Hjælp til udklædning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Sir William

Vil lige skrive, at det faktisk kan ende op med at være billigere at købe frem for at leje.

Købe en klassisk Charleston kjole til kæresten i fødselsdaggave sidste efterår med dertil hørende handsker, hårpynt og hvad der ellers hører sig til. Ikke fordi vi skulle til temafest, men fordi det faktisk ser rigtig godt ud på hende og "frynserne" giver bevægelse når hun danser.

Den kostede vist nok 400 kr., så sammenlign med leje så var det givet godt ud.

Ser rigtig godt ud, så ligesom med habitten så vil outfit af en ordentlig kvalitet kunne bruges fremadrettet.

Det dyreste bliver nok at finde en tommy gun, de er ganske dyre. Derimod er det billigere at købe en Colt 1910, den er historisk korrekt og er ikke så overvældende dyr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

sismofutten

Sir William skriver:

Min egen 30 års fødselsdag havde Chicago 1928 som tema.

Pigerne kom i deres fedeste charleston outfit med hårbånd og fjer, mens mændende kom i nålestribet habit med enten brylcreme i håret eller en fedora.

For mit eget vedkommende var min habit en god investering, da den kan bruges efterfølgende.

Det meste hovedpynt som en Charleston pige skal bruge, kan fåes billigt i enhver Glitter forretning.

Mens hatte - Fedora - kan fåes billigt via internettet evt. ebay. Med den lave dollarkurs nu, kan der være mange penge at spare.

Besøgte så også selv en makeup artist som for 50 kr. lavede et ar i ansigtet på mig.

Hvor fedt - det lyder som en rigtig vellykket fest :-)

Jeg har også allerede været i Glitter og kigge, og ved hvad vi skal have - så har jeg fundet en del sider på nettet, for udklædning, og begyndt at finde noget frem i vores eget skab, som minder om det - og så var tanken at jeg ville købe lidt accessories for at fuldeende vores look :-)

Men det kunne jo være at der var nogen, som lå inde med noget vi kunne låne/overtage/købe :-)

Men tak for dit input - havde ikke lige tænkt over ebay :-)

Anmeld

6. maj 2011

Sir William

Skal også lige være opmærksom på kvaliteten ved udlejningstøj, de kan være en dårlige kvalitet.

Du kan få en habit af rigtig god kvalitet til under 3.000 kr., men så har du også tøj til de næste par mange fester, konfirmationer og andre steder hvor du skal tage dig godt ud. Min er stadig pæn - bruger den så også kun til særlige lejligheder - og det er trods alt 6½ år siden jeg købte den.

Charlestonkjoler skal også nok blive in igen, det er lækkert sommertøj og med en varm sommer i vente, skal du nok få masser af opmærksom til sommerfesterne

Anmeld

13. maj 2011

badeanden

Jeg har haft gode erfaringer med Temashop.dk, der faktisk har ret billige priser. Der er noget for en hver smag, og jeg har selv brugt dem flere gange... Jeg har bl.a. købt en heldragt til min 3-årige datter, og hun var ellevild.

Udlejning er ofte lidt besværligt, og sker der noget med kostumet. Hva' så`?? Jeg synes, at det nemmest at købe.... så kan det også bruges flere gange.

God fornøjelse!!

Anmeld

16. maj 2011

badeanden

Hvor er det fedt. Jeg var til en lignende fest for kort tid siden.... jeg var udklædt som charlestonpige i frynsekjole! Jeg kan helt klart anbefale Temashop.dk, de har kæmpe udvalg i 20'er-tema!!!

Glæd dig... og god fest!!!

Anmeld

16. maj 2011

sismofutten

Tak for alle Jeres svar :-)

Jeg har endelig fundet kjolen, og jeg har købt denne - og som tilbehør har jeg købt en kort sort paryk, nogle fede øjenvipper og netstrømpebukser :-)

Jeg har også fundet tøj til resten af familien, så vi er snart klar til at komme til fest - og jeg skal hilse og sige at jeg glæder mig :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.