!

Var på dansehold og tog den med ro og lavede ikke de ting, som føltes "forkerte". men her bagefter er jeg bare helt ødelagt i kroppen. Har meget ondt i hele det nederste af ryggen, som stråler ned i det øverste af balderne, og ja.. Er bare træt.

Så bliver jeg abre nervøs for, om der er "noget galt". Og sker der noget ved at babyen bliver "rystet", når man danser og hopper lidt? Hoppede ikke så højt, når der skulle hoppes, men stod mere bare og trippede.. Men bliver bare nervøs, fordi jeg har så ondt nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

Muttitil1+1

Hej

Du skal ikke være nervøs, men kan godt forstå du er urolig

Jeg havde det på samme måde med ryg og balder men det har hjulpet mig at købe nogle løbesko med rigtig meget affjedring i, så jeg kan sagtens gå ture på 10 km i rask tempo uden at få ondt! Og jeg er i 28. uge på nuværende tidspunkt

Baby tager ikke skade af at blive rystet lidt rundt i maven - den ligger godt beskyttet - bare rolig Bliv du bare ved med at danse, men lyt selvfølgelig til din krop når den siger fra - graviditet er en belastning så det ville kun være underligt hvis din krop ikke blev træt efter en god omgang motion.

Held og lykke med det hele

Anmeld

7. maj 2011

Anonym trådstarter

NadiaSK skriver:

Hej

Du skal ikke være nervøs, men kan godt forstå du er urolig

Jeg havde det på samme måde med ryg og balder men det har hjulpet mig at købe nogle løbesko med rigtig meget affjedring i, så jeg kan sagtens gå ture på 10 km i rask tempo uden at få ondt! Og jeg er i 28. uge på nuværende tidspunkt

Baby tager ikke skade af at blive rystet lidt rundt i maven - den ligger godt beskyttet - bare rolig Bliv du bare ved med at danse, men lyt selvfølgelig til din krop når den siger fra - graviditet er en belastning så det ville kun være underligt hvis din krop ikke blev træt efter en god omgang motion.

Held og lykke med det hele

Tak for svaret, det gør lidt mere tryg! Jeg har nemlig også nogen gode sko, men der er jo meget hoppen og sådan. Og har jo ikke dyrket motion siden jeg testede positiv, fordi jeg i starten ikke troede man måtte, så er jo også ude af form nu. Håber bare det bliver bedre, for de der rygsmerter gør jeg vralter afsted som en eller anden idiot 

På den anden side har jeg det ret godt med mig selv lige nu, og er vildt stolt over jeg kom afsted For jeg elsker at danse.. 

Tak for svaret!

Anmeld

7. maj 2011

Muttitil1+1

Det var så lidt

Nu har jeg arbejdet i en sportsbutik og der er stor forskel på stødabsorberingen i sko - og dansesko ligger der mildest talt intet i, bare lige til orientering, hvis det er sådan nogen du har?

Når maven bliver lidt tungere, kan du måske med fordel investere i et af de støttebælter der går ind og aflaster ryggen lidt.

Men husk at gøre op med dig selv om det er smerte eller ømhed/træthed du kan mærke i din krop - for det skal jo ikke gøre ondt!

Men tag den med ro her i starten så din krop langsomt kan blive trænet op til at bevæge sig lidt igen og nu med ekstra vægt

Pøj pøj med det - du skal nok klare det

Anmeld

8. maj 2011

th

Hej ville bare lige skrive at du ikke skal være bange for at dyrke motion, jeg var selv i fuld gang indtil jeg kom i uge 30, hvor jeg desværre er blevet sygemeldt med plukveer og skal holde mig i ro indtil jeg skal føde... hmmm meget utilfreds med det.

Men nu har jeg holdt mig i ro i 2 uger og det er temmelig træls, samt kiloerne kommer meget hurtig på, så i morgen vil jeg prøve at gå en tur og se hvordan det går.

Fik til fødelsforbedrelse snakket med med en jordmor, der fortalte at ens ledbån giver sig meget, så det er derfor man kan få så ondt af det, og træthed, er jo fordi man laver en masse... så jeg ville blive ved indtil jeg ikke kunne mere.

Anmeld

8. maj 2011

-Milla-

Hej

Som de andre skriver, så tror jeg heller ikke du skal være urolig. Det er jo meget normalt at være lidt øm efter træning.
Men det er også vigtigt at du lytter til din krop og ikke presser dig selv for meget især fordi du ikke har trænet regelmæssigt igennem hele gravditeten.

Jeg træner selv, og er 34+0 i dag.
Normalt spiller jeg fodbold 4* om ugen og det stoppede jeg helt med, da jeg var ca. 10 uger henne. Jeg fortsatte i stedet med løb helt indtil uge 26 tror jeg.
Så blev det for hårdt, og jeg har siden været i fitness ca. 2 gange om ugen. Jeg bruger crosstrainer og styrketræner lidt.
Prøv evt. at høre i dit træningscenter, hvad de kan anbefale af øvelser.

Fortsat god træning og graviditet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.