? når man overtrækker med marcipan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.877 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

Maja_4000

Endnu et par spørgsmål fra mig .. Er ved at stresse totalt over jeg skal lave kager IMORGEN !

Men de skal altså overtrækkes med marcipan .. Skal man så bruge smørcreme eller andet under , ligesom med mmf / fondant ? Eller "smelter" marcipan ikke ? Og hvis jeg f.eks. bruger nutella , tror I så det kan ses igennem marcipanen ?

Der skal blomster på den , og vil gerne have dem ned af kanten på kagen også .. Er vand godt nok til at holde en fondantblomst fast på marcipan ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Zafir

Man behøver ikke smøre den op, som med fondant. Dog er marcipanen lidt mere gennemsigtig, så hvis det skal være rigtig flot, smør op med noget lyst inden under, eller dæk med fondant udenpå marcipanen.

Anmeld

6. maj 2011

Maja_4000

Zafir skriver:

Man behøver ikke smøre den op, som med fondant. Dog er marcipanen lidt mere gennemsigtig, så hvis det skal være rigtig flot, smør op med noget lyst inden under, eller dæk med fondant udenpå marcipanen.

Kan man ikke bare give den en gang smørcreme der hvor fyldet er ? :b Den er med lyse bunde nemlig .. Eller tror du det bliver underligt ?

Anmeld

6. maj 2011

K&S

Zafir skriver:

Marcipan + fondant = MUMS (og en super flot og jævn kage)

Anmeld

6. maj 2011

linemus

Maja_4000 skriver:

Kan man ikke bare give den en gang smørcreme der hvor fyldet er ? :b Den er med lyse bunde nemlig .. Eller tror du det bliver underligt ?

Smørcremen er også med til at jævne overfladen, så den bliver glat og pæn, når du lægger fondanen over - det gælder også marcipan.

Har du købt marcipanlåg eller ruller du det selv ud?

Anmeld

6. maj 2011

linemus

Den her kage er betrukket med modellerbar marcipan. Der er chokoladekage m. chokolademousse inden under, og så vidt jeg husker, havde jeg ikke tid til at smørre den op - eller også gik det meget stærkt (og det samme med pynten...).

Det var min første kage med marcipanovertræk og uuuummmmm, hvor var den god (er ikke helt så pjattet med den søde fondant).
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. maj 2011

Maja_4000

linemus skriver:

Smørcremen er også med til at jævne overfladen, så den bliver glat og pæn, når du lægger fondanen over - det gælder også marcipan.

Har du købt marcipanlåg eller ruller du det selv ud?

Har fået en sød bager til at rulle det ud for mig (;

Hvad betyder det , at det er modellerbar marcipan ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.