Angst ved tanken..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.240 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

misse198

Hej. om 4 uger har jeg termin, og min nye kære svigermor- skal siges jeg kommer godt ud af det med hende, men lige hvad handler om hendes første barnebarn, ja det er vi bestemt ikke enige om. - jeg har haft det rigtig skidt da jeg skulle amme den første pige jeg fik for hun græd og græd hvergang hun blev lagt til- det viste sig så at hun ikke blev mæt nok og jeg valgte flaske hvilke var det mest fantastiske jeg kunne gøre for hende, nr 2 pige fik flaske fra dag i og hun blev en glad pige- denne gang her har jeg dog heller ikke lyst til at amme og her er mit problem så- svigermor syntes jeg skal give det en chance, for det har babyen fortjent, og jeg burde tage mit problem op omkring det jeg har med det, men hun forstår bare ikke hrfor at jeg er så angst for det

jeg fik fødsels dep. efter begge fødsler- ( De mente at min fars død spillede en stor rolle i det)

Jeg har sagt til hende og ikke mindst min kæreste at jeg virkelig er angst ved tanken og at jeg ikke glæder mig til den lille skal komme nu, for føler at jeg er verdens dårligste mor, hvis jeg giver ham flaske og hvis han så bliver syg så vil jeg sikkert høre noget for det.. ( Min kæreste støtter mig 100 procent op i det)

jeg er bare så ked af det og er slet ikke glad ved tanken om at lille Mathias skal komme til verden..

Havde brug for at få luft- og tak fordi i tog jer tid til at læse om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

birthee

Det kan da godt være din svigermor synes det er godt at give det er forsøg, men jeg synes helt bestemt det er op til dig!!! Jeg synes det lyder som om du har det bedst med at give flaske, og så gør da det!!! Jeg havde også bestemt jeg ville give det en chance med amningen her med nr. 2, men det fungerede bare ikke!!! Efter 1½ døgn havde jeg en unge der skreg og ikke kunne finde ro, og jeg havde store sår på mine brystvorter... Hun fik en flaske, og jeg har idag den dejligste glade pige... Min mor sagde, da jeg fortalte at hun var blevet flaskebarn: "Men så skal du vel prøve at amme hende igen når sårene er helet???"... Nej, det skal jeg ikke, hun får kun flaske fra nu af...

Lige nu, er jeg også af den overbevisning at hvis vi en gang får en 3'er, så vil jeg overveje meget om jeg skal amme...

Jeg bakker op om din beslutning, og tror og håber på at det vil få dig til at glæde dig til lille Mathias kommer...

Anmeld

5. maj 2011

K&S

Det er helt og holdent DIN beslutning - så må du forklare svigermor, hvilken forhistorie, der får dig til at vælge flaske, men du behøver bestemt ikke forklare dig selv.

Jeg ammede kun min søn i ca. 14 dage, det fungerede slet slet ikke - og jeg ville ikke tøve med at vælge amningen fra ved næste barn....!

Held og lykke med bebsens ankomst du skal glæde dig og ikke bekymre dig om svigermors holdninger og meningen - UD MED DEM...!

Anmeld

5. maj 2011

K&S

birthee skriver:

Det kan da godt være din svigermor synes det er godt at give det er forsøg, men jeg synes helt bestemt det er op til dig!!! Jeg synes det lyder som om du har det bedst med at give flaske, og så gør da det!!! Jeg havde også bestemt jeg ville give det en chance med amningen her med nr. 2, men det fungerede bare ikke!!! Efter 1½ døgn havde jeg en unge der skreg og ikke kunne finde ro, og jeg havde store sår på mine brystvorter... Hun fik en flaske, og jeg har idag den dejligste glade pige... Min mor sagde, da jeg fortalte at hun var blevet flaskebarn: "Men så skal du vel prøve at amme hende igen når sårene er helet???"... Nej, det skal jeg ikke, hun får kun flaske fra nu af...

Lige nu, er jeg også af den overbevisning at hvis vi en gang får en 3'er, så vil jeg overveje meget om jeg skal amme...

Jeg bakker op om din beslutning, og tror og håber på at det vil få dig til at glæde dig til lille Mathias kommer...

Anmeld

5. maj 2011

Worldwide

Det handler om hvad DU har det bedst med, ikke hvad andre synes du skal.. Min mor mente bestemt også jeg skulle amme for hver en pris og jeg føler selv jeg kæmpede det første døgn, men blev fysisk dårlig og havde allermest lyst til at smide hende væk når hun blev lagt til, ja det lyder ondt, men jeg blev så dårlig jeg ikke kunne være i min egen krop..

Jeg kunne ikke amme, og ingen kan forsåt hvorfor jeg har det sådan, kun Nick.. Utrolig nok.. Men ja, undskyld sproget, men skid på hvad andre sig og mener du skal og ikke skal..

Det er DIN krop det handler om, DIN psyske.. Ja måske det er bedst at amme børn, men den MME der er på gaden i dag er jo lavet til at dække spædbørns behov..

Hvis flaske er bedst for dig og dit barn så er det jo sådan.. Heller en glad mor med et barn der er glad, end en sulten unge der skriger 24/7 og en mor der er ved at gå neden om og hjem!

Alle børn bliver syge, om de så for MME eller bryst.. Du er den bedste mor for dit barn, men kan virkelig følge dig i hvad du siger. Og tillykke med prisen

Anmeld

5. maj 2011

misse198

Tak for jeres ærlighed

Ja jeg er bare en pige der tager tingene til mig for der er ingen de skal komme og sige jeg er en dårlig mor- for vil gøre alt hvad der står i min magt for at de får en go barndom. mm.

Jeg har det rigtig skidt ved tanken om at skulle amme ham og derfor har jeg os valgt at give ham flaske både or hans men også min egen skyld. - jeg har dep. og det gør det ikke bedre når man skal tænke over amning hele tiden.

Vil bare så gerne kunne nyde den sidste tid og at glædelsen vil komme tilbage hutig, for jeg har ellers været så glad

Anmeld

5. maj 2011

Fru Nielsen

Søde dig......

Hvis du ikke føler for at skulle amme, så skal du ikke amme. Uanset hvad din svigermor siger. Hun kan faktisk slet ikke være bekendt at sige sådan..... Og hun skal for noget andet overhovedet heller ikke blande sig i hvad i som forældre, og især dig som mor vælger....

Hav du det godt med din beslutning, og glæd dig over du inden længe vil sidde med din dejlige søn i armene og at han vil stortrives på modermælkserstatning......

Og husk: EN GOD MOR SIDDER IKKE O BABSERNE!

En god mor sidder i hjertet, og du har taget den her beslutning med hjertet og hjernen og gør det du føler er det bedste og det mest rigtige for jer, og beder mor får man ikke... Så skid en stykke hvad svigermor siger. Om ikke andet så bed din kæreste sige til hans mor at i ikke ønsker hun skal blande sig, og mht amning vil i ikke høre mere omkring den beslutning i har taget.

Anmeld

5. maj 2011

camilla28

birthee skriver:

jeg synes du skal gøre det du føler er rigtigt for dig

og svigermor kan jo bare lie pakke  mundtøjet og lade barnets mor klare det

du kan jo malke ud så bebs får  det første  fløde  og give det i en flaske

Anmeld

5. maj 2011

Fru.Mäes <3

Du skal vælge hvad der er rigtigt for DIG, ikke hvad svigermor synes er rigtigt! Jeg ammede Felix i en månede og brød mig slet slet ikke om det, så beslutningen for næste barn er allerede taget - jeg skal ikke amme flere børn!!! Jeg har fået total ANGST ved tanken om amning! Jeg ved det er en naturlig ting, MEN min hjerne og mine bryster fungere bare ikke til at amme!! Og som der er en der skriver "DEN GODE MOR - sidder IKKE i brysterne!" Så mærk efter i dit hjerte, skal BETTEpjevs være flaskebarn, så er det bare sådan Krams Rikke

Anmeld

5. maj 2011

lukasmor

Man skal kun amme hvis man har lyst til at amme... Ellers får ingen af jer noget ud af det

Så hvis du virkelig ikke har lyst, så giv hellere dit barn en god flaskestart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.