Jeg bliver sq ked af det, hvis denne race (Hunde)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

Mira0911

Bliver forbudt også på hundelisten... Her snakker jeg om Labrador... 

http://www.sn.dk/Hvalpedoed-kan-foere-til-aendring-af-hundelov/Naestved/artikel/127801

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Caroline86

er der ikke bare tale om at den ene hund bør aflives fordi den har bidt en anden hund ihjel? altså... det er da fair nok!?

Jeg tror bestemt ikke de taler om at Labrador skal gøre forbudte!?

Anmeld

6. maj 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

er der ikke bare tale om at den ene hund bør aflives fordi den har bidt en anden hund ihjel? altså... det er da fair nok!?

Jeg tror bestemt ikke de taler om at Labrador skal gøre forbudte!?

Jo der sendt noget afsted til justitsministeren... Nu skal de først finde ud af hvor mange sager der, hvor en labber har skambidt en anden hund... Hvis der kun er den, som jeg har linket til, så kommer den ikke på listen, hvis der er, vil det træde i kræft til Oktober.. 

Anmeld

6. maj 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Jo der sendt noget afsted til justitsministeren... Nu skal de først finde ud af hvor mange sager der, hvor en labber har skambidt en anden hund... Hvis der kun er den, som jeg har linket til, så kommer den ikke på listen, hvis der er, vil det træde i kræft til Oktober.. 

sådan forstod jeg det slet ikke.. jeg forstod det som at der måske ville komme en opstrammer til lovgivningen men ikke at de skulle blive helt forbudt Det ville jeg da også synes var ærgeligt, men hvis de er er så farlige som de lægger op til, så er det jo det eneste rigtige

Anmeld

6. maj 2011

MichellaMalou

der er ikke noget der hedder forkerte hunde. det hedder forkerte ejere i mit hovede 

Anmeld

6. maj 2011

lukasmor

Caroline86 skriver:

sådan forstod jeg det slet ikke.. jeg forstod det som at der måske ville komme en opstrammer til lovgivningen men ikke at de skulle blive helt forbudt Det ville jeg da også synes var ærgeligt, men hvis de er er så farlige som de lægger op til, så er det jo det eneste rigtige

ja sådan forstod jeg det altså også

Anmeld

6. maj 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

Jeg blive rigtig ked af det, hvis det bliver vedtaget, så det kan vel betyde at vores labber skal aflives, hvis den kommer på listen... 

Anmeld

6. maj 2011

Frejsmor

Det er nu heller ikke sådan jeg forstår artiklen..

Jeg forstår det sådan at det man har sendt til justitsministeriet omhandler en stramning i loven i forhold til aflivning af hunde(helt generelt), hvis de skambider en anden hund(derfor er der også blevet lavet et bud på en definition af "skambid", så man har en rettesnor at gå efter i forhold til hvornår hunde skal aflives eller ej)..

For problematikken i artiklen omhandler jo ikke racen som sådan, men netop det, at denne hund ikke blev aflivet, selvom den skambed den lille hvalp, som døde..

Anmeld

6. maj 2011

Frejsmor

MoarJ skriver:

Jeg blive rigtig ked af det, hvis det bliver vedtaget, så det kan vel betyde at vores labber skal aflives, hvis den kommer på listen... 

Jeg mener nu heller ikke, at selvom labradoren skulle komme på listen(hvilket jeg stadig slet ikke kan læse udfra artiklen), at jeres labber bare sådan lige kan blive aflivet..

Hundeloven omfatter jo ikke at folk der allerede har hunde på listen skal aflives, de skal bare gå med mundkurv, og ja så er det ulovligt at anskaffe sig sådanne hunde, efter loven trådte i kraft..

Men jeg tror nu ikke du skal bekymre dig, labben bliver ikke forbudt..

Anmeld

6. maj 2011

Caroline86

SkrukNu skriver:

Det er nu heller ikke sådan jeg forstår artiklen..

Jeg forstår det sådan at det man har sendt til justitsministeriet omhandler en stramning i loven i forhold til aflivning af hunde(helt generelt), hvis de skambider en anden hund(derfor er der også blevet lavet et bud på en definition af "skambid", så man har en rettesnor at gå efter i forhold til hvornår hunde skal aflives eller ej)..

For problematikken i artiklen omhandler jo ikke racen som sådan, men netop det, at denne hund ikke blev aflivet, selvom den skambed den lille hvalp, som døde..

sådan læser jeg det også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.