Må man filme sin lærer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.011 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

ekzunz

Jeg har googlet efter en eller anden form for lovgivning eller regelsæt, men jeg kan ikke finde noget. Jeg kan heller ikke finde noget i skolens ordensreglement.

Er der ikke en der har et link???

Og jeg kan altså sagtens forstå hvis man ikke må - stakkels lærere ellers

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

kamtok

Hvis man skal filme skal læren gøres opmærksom på at man gør det. Det er ikke tilladet at filme uden at dem der bliver filmet er opmærksomme på det.

Anmeld

6. maj 2011

Maja88

Znuzke skriver:

Jeg har googlet efter en eller anden form for lovgivning eller regelsæt, men jeg kan ikke finde noget. Jeg kan heller ikke finde noget i skolens ordensreglement.

tror det er ligesom at fx filme andre.. du skal skrive en erklæring som de så skriver under..

altså han skal skrive under på at han må filmes.. og på den erklæring skal der stå præcis hvad du vil bruge det til

Anmeld

6. maj 2011

Nynne88

Jeg ved ikke, hvordan loven er omkring det. Men man kan da bare spørge sin lærer om man må filme ham/hende. Tror ikke man må gøre det skjult.?

Jeg ved man ikke må tage billeder eller filme børnene uden forældrenes tilladelse - så ved ikke om det også gælder læreren

Anmeld

6. maj 2011

eElak

Nynne88 skriver:

Jeg ved ikke, hvordan loven er omkring det. Men man kan da bare spørge sin lærer om man må filme ham/hende. Tror ikke man må gøre det skjult.?

Jeg ved man ikke må tage billeder eller filme børnene uden forældrenes tilladelse - så ved ikke om det også gælder læreren

*fnis*

så spørg lærerens forældre om tilladelse, så er den i vinkel

(sorry kunne ikke dy mig)

Anmeld

6. maj 2011

Nynne88

KaLee skriver:

*fnis*

så spørg lærerens forældre om tilladelse, så er den i vinkel

(sorry kunne ikke dy mig)

Det skal være lige for alle, ikke

Anmeld

6. maj 2011

Preghiera

Znuzke skriver:

Jeg er lærerstuderende, og skal man filme en lærers undervisning, så skal man høre skolens adm. ad først. og så derefter naturligvis læreren.

Nogle skoler tillader det ikke som en generel regel, uanset om læreren ville eller ej.

Derudover skal alle forældre give samtykke (hvis elever også medvirker i optagelser)

Håber du kunne bruge det til noget

Anmeld

6. maj 2011

lauras*mor*

Nynne88 skriver:

så vidt jeeg er orienteret så må du tage alle de billedere og film du orker hvis det er på offentlig grund.. Dvs. hvis du er ved stranden og dit barn leger med et andet barn (fremmede), så må du gerne filme begge børn - også selvom dit barn måske pludselig går væk fra billedet kort...

Men jeg tror ikke man må filme læreren.. Jeg tror det er noget med copy right måske fra forlæserens side... Jeg ved vi ikke må på Aalborg universitet i hvertfald.. Men der har været tale om at lave podcasts, men det blev vist ikke til noget.. De skulle vist filme dem nede på RUC, har jeg hørt.. Ved ikke om det er dem alle sammen.. Men skulle det være okay, så er jeg da ret sikker på at man ikke må vise den offentligt, altså med samme regler som hvis du lejer en film på tanken eller andet..
Samtidig så kan man vel argumentere for at skolen er et offentlig sted, men derfra og så til at måtte filme en hel forelæsning f.eks. der tror jeg der er langt..

Men har du grund til det, så synes jeg da du skal prøve at spørge din skole, eller læreren omkring det... Er grunden god nok tror jeg måske ikke der er noget problem i det..

Anmeld

6. maj 2011

ekzunz

lauras*mor* skriver:

Men har du grund til det, så synes jeg da du skal prøve at spørge din skole, eller læreren omkring det... Er grunden god nok tror jeg måske ikke der er noget problem i det..

Nej - jeg har ikke grund til det, men er den lykkelige ejer af 1 stks. barn som pt. er bortvist fra skolen for at filme sin gymnasiklærer i timen

Jeg synes jo det er fuldstændig åndsvagt han har gjort det, men jeg kan jo også samtidig være i tvivl om hvorvidt man kender reglerne når man går i 7. klasse.

Anmeld

7. maj 2011

lauras*mor*

Znuzke skriver:

Nej - jeg har ikke grund til det, men er den lykkelige ejer af 1 stks. barn som pt. er bortvist fra skolen for at filme sin gymnasiklærer i timen

Jeg synes jo det er fuldstændig åndsvagt han har gjort det, men jeg kan jo også samtidig være i tvivl om hvorvidt man kender reglerne når man går i 7. klasse.

ååhhh... på de måde... Nu siger du gymnastiklærer... Håber det var mens de spillede bold eller lign... hehe..

Men tror da bestemt ikke en i 7. klasse kender de regler... Måske en advarsel burde ha været på si plads i stedet for...

Det kan jo være læreren gjorde noget sjovt og derfor blev filmet.. ligesom man gør når ens venner, børn eller andre gør noget sjovt..

En bortvisning er måske liiiige i overkanten synes jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.