Nynne88 skriver:
Jeg ved ikke, hvordan loven er omkring det. Men man kan da bare spørge sin lærer om man må filme ham/hende. Tror ikke man må gøre det skjult.?
Jeg ved man ikke må tage billeder eller filme børnene uden forældrenes tilladelse - så ved ikke om det også gælder læreren
så vidt jeeg er orienteret så må du tage alle de billedere og film du orker hvis det er på offentlig grund.. Dvs. hvis du er ved stranden og dit barn leger med et andet barn (fremmede), så må du gerne filme begge børn - også selvom dit barn måske pludselig går væk fra billedet kort...
Men jeg tror ikke man må filme læreren.. Jeg tror det er noget med copy right måske fra forlæserens side... Jeg ved vi ikke må på Aalborg universitet i hvertfald.. Men der har været tale om at lave podcasts, men det blev vist ikke til noget.. De skulle vist filme dem nede på RUC, har jeg hørt.. Ved ikke om det er dem alle sammen.. Men skulle det være okay, så er jeg da ret sikker på at man ikke må vise den offentligt, altså med samme regler som hvis du lejer en film på tanken eller andet..
Samtidig så kan man vel argumentere for at skolen er et offentlig sted, men derfra og så til at måtte filme en hel forelæsning f.eks. der tror jeg der er langt..
Men har du grund til det, så synes jeg da du skal prøve at spørge din skole, eller læreren omkring det... Er grunden god nok tror jeg måske ikke der er noget problem i det..
Anmeld