Nogle med børn der skal starte i skole i 09?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. november 2008

Heidi.

Hej60.png

Jeg var lige til forældremøde i går i børnehaven. Jeg blev lidt overrasket over at børnehaveklassebørnene i 09 allerede skal i sfo den 1 Maj. det er på grund af besparelser!! Jeg ved godt at de alligevel skal i sfo, men jeg blev godt nok en lille smule overrasket...

Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2008

Honningblomst

Heidi-Godsk skriver:

Hej60.png

Jeg var lige til forældremøde i går i børnehaven. Jeg blev lidt overrasket over at børnehaveklassebørnene i 09 allerede skal i sfo den 1 Maj. det er på grund af besparelser!! Jeg ved godt at de alligevel skal i sfo, men jeg blev godt nok en lille smule overrasket...

Heidi

Jeps...min søn skal og sidste år blev det også lavet sådan at de startede sfo 1 april...sådan lidt hovsa-hurtig løsning.
Jeg valgte at lade Bertram vente et åfr og nu glæder han sig godt nok meget.
Knus..

Anmeld

6. november 2008

Anja

Det gør de mange stedet og jeg synes faktisk, det er en ret god ordning.

Jeg har oplevet ,at børnene er mere trygge, når de så starte skoleåret fordi de kender nogle af omgivelserne og nogle af de voksne allerede.

Anja - skolelærer i indskolingen

Anmeld

6. november 2008

Honningblomst

Anja skriver:

Det gør de mange stedet og jeg synes faktisk, det er en ret god ordning.

Jeg har oplevet ,at børnene er mere trygge, når de så starte skoleåret fordi de kender nogle af omgivelserne og nogle af de voksne allerede.

Anja - skolelærer i indskolingen

Anja, bliver lige nød til at spørge dig om noget...nu du har erfaring og viden om de små drenge der starter skole...synes du det er skidt eller godt at lade drenge vente et år, kan du mærke forskel på dem der har ventet, er det synd eller?? Hvordan klarer de sig når så de kommer i skole.
Knus Eva..med søn som har ventet og nogle gange bliver jeg helt i tvivl...

Anmeld

6. november 2008

finkedinke

Min datter går i 1.kl. nu. Men da hun startede i 0. startede de også i Sfoén 1. maj.

Det var rigtigt godt. Det gav mulighed for at starte stille og roligt op, jeg havde nogle fridage og hun fik derfor korte dage i sfoen.
Da hun startede i skolen havde jeg også taget fridage, men det kunne jeg have sparet mig, skoledagene var korte og derefter gik hun og resten af klassekammeraterne i sfoen der jo var god og velkendt. Dagene var dermed også lettere og ikke så trættende for hende.

I sfoen lærte hun nogle af klassekammeraterne at kende inden skolestart, det var rigtigt positivt, så var ikke alt i skolen nyt.
Og de klassekammerater hun ikke nåede at lære at kende i sfoen inden skolestarten, gik jo i sfoen i forvejen og de kunne lære hinanden at kende på et sted hvor de allerede var trygge og følte sig på hjemmebane.

Det eneste der var svært var at min datter var meget utålmodig og glædede sig til at komme i skole. Og det at skulle starte i sfo uden at gå i skole skuffede hende.

Berith

Anmeld

6. november 2008

Anja

Eva skriver:

Anja, bliver lige nød til at spørge dig om noget...nu du har erfaring og viden om de små drenge der starter skole...synes du det er skidt eller godt at lade drenge vente et år, kan du mærke forskel på dem der har ventet, er det synd eller?? Hvordan klarer de sig når så de kommer i skole.
Knus Eva..med søn som har ventet og nogle gange bliver jeg helt i tvivl...

Jeg synes helt klart, at der er bedst at vente med at sende sin søn i skole til det år han fylder 7 år, hvis han er fra de sidste 2-3 mdr af året. Selvfølgelig findes der drenge, født sidst på året, der sagtens kan klare at komme i skole det år de flyder 6 år, men langt de fleste har godt af at vente.

Som lærer kan man tydeligt mærke forskel. Desuden er det bedre (synes jeg) at de bliver et år ekstra i børnehaven og får leget "færdig" inden de skal begynde at kunne sidde stille end de ender med at gå 2 år i 0. kl fordi de er for umodne.

Mine drenge er fra juni og august, så regner ikke med at de skal vente et år, men hvis de var født senere på året ville jeg helt sikkert overveje at lade dem vente medmindre de virker meget parate.

Anja

Anmeld

6. november 2008

Honningblomst

Anja skriver:

Jeg synes helt klart, at der er bedst at vente med at sende sin søn i skole til det år han fylder 7 år, hvis han er fra de sidste 2-3 mdr af året. Selvfølgelig findes der drenge, født sidst på året, der sagtens kan klare at komme i skole det år de flyder 6 år, men langt de fleste har godt af at vente.

Som lærer kan man tydeligt mærke forskel. Desuden er det bedre (synes jeg) at de bliver et år ekstra i børnehaven og får leget "færdig" inden de skal begynde at kunne sidde stille end de ender med at gå 2 år i 0. kl fordi de er for umodne.

Mine drenge er fra juni og august, så regner ikke med at de skal vente et år, men hvis de var født senere på året ville jeg helt sikkert overveje at lade dem vente medmindre de virker meget parate.

Anja

Tusind tak for dit svar...meget det samme min kære kusine og en veninde sagde...de er begge lærere og den ene har en datter fra nov. og har også ladet hende vente.
Bertram er fra midt nov. og det er det rigtige, det tror jeg....for det meste i hvert fald.
Knus..

Anmeld

6. november 2008

Anja

Eva skriver:

Tusind tak for dit svar...meget det samme min kære kusine og en veninde sagde...de er begge lærere og den ene har en datter fra nov. og har også ladet hende vente.
Bertram er fra midt nov. og det er det rigtige, det tror jeg....for det meste i hvert fald.
Knus..

Selvfølgeligt kan man blive i tvivl, men tror altså du har truffet det rigtige valg.

Har 2 gange oplevet at vi har måtte anbefale forældre at lade deres barn gå 0. kl om, da barnet ikke ville kunne magte 1. kl endnu. Det var tydeligt, at forældrene følte det som et nederlag både for barnet og for dem som forældre. Det var ikke rart at skulle overbringe sådan en besked til forælrene, men heldigvis fulgte de den begge gange og det var en stor succes for barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.