mistet glæden ved at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.583 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

Anonym trådstarter

efter vi er kommet hjem og hverdagen har meldt sig for vores lille familie, har jeg mistet glæden i at amme hvorfor ? .. andre der har prøvet det, og hvad gjorde i ved det? sidder bare og tænker på at det ville være nemmere med flaske selvom andre siger at det er det langt fra. har så meget mælk i brysterne at det bare løber ud og alt bliver vådt også hans tøj . suk ..

brok brok fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Mi

Jeg har aldrig kunne lide at amme. Faktisk ville jeg meget hellere være fri. Jeg har haft RIGTIG meget mælk, de har kun spist hver 3-4 time og det har aldrig taget særlig lang tid. Men jeg brød mig virkelig ikke om det. Første gang stoppede jeg da tvillingerne var1½ måned. De er født 2 måneder før tid, så de var stadig små da jeg stoppede. Med den sidste gik jeg langsomt over til flaske da hun var 2 måneder. Mine sundhedsplejesker har støttet mig i at stoppe amning begge gange.

Jeg ville råde dig til at give det en chance og se om du ændre indstilling til det, for når først du er stoppet med at amme, kan du jo ikke fortryde. Hvis du fortsat ikke har lyst til at amme, så stop og giv flaske i stedet for. Det vil din baby klare sig udemærket med. For os var flaske den helt rigtige løsning begge gange og jeg har aldrig fortrudt at jeg ikke har ammet længere.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Jeg har aldrig kunne lide at amme. Faktisk ville jeg meget hellere være fri. Jeg har haft RIGTIG meget mælk, de har kun spist hver 3-4 time og det har aldrig taget særlig lang tid. Men jeg brød mig virkelig ikke om det. Første gang stoppede jeg da tvillingerne var1½ måned. De er født 2 måneder før tid, så de var stadig små da jeg stoppede. Med den sidste gik jeg langsomt over til flaske da hun var 2 måneder. Mine sundhedsplejesker har støttet mig i at stoppe amning begge gange.

Jeg ville råde dig til at give det en chance og se om du ændre indstilling til det, for når først du er stoppet med at amme, kan du jo ikke fortryde. Hvis du fortsat ikke har lyst til at amme, så stop og giv flaske i stedet for. Det vil din baby klare sig udemærket med. For os var flaske den helt rigtige løsning begge gange og jeg har aldrig fortrudt at jeg ikke har ammet længere.

Marianne

www.stjerneleg.dk

ja. skal selvfølgelig være sikker i det. men ja må give det en chance og se om jeg skrifter mening.

tak for din fortælling .. og råd

Anmeld

6. maj 2011

Vingummien

Vil sige det samme, gi det en chance mere og så se om det bliver anderledes.

Jeg stopped emed at amme da min var 3 mdr, det var ikke hyggeligt mere, og den sp vi havde støttede op omkring det, for det skulle jo være en hyggestund, og var det en flaske der skulle til for det, jamen så var det det

Anmeld

6. maj 2011

tinasmor

Amning for mig har aldrig været det "helt store" da jeg kom hjem med baby. (sådan som jeg husker det) Det gjrode vildt nas i starten men det aftog heldigvis efter et par uger. Jeg gjorde det fordi jeg følte/føler, at det er det bedste jeg kunne gøre for mit barn. Jeg vil dog sige, at da barnet blev lidt større (måske 3-4 måneder) og ikke KONSTANT hang i brystet, ja så blev det lige mere hyggeligt og endte faktisk med at synes at det var hyggeligt, når det kun var få gange i døgnet.

Anmeld

6. maj 2011

Hollybaby

Efter jeg selv havde født, fandt jeg ud af, at amning ikke var så nemt, som jeg havde troet. Det gjorde ufatteligt ondt, og mælken væltede bare ud! Så jeg kan godt følge dig. Men giv det en stor chance. Med tiden er jeg sikker på du vil nyde denne hyggestund med dit barn. Når du nu har masser af mælk, og kan amme, så gør det. For dit barns skyld.. Syns det er så ærgeligt, hvor mange der hurtigt tyer til flasken, fordi det er "nemmere". Tænk på alle de flasker, du skal op og varme om natten, det er så meget nemmere at have mælken ved hånden

Anmeld

6. maj 2011

hilma

Som andre siger, giv det en stor chance Jeg synes at det er så hyggeligt at amme bare det at se den lille og hvordan hans kinder fyldes op med mælk, rigtig hamsterkinder kalder jeg det Og brystmælk er klart det bedste for barnet Men se tiden an og tal med din SP, få hende evt. på et behovs besøg Det med mælk på tøjet, ja, haha, den lille får,ja, jeg ved ikke hvor mange bodier på om dagen fordi mælken rammer tøjet og jeg flyder da igennem alt mit tøj, men skie være med det, en vaskemaskine er opfundet Men prøv det og funker det stadig ikke for dig om nogle uger, så vil din SP nok støtte dig i at gå over til flasken, hvilket jo hellere ikke er et nederlag, men min holdning er, kan man amme og amningen fungerer optimalt, er der ingen grund til at gå til flasken, er det hele modsat, ja, så er man jo ikke en dårlig mor ved at tilbyde sin guldklump flasken

Anmeld

6. maj 2011

Isabella_mor

Vingummien skriver:

Vil sige det samme, gi det en chance mere og så se om det bliver anderledes.

Jeg stopped emed at amme da min var 3 mdr, det var ikke hyggeligt mere, og den sp vi havde støttede op omkring det, for det skulle jo være en hyggestund, og var det en flaske der skulle til for det, jamen så var det det

Samme her... og det har bare gjort det hele så meget nemmere i mit liv.. er glad for det jeg ammede, men jeg lyttede ikke til mig selv da jeg gjorde det jeg tror jeg gjorde det for at imponere, men jeg syntes aldrig om det. og hvis jeg skal være ærlig, så er det den bedste beslutning som jeg har taget....

og jeg fik opbakning af alle andre end min mor, hvilket jeg bare lod prælle af på mig, for det skal hun fannerme ikke bestemme. HA

Anmeld

6. maj 2011

merle2010

jeg brød mig heller ikke om at amme.. havde slet ikke nok mælk, lillepigen skreg konstant og hang i brystet konstant, jeg følte mig fuldstændig fanget.. fik det MEGET bedre da vi startede på flaske, og det er da osse en hyggestund.. man kan da bare sidde med barnet ligesom når man ammer... jeg hygger stadig med min datter når hun får flaske og hun fylder et år lige om lidt tror vidst det er lige så meget en hyggestund for moar som det er for lillepigen..

Anmeld

6. maj 2011

Vingummien

isabellamor skriver:

Samme her... og det har bare gjort det hele så meget nemmere i mit liv.. er glad for det jeg ammede, men jeg lyttede ikke til mig selv da jeg gjorde det jeg tror jeg gjorde det for at imponere, men jeg syntes aldrig om det. og hvis jeg skal være ærlig, så er det den bedste beslutning som jeg har taget....

og jeg fik opbakning af alle andre end min mor, hvilket jeg bare lod prælle af på mig, for det skal hun fannerme ikke bestemme. HA

Ja, er jo kun en selv der kan bestemme og mærke om det er rigtig eller forkert. HEr blev det så lidt en dyr fornøjelse da knægten skulle have speciel mælk fra apoteket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.