baby 10 uger opdaget sine fingre + kaster op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

655 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. maj 2011

BechHannibal

Hej derude piger,

Min skønne datter på 2 1/2 måned har i en uges tid kommet alle fingre langt ind i mundet, så meget at hun for sådan nogle antydninger til opkas. 2 gange er det sket lige efter morgenmaden og vi ligger i sengen og pludre.

Er der nogle af jer herinde som kender til det? Er det normalt og kan man evt. forhindre det på nogen måde ?

Klem den lildt urolige mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

twinboys

BechHannibal skriver:

Hej derude piger,

Min skønne datter på 2 1/2 måned har i en uges tid kommet alle fingre langt ind i mundet, så meget at hun for sådan nogle antydninger til opkas. 2 gange er det sket lige efter morgenmaden og vi ligger i sengen og pludre.

Er der nogle af jer herinde som kender til det? Er det normalt og kan man evt. forhindre det på nogen måde ?

Klem den lildt urolige mor

Det er ganske normal... Hun træner den såkaldte opkastrefleks som i starten sidder helt ude på tungespidsen og så ved at bruge den hånd fingre eller legetøj træner hun ved at flytte refleksen længere ind...

Men kan en sut ikke hjælpe hende...

Måske er det sutten hun mangler...

Men trist at hun kaster op af det..

;Majbritt

Anmeld

7. maj 2011

Noneother

Min søn gjorde det osse.. Det er heeelt normalt

Anmeld

7. maj 2011

BechHannibal

Tak for svar, jeg synes ikke rigtig jeg kunne finde noget ved at google det. Jeg vidste godt det var en refleks, men synes bare det er så voldsomt når hun skal kaste op af det.

Sutten bruger vi kun når hun skal sove, så jeg prøver meget på at give hende et stykke legetøj istedet

Anmeld

8. maj 2011

MetteMTH

Ja det er helt normalt.. Der kommer MANGE gange hvor hun gør det, også når hun skal have ordentlig føde.. Men bare rolig, der sker ikke noget.. 

Anmeld

10. maj 2011

BechHannibal

Mette88 skriver:

Ja det er helt normalt.. Der kommer MANGE gange hvor hun gør det, også når hun skal have ordentlig føde.. Men bare rolig, der sker ikke noget.. 

Okay, tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.