Gravid med hormonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.198 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. maj 2011

Anonym trådstarter

Kan godt være det et dumt spørgsmål...  Men hvis man bliver gravid mens man har hormonspiral (kan vel ske )... Abortere man så samtidig når spiralen fjernes? Eller kan man godt være gravid, få fjernet spiralen også er lille baby intakt???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Skouboe

Indlægssedlen påstår at en graviditet godt kan overleve at spiralen bliver taget ud.

Anmeld

6. maj 2011

celkt

du må ikke hænge mig op på det... men jeg mener, de lader spiral blive derinde...

min mor havde ne veninde, hvor barnet blev født med spiralen i hånden....

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

celkt skriver:

du må ikke hænge mig op på det... men jeg mener, de lader spiral blive derinde...

min mor havde ne veninde, hvor barnet blev født med spiralen i hånden....

Ej det løgn.. lyder lidt sygt..  Tror ikke jeg ville være tryg ved den var derinde sammen med barnet.. Og hvad med det hormon den udskiller....

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Indlægssedlen påstår at en graviditet godt kan overleve at spiralen bliver taget ud.

Nå ok.. jamen det lyder jo fint..  Dejligt..

Anmeld

6. maj 2011

celkt

det er så lidt, at de vidst ikke betyder noget, når først barnet er undfanget...

men alt andet lige, så tror jeg da at risikoen for abort et større i de første måneder, hvis den ligger derinde med spiralen... og det samme, hvis de forsøger at tage den ud, uden at skade fostret...

håber aldrig jeg skal finde ud af det selv...

Anmeld

7. maj 2011

Blyb

Jeg blev i min første graviditet gravid med en spiral. Da vi opdagende det inden jeg var 8 uger henne, valgte gynækologen at tage den ud. Men der er en lille risiko for abort ved at gøre det.. Men det er der også ved at lade den sidde.

Hvis den bliver siddende, så vokser den bare ind i moderkagen. Det skulle der vist ikke være noget galt ved. Jeg er dog i tvivl mht. hormon spiral. Du skal næsten spørge din læge.

Og ikke for at skræmme..men jeg var begyndt at pletbløde et par dage inden jeg skulle til gyn. og graviditeten viste sig at være gået til. Men det kan gå begge veje

Gry 25+5

Anmeld

7. maj 2011

Mortiltodrenge

Jeg blev gravid med hormonspiral. Spiralen blev fjernet og 8 måneder efter födte jeg den skönneste dreng. Men der er risiko for at fosteret dör når spiralen fjernes.

Anmeld

7. maj 2011

Sabina

Anonym skriver:

Kan godt være det et dumt spørgsmål...  Men hvis man bliver gravid mens man har hormonspiral (kan vel ske )... Abortere man så samtidig når spiralen fjernes? Eller kan man godt være gravid, få fjernet spiralen også er lille baby intakt???

Nu blev jeg jo gravid med enm kobberspiral. Og jeg fik den fjernet i det lægen fandt ud af jeg var gravid. Og bassemanden i mavsen har det stadig godt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.